MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
padl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 5 maart 2021, 03:23

Robi-One schreef: za 28 augustus 2021, 20:10 Schaarsbergen = paars
Arnhem = blauw (nog niet alle bordjes staan er, maar wel paaltjes met pijlen)
Renkum = geel/zwart

Schaarsbergen + Arnhem is ca 45 km, Renkum ca 20 km.
Kijk, hij heeft de feiten wél op een rijtje. 😁
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Top, nu nog het weer. Dat ziet er bij nader inzien toch niet zo goed uit. Gelukkig maandag als reserve.
◼︎ Go round the outside.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Robi-One schreef: za 28 augustus 2021, 20:10 Schaarsbergen = paars
Arnhem = blauw (nog niet alle bordjes staan er, maar wel paaltjes met pijlen)
Renkum = geel/zwart

Schaarsbergen + Arnhem is ca 45 km, Renkum ca 20 km.
Correctie:
Schaarsbergen = blauw
Arnhem = paars
Oude zuidlus Oosterbeek = geel/zwart

@Tijgerhaai: Ik heb een GPX in elkaar geknutseld voor je met Papendal als start- en eindpunt. In een PB meld ik je de details.
modder zuigt!
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Helemaal gelijk in... Had de feiten toch iets minder op een rijtje. :D
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

Robi-One schreef: za 28 augustus 2021, 20:10 Schaarsbergen = paars
Arnhem = blauw (nog niet alle bordjes staan er, maar wel paaltjes met pijlen)
Renkum = geel/zwart

Schaarsbergen + Arnhem is ca 45 km, Renkum ca 20 km.
Op zowel Schaarsbergen als Arnhem staan alle bordjes er sinds vorige week!
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Weekje niet op de fiets gezeten door een valpartij, maar dat is goed nieuws! 👍
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vannacht na mijn werk nog net even te lang blijven hangen op het staartje van de straat BBQ. Plus toen ik dus laat uit mijn bed kwam stond het weer mij niet aan. Morgen is de verwachting beter, dus vandaag tijd om eens lekker op de te rijden routes te knutselen. Hoe boeiend is het stukje van Schaarsbergen in het Maasbergse Bos? (retour na het deel wat gedeeld is met Arnhem)

Zit een beetje te puzzelen op toch starten bij het museum. Bij Papendal eerst oversteken naar Renkum. Na retour door de duiker Papendal weer oppakken en Arnhem vervolgen. Ben er alleen dan nog niet uit of ik vanaf het museum start op Schaarsbergen of Arnhem.

Als ik start op Arnhem bij retour via het museum oversteken naar Schaarsbergen en dan het gedeelde stuk overslaan. Of Starten op Schaarsbergen, na het gedeelde stuk over naar Arnhem en Renkum om bij retour na het gedeelde stuk Schaarsbergen weer op te pakken.

Maar een vraag die ook reist is hoe zwaar is Schaarsbergen eigenlijk? Want als dat behoorlijk intensief is is het wellicht verstandig om Renkum niet mee te nemen in het plan. Het is alleen dat ik het deel na het kasteel Doorwerth tof vind en bij het kasteel graag even pauze houd. (prima eten daar) En als je helemaal vanuit Noord-Holland bij de Afsluitdijk vandaan naar Schaarsbergen komt moet het natuurlijk wel de moeite zijn. :D (mijn regel is je moet langer aan het fietsen zijn dan dat je met de auto nodig hebt om er te komen :winkie: )
◼︎ Go round the outside.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Wat ben je toch lang van stof :lol: , maar ik heb antwoorden:
- Maasbergsebos: (als we over zelfde stuk spreken) heel leuk, en ook visueel heel mooi is mijn mening, zeker geen waardeloos stuk, laat je niet afleiden door een geel MTB bordje op aanrij pad, blauw volgen rechtdoor. Zonde om niet mee te pakken.

- Schaarsbergen is intensiever dan je zou verwachten, zeker als je hem helemaal rijd, en bij verre de mooiste singletrack van de drie (Arnhem, Renkum, Schaarsbergen), als je keuzes moet maken, is mijn advies: focus op Schaarsbergen en laat de rest erop passen waar mogelijk.

Een suggestie, want het stuk bij Doorwerth is leuk: Pak Schaarsbergen, glip eruit bij Biovakantie (pak je stukje Arnhem), steek de N weg over en ga links want meer singletrack langs fietspad verstopt, ga bij Papendal eerst rechts omhoog en bij de shell het gruwelijk vette stuk in, ga terug en pak een deel singletrack Papendal, dan de duiker in, pak dat verbinding ala niet officieel langs de A50 naar Renkum, rij MTB Renkum tot Doorwerth, eet lekker, werk omhoog, je kent de weg, terug naar de duiker, vergeet Arnhem en rij weer naar kruispunt ingang Papendal, en rij rechtdoor, opnieuw langs Biovakantie, terug naar route Schaarsbergen en maak de route af totdat je weer bij museum bent. Wat je ook doet rij heel Schaarsbergen en mis niks.

Sjonge schrijf ik inmiddels ook een heel relaas :bier:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zit op een 27" iMac dan valt het niet zo op dat het een hele lap tekst is :winkie: Maar goed Schaarsbergen is de te rijden route als je van mooie singeltrack houd. :-q Ik ga weer even puzzelen, kijken of ik je verhaal snap. (verder geen locale kennis)
◼︎ Go round the outside.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Ik ben lokaal, dus misschien strooi ik iets te makkelijk met lokale kennis.

Bij deze getracht om mijn suggestie op basis van jouw verhaal (uit de losse hand getekend) visueel te maken. Mocht je vragen stel ze gerust. Hoe je hem ook gaat rijden, ik hoor graag of je van de omgeving hebt genoten, ik prijs mezelf gelukkig met deze achtertuin.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ja, dan zat ik aardig in de richting. Alleen de rest van Papendal vind ik ook tof. Dus dat pak ik zeker mee. En in dit topic ergens begreep ik dat het stukje langs het spoor ook tof is. Dus ik zat te denken aan Arnhem volgen tot je bij de overweg? bent. Oversteken en dan aan de andere kant van het spoor terug over het fietspad Renkum oppakken. Deze dan hele maal rond. En vervolgens zo kort mogelijk terug naar Schaarsbergen. Johana hoeve even mee pikken. :D (dat lijntje ken ik dan weer wel) Bike parkje is trouwens ook leuk om even een rondje mee te pikken. :-q
◼︎ Go round the outside.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Als je het in de benen hebt, zeker dat stukje Papendal meepakken, het is vernieuwd, weet niet wanneer je er het laatst bent geweest, en verderop is ook een nieuwe lus (dat nieuwe stukje langs het spoor), die ook zeker de moeite waard is, persoonlijk zou ik niet oversteken bij het spoor, maar na die ene nieuwe lus langs het spoor, weer omdraaien en langs het spoor terug totdat je weer bij Papendal bent, maar wel aan de noord zijde blijvende, en dan kun je inderdaad dat stukje Johana Hoeve meepakken tot aan de N weg. Ik hoor de recensie graag tzt ;-).
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Met de overvloedige regenval van vandaag (goed te zien in de Simac Ladies tour) kun je morgen wel veel nattigheid en modder verwachten.

Als je een dagje of 2 later kan heb je denk ik heel wat betere omstandigheden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

De stukken die ik vanmiddag heb gezien waren allemaal prima te doen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dankzij jullie input Schaarsbergen XLekker in elkaar geknutseld. :-q https://connect.garmin.com/modern/course/75161863
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie