MTB Route Arnhem

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

En dan helemaal naar achter het bos in rijden langs Amsterdamseweg 😉
Maarrrrr, stel je er niet teveel bij voor hij is behoorlijk stuk gereden.
Lekker fietsen!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

BMNMCMXCVI schreef: wo 19 mei 2021, 21:18 Weet iemand of op de trail bij het bio mag rijden? Het voelt een beetje ongemakkelijk om zo het terrein op te fietsen.

Ik heb geloof ik ergens gelezen dat dat een kinderoute wordt. Wordt het dan ook onderdeel van de Arnhem route?
Dit wordt voorlopig een aparte route voor de kids van Bio. Dus geen onderdeel van de Arnhem of Schaarsbergen route. Wordt ook niet bewegwijzerd vanaf de Wekeromseweg.
Het is niet de bedoeling om daar Strava segmenten neer te leggen. De kids, ruiters met kids en wandelaars hebben daar absoluut voorrang.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dus ruiters en wandelaars ook op dezelfde route?

Dan zou ik er al helemaal geen ruchtbaarheid aan geven. Die Strava segmenten komen dan toch wel en voor je het weet hebben we weer een artikel over aso's die kinderen en wandelaars omver rijden.

En in dit geval wil ik ze nog geloven ook. Teveel eikels gezien op MTB's die denken dat alle paadjes van hun zijn als er weer wat aangelegd is.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
padl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 5 maart 2021, 03:23

Freekenstein schreef: wo 19 mei 2021, 22:20 Oké, komt ie dan (een niet-local gaat het prberen uit te leggen met behulp van zijn eigen Strava rit, en Google Maps :lol: )

Je komt vanuit het Maesbergsebos, steekt de Harderwijkseweg over, rijd over de Maesbergeweg (zandpad, aan het begin staat een laag hek volgens mij) en aan het einde is het dan rechts-links en dan sta je voor de ingang van Bio

Ik hopp dat je het een beetje kan vinden :P
Het is inderdaad gewoon via de hoofdingang van Bio Vakantieoord en dan de bordjes volgen. :-q
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Zomaar op de zondagmiddag in de Gelderlander; een prettig genuanceerd en uitgebreid stuk over de drukte in het bos:

https://www.gelderlander.nl/arnhem/het- ... ~afcd6637/

Quote geïnterviewde mtb-er: "Scheuren op de tracks die speciaal voor mountainbikers zijn aangelegd. Ook mooi, hoor. Maar niet zoals het mountainbiken is bedoeld, waarbij je kunt genieten van de natuur."

We zijn ook net mensen. 8)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Premium artikel, maar het lijkt wel komkommertijd, zoveel artikelen er de laatste tijd over de mountainbikers gaan.

Met die quote van de geïnterviewde kan ik het wel eens zijn.
Soms is scheuren over een track leuk, maar soms wil je ook wat anders.
Gelukkig is de Veluwe groot en kun je elders wel een eigen route maken.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Rayb81 schreef: zo 23 mei 2021, 22:35... zoveel artikelen er de laatste tijd over de mountainbikers gaan.
Inderdaad. Al ging dit artikel juist over de drukte in de bossen en dat beide groepen gebruikers wat meer zouden kunnen geven en nemen. Ik klaag graag over De Gelderlander, maar dit was best een gebalanceerd artikel.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zag het artikel ook in een ander topic voorbij komen, daar kon ik hem wel lezen.
Inderdaad een stuk beter artikel.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Lijkt me een artikel dat voortkomt vanuit de MTB-community als reactie op de de recente oproep van een aantal belangengroepen toch? Of hebben ze bij De Gelderlander journalisten die uit zichzelf op onderzoek uitgaan? Dat zou me dan erg meevallen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik kon gisteren de gestifte pijltjes op de palen makkelijk volgen (af en toe de leesbril op). Wat me opviel is dat voor Papendal de APA pijltjes me naar de verbindingsroute stuurden. Is/wordt deze singletrack onderdeel van de route of wordt er later onderscheid gemaakt naar 'echte' route en verbindingsroute? De singletrack is eigenlijk wel zo leuk dat ie op de route hoort imo.

De watergaten waren hier trouwens wel aardig volgelopen met zand door de heftige buien. Aandachtspuntje voor de crew (geef maar een schreeuw als ik moet scheppen).
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

klaast schreef: zo 20 juni 2021, 23:28 Ik kon gisteren de gestifte pijltjes op de palen makkelijk volgen (af en toe de leesbril op). Wat me opviel is dat voor Papendal de APA pijltjes me naar de verbindingsroute stuurden. Is/wordt deze singletrack onderdeel van de route of wordt er later onderscheid gemaakt naar 'echte' route en verbindingsroute? De singletrack is eigenlijk wel zo leuk dat ie op de route hoort imo.

De watergaten waren hier trouwens wel aardig volgelopen met zand door de heftige buien. Aandachtspuntje voor de crew (geef maar een schreeuw als ik moet scheppen).
De lange hut wordt inderdaad onderdeel van route Arnhem, bij het tunneltje onder de A12 door krijg je dan de keuze, rechtsaf naar Ede of linksaf langs de ANWB terug naar Papendal.
Die watergaten staan op de todo list hoor, die zijn binnenkort aan de beurt. We wachten hier even op de bordjes, daarna lopen we de hele trail na (dus ook het herstellen van de schade door bikers die 'm tegengesteld rijden).
Bedankt voor je aanbod! Zou je even een mailtje willen sturen naar schaarsbergen(at)mtbzuidveluwe.nl ? Dan krijg je een mail zodra we aan de slag gaan en extra mensen kunnen gebruiken!
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Ik wil morgen bij van der Valk parkeren.Kan ik dan makkelijk de Arnhem route oppakken en naar de Schaarsbergen route rijden? Zo ja hoe? Is voor mij redelijk onbekend terrein.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

wilmar schreef: vr 9 juli 2021, 19:03 Ik wil morgen bij van der Valk parkeren.Kan ik dan makkelijk de Arnhem route oppakken en naar de Schaarsbergen route rijden? Zo ja hoe? Is voor mij redelijk onbekend terrein.
Volgens mij gaat dat niet zonder tegen de richting in te rijden (of je moet eerst de hele Arnhem route rondrijden voordat je op Schaarsbergen aansluit). Vanaf Van der Valk zou je de Koningsweg een stukje kunnen rijden, dan rechtsaf de Wekeromseweg in en dan weer linksaf de Maasbergseweg pakken. Je komt dan op het punt waar blauw (Schaarsbergen) en paars (Arnhem) splitsen. Vanaf daar kun je blauw Schaarsbergen volgen. Als je de rond compleet hebt kun je door op paars Arnhem om weer bij Van der Valk uit te komen.

Als het je puur om de route Schaarsbergen te doen is, dan zou ik ergens anders parkeren dan bij Van der Valk. Bijvoorbeeld aan de Kempenbergerweg bij het Arnhems Oorlogsmuseum of bij het Mountainbikemuseum.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Bedankt voor de snelle reactie. 👍👍
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag 6.45 gestart en de route Schaarsbergen en Arnhem gereden. Helemaal top!! Schaarsbergen erg goed aangegeven en een top route. Veel afwisseling, helaas ook asfalt. Ik heb al veel routes gereden ( ook de bekendste en hoogst scorende) maar deze staat hoog op mijn favorieten lijst! 👍👍👍
Plaats reactie