MTB Route Arnhem

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Kan je heerlijk roekeloos naar benee
Lekker fietsen!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klinkt goed, steeds meer keuze op de Veluwe. (het wordt steeds lastiger kiezen als je er maar eens per week komt)
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

FF wat duidelijkheid.
Kemperbergerweg valt onder Schaarsbergen (ander topic)
Er zijn nog geen GPX'en beschikbaar. Pas als palen/bordjes er staan. Enkel de locals zullen wat nieuws ontdekken. Doe geen moeite als je niet bekend bent.
Vanaf eind week 17 wordt er gestart met plaatsen van palen en duurt wel een paar weken voordat alles staat (mogelijk met pijl in viltstift)
Bordjes worden later door Routebureau Veluwe gemonteerd
Route wordt met paarse pijlen aangegeven
Route wordt tegen klok in (linksom) gereden.
Er is overlap met route Schaarsbergen
Niet alles is klaar en na broedseizoen wordt er verder gewerkt. Maar wat klaar is wordt wel bebord en is rond te rijden.
Laatst gewijzigd door kuijtje.nl op di 20 april 2021, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: di 20 april 2021, 21:26 FF wat duidelijkheid.
Kemperbergerweg valt onder Schaarsbergen (ander topic)
Er zijn nog geen GPX'en beschikbaar. Pas als palen/bordjes er staan. Enkel de locals zullen wat nieuws ontdekken. Doe geen moeite als je niet bekend bent.
Vanaf eind week 17 wordt er gestart met plaatsen van palen en duurt wel een paar weken voordat alles staat (mogelijk met pijl in viltstift)
Bordjes worden later door Routebureau Veluwe gemonteerd
Route wordt met paarse pijlen aangegeven
Route wordt tegen klok in (linksom) gereden.
Er is overlap met route Schaarsbergen
Niets alles is klaar en na broedseizoen wordt er verder gewerkt. Maar wat klaar is wordt wel bebord en is rond te rijden.
Duidelijk verhaal, bedankt voor de opheldering👍
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Er is begonnen met het plaatsen van de palen. Als de meeste palen staan gaat Routebureau Veluwe aan gang met de pijlen. Oude palen van de oude noordlus Oosterbeek worden verwijderd. Het kan dus zijn de delen van de route Arnhem even niet bewegwijzerd zijn (zal niet heel veel uitmaken want de meeste palen/borden zijn al verdwenen).
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik had de vraag op Facebook ook stiekem gesteld, maar is het mogelijk om zo'n oud bordje te bemachtigen?
Ik als Veluwe liefhebber zou daar erg blij van worden :)
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Rayb81 schreef: zo 2 mei 2021, 20:36 Ik had de vraag op Facebook ook stiekem gesteld, maar is het mogelijk om zo'n oud bordje te bemachtigen?
Ik als Veluwe liefhebber zou daar erg blij van worden :)
Na de 1e bocht van de Italiaanse klim staat een half vergaan paaltje met een MTB bordje erop tegen een boom aan te leunen. Bordje heeft geen functie, want je kan alleen maar verder omhoog daar (en paar meter ervoor staat er ook één). Had 'm vanochtend tijdens m'n ochtendloop bijna meegenomen, maar voelde beetje als diefstal.

Lang verhaal kort; ik wil er ook wel één mochten ze weggaan. :)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Zuid route (dus Italiaanseweg) gaan voorlopig niet weg. Alleen de noordlus. En die gaan vooralsnog naar het MTB museum in Arnhem!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rayb81 schreef: zo 2 mei 2021, 20:36 Ik had de vraag op Facebook ook stiekem gesteld, maar is het mogelijk om zo'n oud bordje te bemachtigen?
Ik als Veluwe liefhebber zou daar erg blij van worden :)
mail ff naar de info@ van MTB Veluwezoom. Daar komt de foto volgens mij vandaan en daar ligt nog een oude voorraad van de oude VZ route.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 3 mei 2021, 14:03
Rayb81 schreef: zo 2 mei 2021, 20:36 Ik had de vraag op Facebook ook stiekem gesteld, maar is het mogelijk om zo'n oud bordje te bemachtigen?
Ik als Veluwe liefhebber zou daar erg blij van worden :)
mail ff naar de info@ van MTB Veluwezoom. Daar komt de foto volgens mij vandaan en daar ligt nog een oude voorraad van de oude VZ route.
Klopt. Foto geleend van de buren :-q
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Ik heb niet alles meegekregen van de updates de laatste tijd.

Maar begrijp ik het nu goed dat er 1 nieuwe route is ( de route Arnhem of Schaarsbergen), en dat de route Oosterbeek een update heeft gekregen?

Of zijn er 2 nieuwe routes Arnhem EN Schaarsbergen, en heeft de route Oosterbeek een update gekregen?

Ik zag namelijk een beide zijden van de a12 nieuwe singletracks lopen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je 2e optie. 2 nieuwe routes rond Arnhem en Schaarsbergen en update route Oosterbeek.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

nick299 schreef: di 4 mei 2021, 18:37 Ik heb niet alles meegekregen van de updates de laatste tijd.

Maar begrijp ik het nu goed dat er 1 nieuwe route is ( de route Arnhem of Schaarsbergen), en dat de route Oosterbeek een update heeft gekregen?

Of zijn er 2 nieuwe routes Arnhem EN Schaarsbergen, en heeft de route Oosterbeek een update gekregen?

Ik zag namelijk een beide zijden van de a12 nieuwe singletracks lopen.
1 nieuwe route - Schaarsbergen
1 update met nieuwe stukken - Arnhem (voormalig noordlus Oosterbeek)
1 bestaand, geen update - Renkum (voormalig zuidlus Oosterbeek)

Behalve de route Renkum zijn de andere 2 routes nog niet helemaal klaar en ook nog niet bewegwijzerd.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Onlangs op speurtocht gegaan naar de route Arnhem. Veel is nog niet open, maar het is wel veelbelovend. Oosterbeek is erg leuk geworden van de Italiaanseweg tot net na papendal. Heb wel het idee dat er nog veel gaver te maken zou zijn, maar at dat helaas niet mag. Hoe het daarna moet richting burgers bush, vooral na de klim van Mariendal is me nog iet duidelijk. Vermoed dat je na papendal nog lang langs het spoor blijft en dan richting het noorden gaat en dat je pas bij de weg naar Schaarsbergen de andere route daar oppakt. Dan globaal via de A12 en a50 weer terug naar papendal. Wat er nu open is, is allemaal nog erg jong dus hobbelig. Heeft nog de tijd en regen nodig, maar is veelbelovend!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Ik zag de route bij de Shell naar Ede al even geleden aan de linkerkant liggen. Ik dacht eerst dat het een prive stukje was.

Tussen de viaducten Arnhem A12 is ook en nieuw stuk gemaakt, maar ik vindt het niks.
Veel te veel korte bochten.
habebat vehentem
Plaats reactie