MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Na alle regen van afgelopen dagen, wat is de verwachting van hoe de route er morgen bij ligt?
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Die ligt er eigenlijk prima bij. Heb hem vanmiddag gereden. Was aangenaam verrast. De route is droog, de afwatering heeft goed z’n werk gedaan op een paar plekken liggen wat plassen. Dus zal morgen nog wel een stukje droger zijn.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Top! Dank je. Na de rit nog even kijken of Jeroen weer "nieuwe" fietsen heeft.
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Vandaag weer eens gereden. Route lag er over het algemeen prima bij. Alleen boven de A12 wat grotere plassen. Als local nu nog eens de afrit naar het MTB museum ontdekken... 8)
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Kun je ook prima zitten met een Radlertje en appelgebak. Blauw pijltje met wit bolletje(s) erin is de afslag.

Wat een gave route, absoluut de moeite om een uur voor in de auto te zitten.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Ik ga morgen ochtend ook maar is kijken, moet er 1.25 uur voor rijden, maar aan de reacties hier is het de moeite waard :)
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

hetkanun schreef: za 17 juli 2021, 12:18 Als local nu nog eens de afrit naar het MTB museum ontdekken... 8)
Gister daar gestart.
Afbeelding

De route lag er prima bij.
Het stuk ten noorden en ten zuiden van knooppunt waterberg is :-q
Met als toetje de halve wokkel bij Burgers Zoo
#OpaRijdtEenIZZO
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

_Chris schreef: zo 18 juli 2021, 07:57
hetkanun schreef: za 17 juli 2021, 12:18 Als local nu nog eens de afrit naar het MTB museum ontdekken... 8)
Gister daar gestart.
Afbeelding

De route lag er prima bij.
Het stuk ten noorden en ten zuiden van knooppunt waterberg is :-q
Met als toetje de halve wokkel bij Burgers Zoo
:-q
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Vandaag ook voor het eerst de route gereden. Wat een super toffe route is het geworden.
Kom zeker vaker is voor mij maar 45minuten rijden met de auto, en is een leuke afwisseling met het Rijk van Nijmegen.
Wilde hem eigenlijk combineren met Ede maar wist niet echt hoe dus de route Arnhem weer meegepakt die zeker ook erg tof is om te rijden.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vandaag gereden, echt een super toffe route!! kom hier zeker vaker terug. Wel paar keer verkeerd gereden. Tipje, als je blauw en paars op een gegeven moment samen hebt, houdt dan in de gaten dat blauw ergens rechtsaf gaat ipv rechtdoor. Na het oorlogsmuseum, na de tank, is een bordje weg, je moet na de tank rechtsaf, mtb teken staat hier op het 3hoek verkeersbord bijgetekend ;)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

dat bordje klopt inderdaad, die mist, maar de weg waar je in slaat is officieel ook 'verboden toegang'. Ik dacht dat je de volgende rechts moest en vervolgens terug zou moeten fietsen langs de kerk, maar dan staat er weer geen bordje voor linksaf de route op...(en die staat er juist weer wel als je vanaf de andere kant komt)
83Firestorm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 1 september 2011, 19:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2021) / Cube LTD Pro (2011)

Vandaag de route gefietst met als toetje tosti's bij het museum. Daar ook gemeld dat er op twee plekken bordjes lijken te missen: 52.025251, 5.864183 (vlak voor vakantiepark Arnhem, mist rechtsaf). Ook bij de tank (52.027449, 5.871575) wordt je niet rechtsaf gestuurd op t moment.

Leuke route, al begint de droogte wel z'n tol te eisen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

83Firestorm schreef: zo 25 juli 2021, 16:58
Leuke route, al begint de droogte wel z'n tol te eisen.
Dat doet het op alle zandgronden, dikkebanden lossen dat op voor ons fietsers. En bijkomend voordeel is:
- dat de trails minder snel kapot gaan
- dat je er steviger benen van krijgt
- en iemand heeft al gemerkt dat het gezelliger is
:-q
Lekker fietsen!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Weekje op vakantie in de regio. Maandag Rheden Gravel gefietst met de vrouw, niet te moeilijk en prachtige omgeving.

Vandaag zelf ff op de bike gesprongen om Schaarsbergen te proberen. Met de gpx op pad van een paar pagina’s terug begonnen bij de tank bij het museum.

Het begon nog rustig met een gravelpad maar toen kwam “ie” los. Wát een singletrack mania. Veel stukken lopen in een heerlijke flow. Mooiste stuk was een afdaling vol met flow bochtjes van ik schat minimaal 2/3 minuten, genieten met een hoofdletter G.

Overigens was hier gister een forse plensbui overgetrokken. De route is slim aangelegd, de plassen lagen alleen onderin de kombochten waardoor je er geen last van had. Rest van de route was mooi droog.

Deze week ga ik Ede nog fietsen maar denk niet dat deze nog overtroffen kan worden. Aanwinst voor de locals!
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Maaaaaarek, Schaarsbergen is tof, maar op Ede, Otterlo (te verbinden) gaat het ook los, en vergeet de noordelijke lussen van Lunteren niet, ook een heel mooi stuk is de verbinding Papendal naar Ede.


wij zijn zo verwend in deze regio. Ik verhuis mijn leven niet meer weg hier.
Plaats reactie