MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

FreedomRanger schreef: wo 30 maart 2022, 11:39 Iemand enig idee wanneer het stuk voor de Kemperbergerweg richting Camping Oostappen weer open gaat? Ondertussen is er al een maand een omleiding. Behalve de aankondiging van eind februari dat er een omleiding komt, kan ik er niets over vinden.

Ik hoop maar dat het niet teveel afgevlakt wordt, want het was altijd zo'n leuk technisch stukje waarbij je stuurkunsten werden aangesproken vanwege een riante hoeveelheid boomwortels en (na regen) vette bagger.
Binnenkort :D

De trail is afgewerkt, maar het is veel te droog geweest om 'm al open te gooien. Dus na de eerste regen wordt er gekeken of het kan.
Er is een nieuwe trail gegraven, dus de boomwortels en (hopelijk) ook de bagger zul je ergens anders op moeten zoeken voortaan!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Afgelopen zaterdag voor het eerst route Schaarsbergen gefietst. Wat een leuke route!!! Ik ben gestart bij het Mountainbike Museum, had daardoor al direct de leukste singletrack / afdaling van de route te pakken. Af en toe wat saaiere stukjes, maar prima om bij te komen. Het gedeelte langs de kazerne (?) en na knooppunt Waterberg gaf een rollercoaster gevoel, super!! Helaas door het startpunt eindigen van een lange klim.
Route was qua droogte nog net te doen. Wat ik er vooral leuk aan vond, is dat ie minder geshaped was nu, dus meer hobbels, wortels en dergelijke. Echt top!
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Even een kleine mededeling van het Mountainbike Museum aangezien er redelijk veel mensen het museum als start- of pauzepunt gebruiken.
Komend weekend wordt onze oprichter 50 jaar, en hij geeft een feestje. Het museum is daarom zaterdag en zondag gesloten.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

Feliciteer Jeroen maar van het hele team van MTB Renkum,
Mtb Renkum
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Zal ik doen! :-q
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vandaag Arnhem en Schaarsbergen achter elkaar gereden. Schaarsbergen begint op bepaalde stukken behoorlijk mul te worden. Ik was dan ook niet verrast dat er een stukje voor Waterberg een omleiding was ingesteld. Arnhem lag er wat beter bij, maar die route is gewoon minder leuk. Al met al toch lekker zo’n 45 km (vanaf huis in Arnhem-West) gereden.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Er was ook een post op social media dat ze een stuk van schaarsbergen afgezet hebben ivm met de droogte ST130 dacht ik
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Woensdag avond Lunteren (paars) was op veel plekken ook echt mul. Zelfs op mijn plusbike met 3.0 banden waren sommige stukken maar net/niet te doen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Heerlijk die buien van gisteren en vandaag. Zou het voldoende zijn om de mulle stukken weer lekker stevig te maken?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

FreedomRanger schreef: vr 20 mei 2022, 16:53 Heerlijk die buien van gisteren en vandaag. Zou het voldoende zijn om de mulle stukken weer lekker stevig te maken?
Ik ga het morgen ondervinden... ;-)
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Verwacht er niet teveel van, alleen bovenste paar mm zijn nat en er is veel mul gemaakt.
Laatst gewijzigd door Ook Peter op vr 10 juni 2022, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen!
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Hoe ligt de route erbij? Is ie hele aal open? Ik wil zaterdag vroeg een rondje trappen.
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

wilmar schreef: do 9 juni 2022, 21:19 Hoe ligt de route erbij? Is ie hele aal open? Ik wil zaterdag vroeg een rondje trappen.
De route is helemaal open. De regen heeft de track goed gedaan. De meeste mulle stukken zijn wel weg, echter zitten er met name op het eerste deel van de Waterbergtrail nog wel wat beschadigingen die nog gerepareerd moeten worden.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik heb woensdagochtend(voor de eerste keer) een deel van deze route gefietst. Alles wat ik gefietst heb lag er goed bij, en idd. wat een leuke route, ik kom hier zeker terug👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Bedankt voor de snelle info. :-q
Plaats reactie