MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

johan_v schreef: do 27 mei 2021, 13:23 Het kaartje hierboven, en ook de aanwijzingen daar weer boven gaan over de route Arnhem.
Als ik op strava ga rondsnuffelen bij de segmenten in die omgeving heet alles Arnhem. Bestaat er uberhaupt een route die Schaarsbergen heet?
Klopt ja, niet dat het veel uitmaakt maar het geeft inderdaad verwarring als men op Strava zoekt. Wellicht kunnen de segmentnamen beter veranderd worden door degene die ze aangemaakt heeft. Of Schaarbergen laten opgaan in route de Arnhem, noordelijk vanaf Papendal. En ten zuiden van Papendal route Renkum.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Segmenten worden nog hernoemd, maar ik heb begrepen dat dit gebeurt wanneer de bordjes allemaal geplaatst zijn
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

We zijn wezen kijken, en zagen dat het goed was, heel erg goed.
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Afgelopen vrijdagavond even een rondje gedaan, jongens wat is dit weer een heerlijk rondje geworden. Dikke :-q het is voor mij een mooi alternatief voor een avond ritje.
Op sommige plekken nog iets aan rijden maar dat gaat wel goed komen.
beter scheef erin dan recht ernaast
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag een flink stuk van het rondje meegepakt.
Alles ligt er prima bij.

Rondje is gelukkig lekker afwisselend, niet alleen maar de standaard slingerpaadjes.
Zitten erg gave stukken in die ik in andere routes nog niet ben tegengekomen, bijv. dat stuk langs dat walletje aan de linkerkant, erg leuk gedaan.

De afdalingen lopen al erg goed :-q
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik heb de route ook geprobeerd. Landschappelijk verrassend mooi en een leuke, afwisselende route!!

Ik heb op een aantal plekken ene paar forse glasscherven uit de route getrokken. Bizar hoeveel aardewerk en glas er langs een heel groot deel van de route ligt :~
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Miob schreef: zo 30 mei 2021, 22:34 Ik heb de route ook geprobeerd. Landschappelijk verrassend mooi en een leuke, afwisselende route!!

Ik heb op een aantal plekken ene paar forse glasscherven uit de route getrokken. Bizar hoeveel aardewerk en glas er langs een heel groot deel van de route ligt :~
Het was ooit een vuilstort, je trekt er zo serviesgoed van 60 jaar geleden uit de grond, wel in scherven, maar die brengen geluk of zo, dus gaan we vast geen problemen mee krijgen.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Vandaag deze ronde ook gedaan (samen met de arnhem en oosterbeek route). Ongelofelijk knap wat er gecreëerd is. Enkele stukjes lopen niet helemaal lekker (mis soms een kommetje), andere stukken zijn zo lekker!
Vond wel dat de route op sommige stukken flink achteruit was gegaan in een paar dagen tijd. Ben dan ook benieuwd hoe de route zich houdt bij een langere droge periode.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Eergisteren de kommetjes gereden. Begonnen bij achter de A12 camping Oostappen en dan uitkomen bij Bio oord.
Wat een knap staaltje werk. Mag ik vragen wie dat heeft gecreëerd ?

Ik dacht heel even dat ik in het buitenland was :)
habebat vehentem
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

CentMan schreef: do 3 juni 2021, 07:06 Begonnen bij achter de A12 camping Oostappen en dan uitkomen bij Bio oord.
De 'oude' route Oosterbeek loopt volgens mij voor deze camping langst (na het stuk fietspad linksaf asfaltweg volgen welke na de camping zandweg wordt.) Waar loopt dat stuk dan?

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Jan the Man schreef: do 3 juni 2021, 14:33
CentMan schreef: do 3 juni 2021, 07:06 Begonnen bij achter de A12 camping Oostappen en dan uitkomen bij Bio oord.
De 'oude' route Oosterbeek loopt volgens mij voor deze camping langst (na het stuk fietspad linksaf asfaltweg volgen welke na de camping zandweg wordt.) Waar loopt dat stuk dan?

Ciao
Jan
Na het gravelfietspad niet links naar de camping maar rechtsaf richting de Kemperbergerweg. 100 meter voor deze weg zit links de nieuwe track, komt uit bij het tunneltje A12 en vervolg je de route Arnhem. Steek je de Kemperbergerweg over dan ga je verder met de route Schaarsbergen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Biker67 schreef: do 3 juni 2021, 14:46
Jan the Man schreef: do 3 juni 2021, 14:33
De 'oude' route Oosterbeek loopt volgens mij voor deze camping langst (na het stuk fietspad linksaf asfaltweg volgen welke na de camping zandweg wordt.) Waar loopt dat stuk dan?

Ciao
Jan
Na het gravelfietspad niet links naar de camping maar rechtsaf richting de Kemperbergerweg. 100 meter voor deze weg zit links de nieuwe track, komt uit bij het tunneltje A12 en vervolg je de route Arnhem. Steek je de Kemperbergerweg over dan ga je verder met de route Schaarsbergen.
Bedankt :-q . Ben heel benieuwd, heb geholpen met de verbindingsroute naar Ede rood (achter Shell) maar kon deze stukken nog niet vinden. Alleen het stukje parallel aan de Koningsweg. Daar kom je vanzelf uit als je de oude route neemt.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Naar wat ik begrepen komt de koppeling Arnhem/Schaarsbergen te liggen voorbij camping Arnhem.
Als je de ingang van camping Arnhem voorbij rijdt, volg je de route tot deze (gepeild) naar links gaat. Ipv links ga je rechtdoor, tot je op een t-splitsing uitkomt. Linksaf pak je de Arnhem route, rechtsaf de Schaarsbergen route. De Schaarsbergen route eindigt aan de andere kant van camping Arnhem, waarna je de Arnhem route weer kunt oppakken.
Wat ik afgelopen weekend zag, is dat de paaltjes er allemaal staan, en dat het merendeel "gepeild" is dmv watervaste stift.
Gpx van mijn laatste ronde (incl 1x fout rijden): https://www.strava.com/activities/5382692029
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Jan the Man schreef: do 3 juni 2021, 14:33
CentMan schreef: do 3 juni 2021, 07:06 Begonnen bij achter de A12 camping Oostappen en dan uitkomen bij Bio oord.
De 'oude' route Oosterbeek loopt volgens mij voor deze camping langst (na het stuk fietspad linksaf asfaltweg volgen welke na de camping zandweg wordt.) Waar loopt dat stuk dan?

Ciao
Jan
Ik ken de oude weg Oosterbeek niet, ik volg meestal geen mkb routes. Ga mijn eigen weg.
Als je de gravelweg afrijd kom je op een verharde weg, daar is de ingang Oostappen aan je linkerhand. Fiets je verder dan kan je na de camping links langs de camping een tunnel onder de A12 door. Dan ligt iets verder links het begin voor mij.

p.s. ik rijdt hem denk ik verkeerd om.

Keer samen de route rijden pm mij dan. Ik ga alleen bij droog weer :)
habebat vehentem
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

CentMan schreef: do 3 juni 2021, 20:12
Jan the Man schreef: do 3 juni 2021, 14:33
De 'oude' route Oosterbeek loopt volgens mij voor deze camping langst (na het stuk fietspad linksaf asfaltweg volgen welke na de camping zandweg wordt.) Waar loopt dat stuk dan?

Ciao
Jan
Ik ken de oude weg Oosterbeek niet, ik volg meestal geen mkb routes. Ga mijn eigen weg.
Als je de gravelweg afrijd kom je op een verharde weg, daar is de ingang Oostappen aan je linkerhand. Fiets je verder dan kan je na de camping links langs de camping een tunnel onder de A12 door. Dan ligt iets verder links het begin voor mij.

p.s. ik rijdt hem denk ik verkeerd om.

Keer samen de route rijden pm mij dan. Ik ga alleen bij droog weer :)
Je rijdt de route inderdaad tegen de richting in dan! Je zult ook merken dat de bochten niet lekker flowen. Als je nu na het tunneltje ipv links naar rechts gaat, dan zul je paaltjes ontdekken die je verder leiden. Paaltjes staan altijd aan de rechterkant van de de route.
Ik denk dat jij de Arnhem route verder volgt, welke inderdaad langs Brio komt.
Als je op mijn strava link kijkt, dan kun je drie seperate lussen ontdekken. Rechtsboven is Schaarsbergen, in het midden Arnhem en links onderin Oosterbeek.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Plaats reactie