MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vanmiddag gereden. Ligt er top bij! :-D
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

OK ...
Gravelbikes? Cool.
Gravelbikers? Cool.
Gravelbikers die tegen de richting gaan op een ST? NIET cool!

Laatst eentje bij Lange Hut. Vandaag weer een boven de A12 richting de Deelenseweg.
Waarom? :~
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Helemaal met je eens hoor. En ondanks dat ik regelmatig op de gravelbike zit snap ik de irritatie.

Het kan zo zijn dat iemand een tocht in Connect of Strava zit uit te tekenen en denkt dit is een leuk paadje. Naar mate er meer op wordt gereden wordt de Heat intenser ofwel duidelijker en dus eerder gekozen. Dus kan het zo maar zijn dat tijdens de planning van zo'n tocht de persoon niet weet dat hij op een ST tegen de richting in komt te rijden.

Verschil zit dan in je reactie daarop. Een weldenkende fietser gaat niet op een ST tegen de richting in fietsen. Dan pak je wat bredere paden eromheen en kom je vanzelf wel weer uit bij een volgend punt.

Maar dat zou je graag in een goed gesprek even willen vragen/toelichten. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet gelukt is ... :winkie: :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Precies mijn idee. Ik ben tijdens uittekenen van een rit ook weleens per ongeluk tegengesteld op een singletrack uitgekomen.
Het is alleen jammer dat sommige de boodschap niet snappen en stug door blijven rijden.

Niet verder aan irriteren, daar heb je alleen je zelf mee. Lach het weg en geniet verder van je eigen rit :-q
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

hanjovdberg schreef: zo 19 juni 2022, 21:48 Helemaal met je eens hoor. En ondanks dat ik regelmatig op de gravelbike zit snap ik de irritatie.

Het kan zo zijn dat iemand een tocht in Connect of Strava zit uit te tekenen en denkt dit is een leuk paadje. Naar mate er meer op wordt gereden wordt de Heat intenser ofwel duidelijker en dus eerder gekozen. Dus kan het zo maar zijn dat tijdens de planning van zo'n tocht de persoon niet weet dat hij op een ST tegen de richting in komt te rijden.

Verschil zit dan in je reactie daarop. Een weldenkende fietser gaat niet op een ST tegen de richting in fietsen. Dan pak je wat bredere paden eromheen en kom je vanzelf wel weer uit bij een volgend punt.

Maar dat zou je graag in een goed gesprek even willen vragen/toelichten. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet gelukt is ... :winkie: :roll:
Ik zat in een lekkere flow. Dus stoppen om uitgebreid het goede gesprek aan te gaan, stond niet heel hoog op mijn prioriteitenlijstje. Toen hij me aan zag komen, stopte hij en trok zijn fiets aan de kant. Ik heb hem in het voorbij gaan dus maar begroet met een vriendelijk: "Hi! Pas op, je rijdt tegen de richting in."
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vanmiddag ff lekker gas gegeven op de route. Nauwelijks andere MTB-ers en lag er top bij!!! :winkie: :-q
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Marcel964 schreef: zo 26 juni 2022, 20:12 Vanmiddag ff lekker gas gegeven op de route. Nauwelijks andere MTB-ers en lag er top bij!!! :winkie: :-q
Ik reed begin van de middag de combi Schaarsbergen/Arnhem. Het was inderdaad ontzettend rustig. Viel me laatst op de route Ede ook al op. Wellicht dat de roadies de mbt weer in de schuur laten staan en de weg op gaan?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

FreedomRanger schreef: zo 26 juni 2022, 20:38
Marcel964 schreef: zo 26 juni 2022, 20:12 Vanmiddag ff lekker gas gegeven op de route. Nauwelijks andere MTB-ers en lag er top bij!!! :winkie: :-q
Ik reed begin van de middag de combi Schaarsbergen/Arnhem. Het was inderdaad ontzettend rustig. Viel me laatst op de route Ede ook al op. Wellicht dat de roadies de mbt weer in de schuur laten staan en de weg op gaan?
De hel van Ede-Wageningen was gisteren, ging deels via Schaarbergen.

Misschien dat veel locals hem toen gereden hebben?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

FreedomRanger schreef: zo 19 juni 2022, 17:31 OK ...
Gravelbikes? Cool.
Gravelbikers? Cool.
Gravelbikers die tegen de richting gaan op een ST? NIET cool!

Laatst eentje bij Lange Hut. Vandaag weer een boven de A12 richting de Deelenseweg.
Waarom? :~
Volgens mij houd de nieuwe routeplan optie van Strava geen rekening met de rijrichting op singletracks als je een gravel route laat plannen. Een stukje tegengesteld rijden overkwam mij laatst ook namelijk op die manier.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Teixido schreef: wo 29 juni 2022, 18:31
FreedomRanger schreef: zo 19 juni 2022, 17:31 Gravelbikers die tegen de richting gaan op een ST? NIET cool!

Laatst eentje bij Lange Hut. Vandaag weer een boven de A12 richting de Deelenseweg.
Waarom? :~
Volgens mij houd de nieuwe routeplan optie van Strava geen rekening met de rijrichting op singletracks als je een gravel route laat plannen. Een stukje tegengesteld rijden overkwam mij laatst ook namelijk op die manier.
Strava gebruikt OpenStreetMap
De singletracks van Schaarsbergen stonden aanvankelijk in OpenStreetMap zonder codering voor eenrichtingsverkeer.
Die codes heb ik er ca 2 weken geleden aan toegevoegd, en Strava doet niet zo vaak een data-update uit OSM voor hun routeplanner (sommige andere routers doen dat dagelijks)

Ik kan het zelf niet meer proberen in Strava omdat hun router nu achter hun betaalmuur zit, maar op de singletracks van de UHR-routes staat eenrichtingsverkeer er al wel langer in, je kan eens kijken hoe Strava daar routeert.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Man, man, man, wat ligt de route er mooi bij. :-q
En het was weer zo rustig. In totaal drie andere bikers gezien.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

FreedomRanger schreef: za 9 juli 2022, 19:56 Man, man, man, wat ligt de route er mooi bij. :-q
En het was weer zo rustig. In totaal drie andere bikers gezien.
Vanmorgen was het wat drukker, maar track Ligt er inderdaad fantastisch bij :-q
Laatst gewijzigd door vibemaker op ma 18 juli 2022, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Track ligt op een paar beginnende mulle stukken, waar je nog niet in vastloopt maar meer overheen drijft goed bij.
Was er al een tijdje niet geweest, de blauwe route is inmiddels goed ingereden en dat scheelt met deze droogte.
De afdaling langs de Kemperbergerweg flowt heerlijk, route Schaarsbergen is een mooie toevoeging.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Vanmiddag weer eens gedaan en wat bramen en brandnetels moeten ontwijken, blij met m’n brede banden op de vele mulle stukken :-q
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ook Peter schreef: ma 18 juli 2022, 01:25 Vanmiddag weer eens gedaan en wat bramen en brandnetels moeten ontwijken, blij met m’n brede banden op de vele mulle stukken :-q
Ik kwam gisterochtend thuis met flinke braam-sporen op mijn arm. Maar goed, dat hoort erbij.
De track begint hier en daar inderdaad wat mul te worden, vooral richting de Waterberg. Heb op een gegeven moment toch maar wat lucht uit mijn banden laten lopen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie