MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

EJB schreef: di 20 april 2021, 13:18 In het topic Arnhem is de openingspost:
kuijtje.nl schreef: vr 26 februari 2021, 22:09 De voormalige noord lus van Oosterbeek. Deze wordt (onder meer Papendal) verder opgeknapt en voorzien van paarse wegwijzering.
Valt onder het beheer van St MTB Zuid Veluwe.
In dit topic Schaarsbergen is de openingspost:
kuijtje.nl schreef: vr 26 februari 2021, 22:12 Binnenkort nieuwe route met aansluitingen op Arnhem en Veluwezoom, en via Arnhem ook op Ede. Bewegwijzering in blauw.
Valt onder het beheer van St MTB Zuid Veluwe.
Hieruit maak ik op dat de voormalige noord lus van Oosterbeek als Arnhem aangeduid gaat worden en er tussen deze Arnhem route en de Veluwezoom een route Schaarsbergen komt.
Zo lees ik het ook.
Alleen klopt dat weer niet met de link https://mtbzuidveluwe.nl/schaarsbergen/ niet in mijn ogen.
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

bas v/d Heijden schreef: di 20 april 2021, 13:24 Zo lees ik het ook.
Alleen klopt dat weer niet met de link https://mtbzuidveluwe.nl/schaarsbergen/ niet in mijn ogen.
Daar heb je inderdaad een punt mee, dit is lekker verwarrend. Als je de aangemaakte segmenten op Strava gaat bekijken heb je nog meer onduidelijkheid, deze hebben allemaal de naam Arnhem meegekregen maar volgens mij zitten er hier ook segmenten bij die onder Schaarsbergen zouden vallen.
Ik denk dat Kuijtje.nl hier maar eens opheldering over moet geven.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ben ook erg benieuwd naar wat inmiddels kan en mag in Arnhem en Schaarsbergen. Ben geen local, maar. En binnenkort in de buurt. Als ik een beetje snuffel op Strava zie ik een stuk of 21 segmenten, die voor een deel wel open zijn, als ik de berichtgeving mag geloven. Ik rij liever niet over nog gesloten paden uiteraard.

Ik zie stukjes rond:
- papendal
- vlakbij deelenseweg
- europaweg
- wekeromseweg met aansluiting richting ede
- koningsheide

Volgens mij hebben de locals de segmenten aangemaakt, want er zit een duidelijk patroon in, dus ik neem aan dat het delen van deze info geen probleem is. Eerder waren er ook berichten dat het not done was om stukken te rijden, dus hopelijk schop ik niet tegen zere benen!
Hier staat niets.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

markpatat schreef: di 20 april 2021, 14:03 Ben ook erg benieuwd naar wat inmiddels kan en mag in Arnhem en Schaarsbergen. Ben geen local, maar. En binnenkort in de buurt. Als ik een beetje snuffel op Strava zie ik een stuk of 21 segmenten, die voor een deel wel open zijn, als ik de berichtgeving mag geloven. Ik rij liever niet over nog gesloten paden uiteraard.

Ik zie stukjes rond:
- papendal
- vlakbij deelenseweg
- europaweg
- wekeromseweg met aansluiting richting ede
- koningsheide

Volgens mij hebben de locals de segmenten aangemaakt, want er zit een duidelijk patroon in, dus ik neem aan dat het delen van deze info geen probleem is. Eerder waren er ook berichten dat het not done was om stukken te rijden, dus hopelijk schop ik niet tegen zere benen!
De delen die nog niet gereden mogen worden zijn duidelijk afgezet met takken of linten, de tracks die niet geblokkeerd zijn mag je rijden. Let wel op dat ze nog niet zijn voorzien van pijlen waardoor het niet voor iedereen duidelijk is wat de rijrichting is, je kan dus tegenliggers tegemoet komen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Hier een local: er is nog aardig wat dicht, dat komt mede door het broed seizoen, er mag maar beperkt in bos gewerkt worden. De nieuwe paarse stukken zijn nog dicht, die lopen achter burges bush en open lucht museum. Wat verderop aan de andere kant van de a12 ligt ook een nieuwe lus die wel open is.
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

Marcel964 schreef: di 20 april 2021, 20:18 Hier een local: er is nog aardig wat dicht, dat komt mede door het broed seizoen, er mag maar beperkt in bos gewerkt worden. De nieuwe paarse stukken zijn nog dicht, die lopen achter burges bush en open lucht museum. Wat verderop aan de andere kant van de a12 ligt ook een nieuwe lus die wel open is.
Heb je daar iets van gps route van? Of iets anders om te kijken hoe ik daar kan komen? Ben erg benieuwd
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Met het woordje "bergen" in de naam moet het wel goedkomen, genoeg hoogteverschil daar :-q
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Rayb81 schreef: di 20 april 2021, 20:47 Met het woordje "bergen" in de naam moet het wel goedkomen
Het stuk "schaars" in de naam van dit topic is dan weer wel een tegenvaller.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

FF wat duidelijkheid.
Kaartje op website klopt niet. Dat is de Arnhem lus (oud) en hoort er nog helemaal niet op te staan.
Er zijn nog geen GPX'en beschikbaar. Pas als palen/bordjes er staan. Enkel de locals zullen wat nieuws ontdekken. Doe geen moeite als je niet bekend bent.
Vanaf eind week 17 wordt er gestart met plaatsen van palen en duurt wel een paar weken voordat alles staat (mogelijk met pijl in viltstift)
Bordjes worden later door Routebureau Veluwe gemonteerd
Route wordt met blauwe pijlen aangegeven
Route wordt met klok mee (rechtsom) gereden.
Er is overlap met route Arnhem
Niet alles is klaar en na broedseizoen wordt er verder gewerkt. Maar wat klaar is wordt wel bebord en is rond te rijden.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Willem Altes schreef: di 20 april 2021, 20:49
Rayb81 schreef: di 20 april 2021, 20:47 Met het woordje "bergen" in de naam moet het wel goedkomen
Het stuk "schaars" in de naam van dit topic is dan weer wel een tegenvaller.
:winkie: t blijven heuvels, met een beetje moeite kan je 10 tot 20 hm per km op een leuke rit maken.
De nieuwe routes zijn vlakker. Omdat er nog aangelegd wordt is t nog niet echt leuk rijden.
Lekker fietsen!
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Marcel964 schreef: di 20 april 2021, 20:18 Hier een local: er is nog aardig wat dicht, dat komt mede door het broed seizoen, er mag maar beperkt in bos gewerkt worden. De nieuwe paarse stukken zijn nog dicht, die lopen achter burges bush en open lucht museum. Wat verderop aan de andere kant van de a12 ligt ook een nieuwe lus die wel open is.
Broed seizoen ja. Geen herrie maken in het bos.
Terwijl het leger hier op de Ginkelse heide al de hele week met vrachtwagens rondrijdt en 's avonds na zonsondergang met helikopters aan het vliegen zijn. :lol: :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd ja de ramen trillen ervan elke avond tot 22:00 :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jefro98 schreef: wo 21 april 2021, 07:26
Marcel964 schreef: di 20 april 2021, 20:18 Hier een local: er is nog aardig wat dicht, dat komt mede door het broed seizoen, er mag maar beperkt in bos gewerkt worden. De nieuwe paarse stukken zijn nog dicht, die lopen achter burges bush en open lucht museum. Wat verderop aan de andere kant van de a12 ligt ook een nieuwe lus die wel open is.
Broed seizoen ja. Geen herrie maken in het bos.
Terwijl het leger hier op de Ginkelse heide al de hele week met vrachtwagens rondrijdt en 's avonds na zonsondergang met helikopters aan het vliegen zijn. :lol: :lol:
Precies, toen we donderdag met de kindergroep bij de Ginkelse hei aan het trainen waren en weer richting MOB complex reden werd er volop geschoten, en dat was tegen half 9 in de avond. Daarna zagen we een colonne van een stuk of 20 vrachtwagens richting hei vertrekken.

De kinderen vinden dat idd prachtig.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Hoe is het gesteld met de route? Kan er al gereden worden? Ik zag gisteren een paar hele leuke paadjes vanaf de kazerne, en ook langs de Koningsweg heb ik wat mooi uitziende stukken gezien. Ik ben heel benieuwd!
Sneeuwmonster
SjeambecK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 5 september 2020, 15:36

Route is open, maar er staan alleen nog geen bordjes
Kona Honzo Deluxe 🤙🏼
Plaats reactie