MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Wilde vorige week Schaarsbergen rijden vanuit vakantiepark.
Bordje bij de viaduct op de kemperbergerweg zei links, daarna geen bordje meer gezien.
Doorgereden tot de rotonde (pannekoekenhuis Den Strooper) daarna weer terug dan maar.

Waar gaat de route heen?
habebat vehentem
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Het parkje naast het oorlogsmuseum in, en daar staat wel weer een bordje :wink:
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Freekenstein schreef: wo 28 juli 2021, 20:06 Het parkje naast het oorlogsmuseum in, en daar staat wel weer een bordje :wink:
Ja iemand heeft het bordje bij het oorlogsmuseum is weg gehaald (heeft er wel gestaan) Is op fietspad net na museum rechts dat parkje in, daar staat het bordje wel.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Er staat wel een mountainbike logo op een verkeersbord. Licht vandalisme misschien maar wel een erg grappig gezicht :lol:
Vandaag een stukje van de route gereden voor het eerst. Ik vond het tof, jammer dat een lek ventiel een voortijdig einde maakte aan de lol.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Grondvreter schreef: wo 28 juli 2021, 18:56 …wij zijn zo verwend in deze regio. Ik verhuis mijn leven niet meer weg hier.
En dan vergeet je rondje Veluwe met alle lussen, aansluiting op Utrechtseheuvelrug en Nijmegen :o maar gelijk heb je wel :D
Lekker fietsen!
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Stonk er vorige week ook in. Normaal gesproken heb ik de MTBroutes app als back up om de route terug te vinden. Maar daar staat Schaarsbergen nog niet op. Heb mij dit keer uit de problemen gered met de google mapskaart met alle routes in Nederland van Marc die op dit forum in de categorie Nederland bovenaan staat . Voor de aangepaste Arnhem route, nog niet officieel bewegwijzerd, had ik die hulp nog niet. Was op beide nog niet te vinden.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

pietervl schreef: do 29 juli 2021, 11:51 Stonk er vorige week ook in. Normaal gesproken heb ik de MTBroutes app als back up om de route terug te vinden. Maar daar staat Schaarsbergen nog niet op. Heb mij dit keer uit de problemen gered met de google mapskaart met alle routes in Nederland van Marc die op dit forum in de categorie Nederland bovenaan staat . Voor de aangepaste Arnhem route, nog niet officieel bewegwijzerd, had ik die hulp nog niet. Was op beide nog niet te vinden.
Een tijdje terug heb ik een GPX van de route gedeeld.
Mark-xt schreef: zo 4 juli 2021, 14:32 Voor de liefhebbers heb ik een link naar het GPX-bestand van de route.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Gisteren Schaarsbergen gereden en vandaag een combi van Schaarsbergen (blauw) en Arnhem (paars). Ondanks de heftige regenbui van vannacht lag de route er vandaag beter bij dan gisteren. Mocht desondanks niet verwachten dat ik met een schone fiets en droge sokken thuis zou komen. Het harde zand geeft wel een fijne flow. :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

FreedomRanger schreef: do 29 juli 2021, 16:13 ... Mocht desondanks niet verwachten dat ik met een schone fiets en droge sokken thuis zou komen...
Wel om de plassen heen rijden :winkie:
Het zand dat nu hard is zal bij droogte mul gaan worden :-{
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ook Peter schreef: do 29 juli 2021, 23:19 Wel om de plassen heen rijden :winkie:
Zeker niet! Er vol op het achterwiel doorheen. 8)

In de kombochten heb je er sowieso geen last van omdat de plassen onderin de bocht liggen. Op de vlakke stukken zie je dat kennelijk toch veel mensen de plassen ontwijken. Jammer, want dan rijden ze de kanten kapot. Als je niet een beetje vies durft te worden, kun je beter niet gaan mountainbiken, IMHO. :wink:
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Het om de plassen heenrijden is wel een dingetje, er zijn dan ook plassen die dramatisch zijn.
Lekker fietsen!
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Even een waarschuwing, de route ligt er strak bij, maar de regen heeft rondom knooppunt waterberg ook weer veel glas blootgelegd.
Vanochtend mijn buitenband op kapot gereden.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dat is wel balen, vanochtend ook in Mariëndaal een flink stuk glas gevonden, gelukkig geen lekke band of in de poot van een hond.
Lekker fietsen!
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

OsiruS schreef: zo 1 augustus 2021, 11:50 Even een waarschuwing, de route ligt er strak bij, maar de regen heeft rondom knooppunt waterberg ook weer veel glas blootgelegd.
Vanochtend mijn buitenband op kapot gereden.
Weet je nog waar dit was? Dan kunnen we wellicht wat gerichter de boel weer opruimen. Thanks alvast!
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Campos schreef: zo 1 augustus 2021, 18:31
OsiruS schreef: zo 1 augustus 2021, 11:50 Even een waarschuwing, de route ligt er strak bij, maar de regen heeft rondom knooppunt waterberg ook weer veel glas blootgelegd.
Vanochtend mijn buitenband op kapot gereden.
Weet je nog waar dit was? Dan kunnen we wellicht wat gerichter de boel weer opruimen. Thanks alvast!
Kan het niet heel precies terugvinden, maar gaat om strava segment met de naam ABC rollercoaster koningsheide II. Daar de tweede helft van, waar je die korte klimmetjes met bochten hebt.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Plaats reactie