MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jasperboe81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 juli 2019, 16:07

Heeft iemand een GPX van hele ronde Oosterbeek en Schaarsbergen samen? Kan ik die in Komoot invoeren en route verbinding maken met Rheden/Veluwezoom. Er is geen (officiële) verbinding tussen Schaarsbergen en Rheden of wel?
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Noordelijkste puntje schaarsbergen kan je deze pakken om naar Rheden te fietsen via de Koningsweg. https://strava.app.link/jlecD4bONib
Staat niet aangegeven toen ik m reed vorige maand.
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

Jasperboe81 schreef: di 17 augustus 2021, 20:00 Heeft iemand een GPX van hele ronde Oosterbeek en Schaarsbergen samen? Kan ik die in Komoot invoeren en route verbinding maken met Rheden/Veluwezoom. Er is geen (officiële) verbinding tussen Schaarsbergen en Rheden of wel?
De oude verbinding Rheden<>Oosterbeek (wit/geel) kun je nog steeds gebruiken. Het deel onder knooppunt Waterberg door loopt over hetzelfde fietspad als de route Schaarsbergen gebruikt:
https://www.mtbroutes.nl/gelderland/rheden
Jasperboe81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 juli 2019, 16:07

Ah dat verbinden lukt wel. Nou nog gpx combi Oosterbeek-Schaarsbergen. Iemand?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Jongen en meisjes, ik ben het spoor een beetje bijster. Schaarsbergen is toch wat "vroeger" Oosterbeek noord & zuid werd genoemd? Maar dan in een vernieuwde versie waarbij elke lus/route een eigen naam krijgt? Hoe is het met de update, wordt nog hard aan gewerkt of is het zo ver klaar dat er iets vernieuwd te rijden valt? Enige tijd terug tussen Ede en Papendal kwam ik wel wat nieuws tegen, maar was nog niet bebord. Op de website van MTB zuid Veluwe vind ik nog geen informatie hier wordt nog gesproken over noor & zuid Oosterbeek.
◼︎ Go round the outside.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Schaarsbergen (blauw)is nieuw.
Arnhem (paars) is een deel van de 'oude' Oosterbeek-route en is vernieuwd en heeft nieuwe stukken
Het deel dat langs de Italiaanseweg gaat ben ik al een tijdje niet meer geweest, maar ik heb begrepen dat dat vooralsnog redelijk ongewijzigd is.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Jasperboe81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 juli 2019, 16:07

https://mtbzuidveluwe.nl/routes/ is best duidelijk. Alleen wat verwarrend is, is dat op het overzichtskaartje het onderste deel van Arnhem (voorheen Oosterbeek) mist. Die is wel weer aangegeven bij het overzicht op de pagina m.b.t. Oosterbeek:
https://mtbzuidveluwe.nl/oosterbeek/

Hoop nog steeds dat iemand voor onze tocht voor a.s. zaterdag de totale combi in een gpx heeft van de Zuid- + Noord-lus én Schaarsbergen. Willen wat meer (nieuwe) km's maken. Kan ik daar in Komoot deel van Rheden/Veluwezoom aan plakken. Ik krijg het in basecamp oid niet voor elkaar om de aparte gpx'en te combineren helaas :(
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Schaarsbergen is dus een nieuwe route?
Arnhem de vernieuwde noord lus?
Renkum de voormalige zuid lus?

Vernieuwde Papendal ben ik laatst al eens geweest tof geworden. (de rockgarden waar wel eens over gesproken wordt mag je toch eigenlijk helemaal niet komen? Trouwens ook geen idee waar ik die dan vind) Verbinding naar Ede dus ook al een stukje van gezien en een beetje terug bladerend begrijp ik dat dat een deel van de Arnhem route is.

Als Renkum ongewijzigd is ten opzichte van vorig jaar ben ik bekend met deze. Maar waar vind ik info (gpx) over Schaarsbergen en Arnhem? Lengte? En welke is dan de gene die het de moeite maakt om 2 uur voor te rijden?

Kaartje op mtb zuid Veluwe is voor zo ver ik het zie de oude Oosterbeek route. (zo noemt men het ook) Schaarsbergen, Arnhem, Renkum, zie ik niet in dat overzicht. Ook op mtbroutes.nl staat nog de oude Oosterbeek route.
◼︎ Go round the outside.
Jasperboe81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 juli 2019, 16:07

Tijgerhaai schreef: wo 18 augustus 2021, 10:37 Schaarsbergen is dus een nieuwe route?
Arnhem de vernieuwde noord lus?
Renkum de voormalige zuid lus?

Als Renkum ongewijzigd is ten opzichte van vorig jaar ben ik bekend met deze. Maar waar vind ik info (gpx) over Schaarsbergen en Arnhem? Lengte? En welke is dan de gene die het de moeite maakt om 2 uur voor te rijden?

Kaartje op mtb zuid Veluwe is voor zo ver ik het zie de oude Oosterbeek route. (zo noemt men het ook) Schaarsbergen, Arnhem, Renkum, zie ik niet in dat overzicht. Ook op mtbroutes.nl staat nog de oude Oosterbeek route.
Voor alsnog is er Oosterbeek, en die heeft een Noord- en een Zuid-lus, maar geloof dat ze die namen nog wel gaan veranderen. Maar dan moet er een bepaald moment zijn dat alles definitief geregeld en bewijzerd is voordat ze dat doen natuurlijk. Nog even geduld ;)

GPX van Schaarsbergen kun je wel in deze topic terugvinden, maar deze route is nog niet officieel open, dus daarom is die GPX ook nog niet op de site van MTB Veluwe-Zuid te vinden. Ondanks dat de route daar wel op het kaartje te zien is :o

Ik zal na zaterdag een korte recensie hier posten. Wij rijden er een driekwartier voor, dus dat is beter te doen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, in het kort. Voor de buitenwacht zijn de (ver)nieuw(de)e routes dus nog niet klaar en open. Dat sommige locals er al rijden is een ander verhaal. :roll: (handig dat dit topic dan al Schaarsbergen is genoemd) Als je dus nu Oosterbeek noord gaat rijden is dat dan het zelfde "saaie" rondje als laten wij zeggen twee jaar geleden, of zit daar al vernieuwing in wat straks dan Arnhem moet gaan heten? (om de verwarring maar even compleet te maken)

Of om het makkelijk te houden. Is het op het moment de moeite om Oosterbeek noord te gaan rijden als je daarvoor speciaal vanaf de andere kant van het land komt?
◼︎ Go round the outside.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Voor alleen de noordlus zou ik geen eind gaan rijden. Deze heeft een paar nieuwe (en leuke) stukken singletrack (geconcentreerd rond Papendal} en volgt verder de oude noordlus. In combinatie met de andere is het echter wel de moeite. Zeker als je oog hebt voor de mooie omgeving.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wat ik vorig jaar een aantal keer gedaan heb is de combinatie Ede, Papendal, Oosterbeek zuid, met pauze bij kasteel Doorwerth. En dat is inderdaad zeker een mooie combinatie die 1:30 in de auto waard is. :D (starten in Ede)

Een stukje van Ede is nu echter even afgesloten waardoor je niet bij de tunnel komt. Nu weet ik ook wel de route over het fietspad naar Papendal, maar dat is toch minder. :tong Wetende dan men bezig is met vernieuwing dacht ik laat ik dat eens gaan bekijken. Maar dat is nog niet klaar dus. Zelf betrokken bij Schoorl, en weet wat voor gezeik het oplevert als men ergens rijd waar dat nog niet de bedoeling is. Dus dan moet ik niet zelf ergens gaan doen of mijn neus bloed. :D Zoek voor vandaag wel even wat anders. Ga denk ik even kijken bij Den Treek.
◼︎ Go round the outside.
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

Tijgerhaai schreef: wo 18 augustus 2021, 10:54 Ah, in het kort. Voor de buitenwacht zijn de (ver)nieuw(de)e routes dus nog niet klaar en open. Dat sommige locals er al rijden is een ander verhaal. :roll: (handig dat dit topic dan al Schaarsbergen is genoemd) Als je dus nu Oosterbeek noord gaat rijden is dat dan het zelfde "saaie" rondje als laten wij zeggen twee jaar geleden, of zit daar al vernieuwing in wat straks dan Arnhem moet gaan heten? (om de verwarring maar even compleet te maken)

Of om het makkelijk te houden. Is het op het moment de moeite om Oosterbeek noord te gaan rijden als je daarvoor speciaal vanaf de andere kant van het land komt?
De routes zijn gewoon open. Er is daarin echt geen verschil tussen local of niet-local zijn :)
Nee de route is nog niet officieel / ceremonieel geopend en route Arnhem (oude noordlus Oosterbeek) wordt terwijl ik dit typ opnieuw voorzien van bordjes. Helaas waren reeds gezette palen nogal in trek bij onbekende verzamelaars, dus het duurt allemaal iets langer dan gepland. Tel daarbij de vakantie- en coronatijd op en je hebt eigenlijk wel de hoofdoorzaken waarom het allemaal net wat langer duurt. Dat neemt niet weg dat je met een gps/gpx aan er wel uit komt, 70-80% van Arnhem is hetzelfde gebleven en op de nieuwe stukken staan al bordjes.
kml kun je pakken van de site van MTB Zuid Veluwe, Renkum is gewoon de oude zuid lus Oosterbeek dus die kun je ook gewoon van mtbroutes.nl pakken, of allemaal tegelijk vanuit het 'Alle routes op Google maps' topic.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, ok de situatie is bij jullie iets anders. Tijd wordt nu een beetje krap om uit te pluizen. Dus ga vandaag even ergens anders heen. Kijk ik morgen of zo wat ik er van ga maken.
◼︎ Go round the outside.
RvdH1982
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 4 augustus 2021, 11:27

Jasperboe81 schreef: di 17 augustus 2021, 22:56 Ah dat verbinden lukt wel. Nou nog gpx combi Oosterbeek-Schaarsbergen. Iemand?
Heb je hier wat aan? https://www.strava.com/activities/5710913984 Dit is de combi Arnhem-Schaarsbergen ("Oosterbeek" bestaat niet meer, maar is dus in feite Oosterbeek-Noord & Schaarsbergen)
Plaats reactie