MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

In oosterbeek zit ook De Oude Herbergh, uitgebreide kaart: https://www.oudeherbergh-oosterbeek.nl/
In Oosterbeek zitten natuurlijk sowieso ook wel meer restaurants.

Meer aan de kant van Schaarsbergen heb je nog een italiaan, Garage Royal: https://www.garage-royal.nl/
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ThijsE schreef: ma 22 november 2021, 16:57
I_do schreef: ma 22 november 2021, 16:55

Ook bedankt! Ik laat de vrienden waar we mee afspreken wel kiezen uit deze twee en de bistro bij van der valk waar wij zitten :lol:
Bistro voor ontbijt, dan alleen nog kiezen welke voor lunch en diner :lol:
We hebben ook nog een keer een luxe diner nodig, daar sta ik ook nog open voor tips :-q
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

I_do schreef: ma 22 november 2021, 18:44
ThijsE schreef: ma 22 november 2021, 16:57

Bistro voor ontbijt, dan alleen nog kiezen welke voor lunch en diner :lol:
We hebben ook nog een keer een luxe diner nodig, daar sta ik ook nog open voor tips :-q
De Kromme Dissel in Heelsum. :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

FreedomRanger schreef: vr 26 november 2021, 21:36
I_do schreef: ma 22 november 2021, 18:44

We hebben ook nog een keer een luxe diner nodig, daar sta ik ook nog open voor tips :-q
De Kromme Dissel in Heelsum. :-q
Te laat! avond lockdown, dus morgen room service :lol:
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Gisterochtend meteen maar een 'compenseer voor het kerstdiner' rondje gereden. De track lag er mooi bij. Grond was stijf bevroren. Dat geeft overigens wel weer een hele andere dynamiek. Met name alle opgevroren lengtesporen die in de bagger waren getrokken, voelen apart.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Blijft een mooi rondje. Vanmorgen het stuk achter openluchtmuseum gewandeld met de hond. Voor twee fietsers ff een stapje opzij gedaan. Voor de rest dacht de rest van de bikers (incl. Mijzelf) dat het geen weer was om te fietsen. Qua gemiezer klopt dat ook wel, qua ondergrond lag het er eigenlijk prima bij op een paar natte plekken na.
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

Dat stuk was vandaag dan ook afgesloten, omdat de crew bezig was met onderhoud. Dus op zich niet zo heel gek dat het rustig was :D
Laatst gewijzigd door Campos op wo 29 december 2021, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Zou mooi zijn als de nieuwe stukken in kunnen klinken, er is heel veel verbeterd maar de grond is nog zacht en met de regen nu wordt t net modder.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanmorgen een rondje gereden in combinatie met Arnhem en Renkum. De ST's liggen er doorgaans goed bij. De bospaden zijn een stuk minder: grote plassen en veel bagger. Het valt me op dat hier veel omheen wordt gereden, waardoor de zijkanten van het pad helemaal kapot gaan.
Mensen, doe dat aub toch niet! Als je met dit weer gaat mountainbiken, dan word je vies. Dat hoort erbij. Als je rustig door zo'n plas of modderbad rijdt, dan valt het smerig worden overigens best wel mee. En voor je Strava maakt het ook al niets uit. Je gaat in deze omstandigheden toch geen toptijd neerzetten. Wat 'De Kneet' ooit over Schoorl zei, geldt ook voor onze routes hier: "Het is hier zo mooi, ik doe er lekker vijf minuten langer over." :bier:
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

FreedomRanger schreef: vr 26 november 2021, 21:36
I_do schreef: ma 22 november 2021, 18:44

We hebben ook nog een keer een luxe diner nodig, daar sta ik ook nog open voor tips :-q
De Kromme Dissel in Heelsum. :-q
Amen to that. Zéér goed eten. Hebben als langste een Michelinster in NL.

In de vorige lockdown kon en mocht je daar gewoon eten omdat het aan/bij het hotel daar hoort (hotel Klein Zwitserland).
Gebruikersavatar
Ik denk dus ik fiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 oktober 2021, 23:10
Mijn mountainbike: Orbea Laufey

Gisteren gereden, de singletrack lag er voor het grootste deel geweldig bij. Pas na een kwartier kwamen we überhaupt iets van modder tegen (gestart bij de Waterberg). Duidelijk veel onderhoud gepleegd de laatste weken, veel dank aan de trailcrew!

Tussenstukken waren inderdaad een modderplassenfeestje met naast het pad veel diepe sporen en soms zelfs nieuwe paadjes. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook een paar keer over zo'n olifantenpaadje gereden ben, soms zag ik pas dat ik op een 'fout' stukje zat als het al te laat was.

Voordeel van Schaarsbergen boven bijvoorbeeld Rheden is dat op de Veluwezoom juist de singletrack nu modderig is. Vies wordt je fiets uiteindelijk op beide routes, maar op Schaarsbergen kun je op het moment wel fijner doorrijden op de leukere stukjes.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vandaag een rondje gereden. De ST's lagen er fantastisch bij en veel bijgewerkte stukken. Props voor de onderhoudscrew :-q De verbindingsstukken waren 'droger' dan ik had verwacht, maar ik zag ook dat er nog wel veel om de sporadische modderbaden heengereden wordt. Beetje jammer. Wat me vandaag absoluut niet geholpen heeft, is dat ik nog spierpijn had van vrijdag en dat - door het vervangen van mijn remblokken - mijn achterrem meer aanliep dan me lief was. Dat maakte de rit wel een beproeving. Toch maar even de fiets weer de werkplaats in om de remzuigers schoon te maken en bij te stellen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag voor de 2e keer weer gereden, ik vond het minder leuk dan de eerste keer.
Eigenlijk veelal standaard 2.0 slingerpaadjes die wat op en af gaan zoals je ze ook op vele andere routes vind tegenwoordig.
Grootste minpunt aan dat draai en keerwerk vind ik dat je de volgende 5 bochten al voor je uit ziet liggen, wat je een gevoel geeft op een bmx baan te rijden ipv in het bos.

Wat dat betreft zijn de singletracks op bijv. de Oosterbeek route leuker.
Men zou eigenlijk een voorbeeld moeten nemen aan bijv. Rhenen op de UHR, waarbij niet oneindig heen en weer wordt gedraaid tussen punt A en B.

Route is wel erg netjes aangelegd trouwens.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat ben ik niet met je eens. Het deel bij de dierentuin is idd beetje op en af maar verder is het toch vooral een mooie doorgaande route door verschillende stukjes bos.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vandaag zo’n 20 keer moeten afstappen om over omgevallen bomen heen te klauteren of om takken uit mijn derailleur te peuteren. Afgezien van de behoorlijke stormschade lag de route er verder redelijk goed bij.

Ik zag op MTBroutes.NL dat Schaarsbergen de top 10 ingeslopen is. Wat mij betreft is dat natuurlijk helemaal terecht, maar niet verder vertellen hoor!
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie