MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: ma 7 juni 2021, 07:37
Ook Peter schreef: zo 6 juni 2021, 17:24 Vandaar uit pak je de route weer op bij het tunneltje onder de A12. Zou nu betekenen dat je Koningsweg (N310) dan Otterloseweg (N311) pakt en dan eerste rechts. Vandaar uit rij je met de klok mee.
Maar die eerste rechts is dat dan voor het Oostappen park of daarna? Tunneltje A12 ken ik alleen bij Planken Wambuis station.

Voor het tunneltje moet je niet de eerste rechts hebben. Je moet bij het eerste huis dat je ziet rechts (weg oversteken en het brede zandpad in dat haaks rechts terug gaat): https://www.google.com/maps/@52.0322475 ... a=!3m1!1e3
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ah tnx. Die ken ik wel van het langsrijden op de racefiets. Nu dan maar eens op de MTB gaan opzoeken. Mooi plekje om te wonen overigens met de Hoge Veluwe in je achtertuin (dat huis bedoel ik .. :wink: )

Toch vraag ik me een beetje af wat het nut is om dat hele stuk asfalt Koningsweg en dan nog N311 te nemen om vervolgens weer via tunneltje terug te keren onder de A12 door. Kun je net zo goed via Harderwijkerweg dat pad opzoeken? Of loopt er vanaf de n311 al een mooie singletrack naar het tunneltje?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

hanjovdberg schreef: ma 7 juni 2021, 08:03 Ah tnx. Die ken ik wel van het langsrijden op de racefiets. Nu dan maar eens op de MTB gaan opzoeken. Mooi plekje om te wonen overigens met de Hoge Veluwe in je achtertuin (dat huis bedoel ik .. :wink: )

Toch vraag ik me een beetje af wat het nut is om dat hele stuk asfalt Koningsweg en dan nog N311 te nemen om vervolgens weer via tunneltje terug te keren onder de A12 door. Kun je net zo goed via Harderwijkerweg dat pad opzoeken? Of loopt er vanaf de n311 al een mooie singletrack naar het tunneltje?
Wij zijn gisteren idd ook net voor het viaduct over de A12 rechts de Hardewijkerweg opgegaan, in het bos 2 x linksaf en via het bospad langs het maisveld rijd je zo tegen het tunneltje aan.


Afbeelding
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q top precies wat ik al dacht :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Voor de camping Ooststappen vanaf Koningsweg gezien. Op het stuk waar de A12 en A50 samen gaan zitten twee onderdoorgangen in de buurt van de camping, ook op bijv. Google maps.
Lekker fietsen!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Die had ik al gevonden Peter maar dat tunneltje is dus ook via Harderwijkerweg te bereiken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

hanjovdberg schreef: ma 7 juni 2021, 15:31 Die had ik al gevonden Peter maar dat tunneltje is dus ook via Harderwijkerweg te bereiken.
Vanaf de route Ede via de N310 kun je toch ook de oorspronkelijke verbindingsroute (Rijk der Heide) nemen? Vervolgens kom je bij de Harderwijkerweg (Maesberg) uit en neem je de track naar het tunneltje. Maar de rechte track naar het tunneltje is volgens mij niet de originele route. Je kruist namelijk een nieuwe track...
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Via harderwijkerweg kom je ook bij het tunneltje.
habebat vehentem
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Klopt helemaal, er zijn meerdere leukere paden die naar het tunneltje leiden maar er wonen daar mensen die blijkbaar erg op hun rust gesteld zijn. Zou jammer zijn als er hordes MTBers langs gaan en er een conflict ontstaat.
Lekker fietsen!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vanavond gereden maar als je via de Harderwijkerweg rijdt dan links, links en dan gewoon pad langs weiland volgt kom je bij het tunneltje. Daar liggen ook gewoon diverse fietspaden dus neem aan dat dat geen probleem kan zijn toch?

Erg gave route die Schaarsbergen route. Heel veel flow en diverse wauw momentjes. Op een avondje vanuit Ede al snel beetje te gek 65km en dan nog stuk over asfalt terug. Maar binnenkort maar eens alles achter elkaar knopen.

Op naar de Stoneman Veluewa :kiss:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

hetkanun schreef: ma 7 juni 2021, 19:34
hanjovdberg schreef: ma 7 juni 2021, 15:31 Die had ik al gevonden Peter maar dat tunneltje is dus ook via Harderwijkerweg te bereiken.
Vanaf de route Ede via de N310 kun je toch ook de oorspronkelijke verbindingsroute (Rijk der Heide) nemen? Vervolgens kom je bij de Harderwijkerweg (Maesberg) uit en neem je de track naar het tunneltje. Maar de rechte track naar het tunneltje is volgens mij niet de originele route. Je kruist namelijk een nieuwe track...
Je kruist het laatste deel van route Arnhem maar die loopt de andere kant op. Na Schaarsbergen kun je die wel mooi oppakken en dan afmaken richting Papendal.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Conform planning Routebureau Veluwe wordt 16 juni aangevangen met het plaatsen van de bordjes van de route Schaarsbergen. Dus nog niet Arnhem.
Omdat we nog zitten te wachten op de contracten tussen GLK en Routebureau Veluwe (zodra ze een entiteit zijn) is Schaarsbergen en Arnhem nog niet volledig klaar en lopen de routes tijdelijk iets anders. Maar dat wordt wel duidelijk als de bordjes op de palen verschijnen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Klinkt goed. Dan plannen we de Stoneman rond die datum :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

hanjovdberg schreef: di 8 juni 2021, 08:20 Klinkt goed. Dan plannen we de Stoneman rond die datum :-q
ook 160+ km en 4500 hm? :lol:
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Die 160km gaat wel lukken. Hoogtemeters moeten we een beetje mee smokkelen :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie