MTB Route Arnhem

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

De voormalige noord lus van Oosterbeek. Deze wordt (onder meer Papendal) verder opgeknapt en voorzien van paarse wegwijzering.
Valt onder het beheer van St MTB Zuid Veluwe.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Enige zicht op wanneer deze in gebruik mag?

Ziet er veelbelovend uit aan de Warnsborn kant vlak voor Papendal.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooi! Ik ben benieuwd hoe de route gaat lopen!
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Tof! Ik werk sinds kort op Papandal en kan hem dan mooi combineren na een dagje werken op kantoor :-q
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Ik kwam vandaag van Ede af om te kijken hoe de route erbij lag. Tot mijn verbazing kon ik het (verbinding)stuk achter de Shell en het stuk tegenover Papendal al de nieuwe route op. Het zijn veelbelovende lijnen en zeker achter de Shell/anwb is gruwelijk mooi. Zeker als je naar de Ede route toe rijdt is er goed gebruik gemaakt van de hoogte verschil. Die lus is echt mooi!
Het hobbelt nog wel en ik weet niet of er een leemlaag bovenop komt, maar wat een potentie. Het stuk op Papendal was afgesloten ivm trail werkzaamheden, hopelijk wordt het oude gedeelte met de kombochten weer op een vernieuwde wijze in ere hersteld?

Goed bezig daar, als ik een keer een hand kan toesteken om te helpen hoor ik dat graag.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd hoeveel er van de oude route overblijft.
Van de natuur rond Mariendal kon ik altijd goed genieten.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Rayb81 schreef: di 2 maart 2021, 20:23 Ben benieuwd hoeveel er van de oude route overblijft.
Van de natuur rond Mariendal kon ik altijd goed genieten.
Mariëndaal is nog steeds open voor fietsers en ook niet ver van de route. Ik hoop stiekem dat plekjes als de Gulden bodem en tussen Waterberg en Schaarsbergen mogen ingezet worden voor mooie trails.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Het zal wel net als overal anders verkloot worden door wat minder nadenkende recreanten. Nu kan je eigenlijk overal en ernaast nog terecht maar ik ben wat pessimistisch dat het zo blijft als ik de hordes langs zie komen in t weekend.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Ook Peter schreef: wo 3 maart 2021, 22:17 Het zal wel net als overal anders verkloot worden door wat minder nadenkende recreanten. Nu kan je eigenlijk overal en ernaast nog terecht maar ik ben wat pessimistisch dat het zo blijft als ik de hordes langs zie komen in t weekend.
Je merkt dat de vrij rijden gebieden steeds meer onder druk komen te staan, door de toegenomen drukte en daarmee ook de aandacht van de media, zoals de Gelderlander - die iedere mountainbike gerelateerde scheet onder een vergrootglas legt. Zeker in de weekenden kun je wat dat betreft aardig wat aan goodwill verkloten.
En dan heb je ook nog stukken zoals bijvoorbeeld de Boersberg tussen de A50 en de Italiaanseweg bij Doorwerth. Overduidelijk niet toegestaan om te fietsen, maar onweerstaanbaar voor een groot deel van de mountainbikers dat daar voorbijkomt. Inclusief mijzelf en, opvallend genoeg, ook degenen die zich hard maken voor de nieuwe routes - niet bepaald onwetende recreanten lijkt me.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Mee eens, zelf afgelopen jaren niet meer daar geweest maar herken het helemaal. Liefst wil je in alle rust overal kunnen rijden maar dan staan er van die bordjes .. dan maak ik mezelf wijs dat een ingang zonder bordje betekent dat het niet niet mag .. de rest is het einde van een periode dat je ergens kon komen. Meer en meer zie ik stukken afgesloten en handhaving ingeschakeld worden. Maar tegelijk merk ik dat heel vaak mede bos/hei gebruikers er geen moeite mee hebben als je ze voorkomend en vriendelijk benaderd; afremmen of stoppen en een praatje maken wordt altijd gewaardeerd.
Lekker fietsen!
Ger964
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 13:32

Het nieuwe stuk voor en bij Papendal is wel een aanwinst en een dikke verbetering tov wat er lag.
Wel moet het nog aangereden worden zodat het vlakker wordt en de meeste hobbels acceptabel zijn.
Nu lijkt het mij met een fully ook niet echt grappig.
Met mijn hardtail heb ik er na de eerste ervaring (nog) niets te zoeken.

Bewegwijzering blijft wel een ding op de route,
Woensdag de route gereden en een aantal verdwaalde mtbers tegen gekomen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Persoonlijk had ik op de HT totaal geen last van hobbels op dit stuk.
Ik werd meer afgeleid door de grote parkeerplaats aan de rechterkant die door de bomen zichtbaar was, weg natuurbeleving. :D
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rayb81 schreef: do 4 maart 2021, 21:43 Persoonlijk had ik op de HT totaal geen last van hobbels op dit stuk.
Ik werd meer afgeleid door de grote parkeerplaats aan de rechterkant die door de bomen zichtbaar was, weg natuurbeleving. :D
maar die parkeerplaats lag er altijd al en die trail liep al redelijk dicht langs het hek...? Ik was er alleen te voet en in de sneeuw dus kon het niet helemaal plaatsen maar had het idee dat alles daar op dezelfde plek lag? Er zit nu geen blad aan de bomen omdat het winter is dus zie je die P wat beter ja.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

wulu schreef: di 2 maart 2021, 22:41
Rayb81 schreef: di 2 maart 2021, 20:23 Ben benieuwd hoeveel er van de oude route overblijft.
Van de natuur rond Mariendal kon ik altijd goed genieten.
Mariëndaal is nog steeds open voor fietsers en ook niet ver van de route. Ik hoop stiekem dat plekjes als de Gulden bodem en tussen Waterberg en Schaarsbergen mogen ingezet worden voor mooie trails.
Dat baseer je op het 'vrij wandelen en fietsen op wegen en paden'? Maar als je even logisch nadenkt, denk je dat met je MTB daar op een drukke weekenddag over die switchback trappen naar beneden jagen, ook onder valt?
Gulden bodem en Hemelse berg zijn ook zo enorm druk altijd, hoe mooi het ook is, daar is eigenlijk geen plek voor MTB-ers. De flinke hoogteverschillen nodigen enorm uit tot snelle trails rijden, wat niet lekker gaat in combinatie met de wandelaars daar. Maargoed we geven alweer teveel weg voor de niet locals door over deze pareltjes te praten ;) ik zou eerlijk gezegd niet willen dat er een route wordt aangelegd door die gebieden. Ik mag daar graag wandelen en kom er hooguit 1 of 2x per jaar op een blauwe maandag met de MTB als ik zeker weet dat je niemand in de weg zit.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Ger964 schreef: do 4 maart 2021, 21:01 Bewegwijzering blijft wel een ding op de route,
Nu wel, maar bewust niet meer aangepast omdat het toch nieuw wordt.
Plaats reactie