MTB Route Arnhem

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

klaast schreef: ma 22 maart 2021, 22:18
Jan the Man schreef: ma 22 maart 2021, 11:38 Is de verbindingsroute achter de Shell richting tunneltje aansluiting rode route Ede nu onderdeel van Schaarsbergen of Arnhem? Tijdens het bouwen werd verteld dat het eenrichting is (van Papendal naar Ede), maar kwam er een paar tegenliggers tegen die van niets wisten. Er staan volgens mij ook nog geen inrijverbodsbordjes vanaf Ede?

Ciao
Jan
Op een vraag over die track kwam het volgende antwoord:
kuijtje.nl schreef: do 25 februari 2021, 00:04 Verbindingsroute Arnhem-Ede.
Verbindingsroute Ede-Arnhem gaat via ANWB naar kruispunt en op fietspad naar Papendal.
Op basis daarvan zou ik denken dat jouw tegenliggers goed reden. Zo heb ik hem zondag iig ook gereden. Gelukkig niemand tegen gekomen :lol: Maar wat nu de goede richting is? :~
Ik heb meegeholpen met de aanleg, en daar werd vermeld dat de route vanaf het tunneltje naar Papendal via het fietspad zou lopen, en dit stuk de verbinding naar Ede zou zijn.
klaast schreef: ma 22 maart 2021, 22:18 Overigens gaat er daar wel meer niet helemaal goed. Dat is stuk is verbindingsroute onwaardig. Veel te leuk! 8)
Klopt, dat idee had ik al met de aanleg. :winkie: . Toen leken de hoogteverschillen heftiger (je loopt heel wat op en neer), maar met de flow er in loopt het wel soepel. En die flow wil je er singlespeedend er wel in houden anders wordt het harken :roll:

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik kwam er toevallig langs tijdens mijn gravelride. Zag het te laat anders had ik die wel even meegepakt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Voor de duidelijkheid:

Verbindingsroute Arnhem-Ede. Dus van route Arnhem naar Ede over de nieuwe tracks (Lange Hut).

Verbindingsroute Ede-Arnhem gaat via ANWB naar kruispunt en op fietspad naar Papendal. Dus over het asfalt van tunnel (A12) naar stoplichten, oversteken en dan naar Papendal over fietspad.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dat is goeie publiciteit voor wat een mooie route lijkt te gaan worden :-q
Lekker fietsen!
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

kuijtje.nl schreef: ma 22 maart 2021, 23:53 Voor de duidelijkheid:

Verbindingsroute Arnhem-Ede. Dus van route Arnhem naar Ede over de nieuwe tracks (Lange Hut).
Vanmiddag even gecheckt en inderdaad: die kant op doet ie het ook! 👍
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Ja, ik zag het krantenartikel ook, werd er natuurlijk blij van... De reacties onder het artikel wat minder :o Kun je de mtb-ers op hun eigen paden hun gang laten gaan, is het weer niet goed :roll: .
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

RetroRagger schreef: za 27 maart 2021, 23:11 Ja, ik zag het krantenartikel ook, werd er natuurlijk blij van... De reacties onder het artikel wat minder :o Kun je de mtb-ers op hun eigen paden hun gang laten gaan, is het weer niet goed :roll: .
Ja, ach ja. Mensen die wat te klagen hebben roepen nou eenmaal harder dan mensen die het wel best vinden - en klimmen dus ook sneller in de pen.
Sommigen hebben voor iedere oplossing wel een probleem. Lekker naar zwaaien en doorfietsen :)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd naar de aard van de routes.
De route van Ede vind ik bijvoorbeeld een zeer goede combi hebben tussen draaien (niet te kort) en mooie langere paden.

Ook de nieuwe singletracks bij Heveadorp zijn top.

---
Overigens kan ik me de reacties best voorstellen van omstanders.
Mooie natuur waar nu opeens in gegraven wordt en straks allemaal fietsers doorheen rijden, dat is even wennen.

Er liggen genoeg paden door het bos die nauwelijks gebruikt worden, maar daar mogen MTBers vaak niet fietsen.
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Rayb81 schreef: zo 28 maart 2021, 01:14
---
Overigens kan ik me de reacties best voorstellen van omstanders.
Mooie natuur waar nu opeens in gegraven wordt en straks allemaal fietsers doorheen rijden, dat is even wennen.

Er liggen genoeg paden door het bos die nauwelijks gebruikt worden, maar daar mogen MTBers vaak niet fietsen.
In Arnhem-Noord mag je bijna overal met je MTB komen; veel geluk mee! Maar juist daar kan ik me voorstellen dat het voor wandelaars dus regelmatig schrikken is. Dan lijkt het me alleen een voordeel als er meer over de mtb-tracks gaan en je als wandelaar dus minder kans maakt op een zoevende ontmoeting. Als de terrassen open gaan zijn er wellicht minder azijnpissers :D
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Is er al iets van een globaal kaartje, of liever nog een gpx natuurlijk, beschikbaar?
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Rayb81 schreef: zo 28 maart 2021, 01:14 ...Overigens kan ik me de reacties best voorstellen van omstanders.
Mooie natuur waar nu opeens in gegraven wordt en straks allemaal fietsers doorheen rijden, dat is even wennen...
Dat is gezwabber met argumenten of andere lichaamsdelen.
Beetje kijkend naar wat er ligt en wat je er tegenkomt ligt het grootste deel van die routes langs de snelweg, provinciale wegen of op vuilnisbelten.
De fracties die door onaangetaste natuur lopen zijn in mijn beleving in tientallen meters te vatten. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke beleving maar mocht iemand onderbouwing zoeken dan nodig ik die uit de routes te volgen en om je heen te kijken.
Lekker fietsen!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier heb je zeker een punt, de meeste nieuwe routes lopen vaak langs een weg.
Ben daar geen voorstander van qua natuurbeleving, maar het is wel logisch dat ze dit doen.

Kwam laatst op de racefiets ook een stukje trail tegen langs de Kemperbergerweg (Schaarsbergen).
Er reed al wat volk overheen en het zag er best ruig uit.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ik weet t niet zeker maar die moeten volgens mij nog afgewerkt worden, liggen ook nog takken over. Wel een heel mooi stukje trouwens 😁
Lekker fietsen!
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Kemperbergerweg valt onder de route Schaarsbergen, en is al een week of twee open. Afgelopen zaterdag gereden, en ik kan vertellen dat hij leuk is, onder andere omdat het terrein globaal gezien daar naar beneden loopt (Mountainbike Museum ligt op het hoogste punt van Arnhem), en er mooi gebruik gemaakt is van de glooiing die in het gebied zit.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie