MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

hanjovdberg schreef: za 19 juni 2021, 21:44 Idd dit soort buien zijn perfect. Vanmiddag ook Ede en Arnhem/Schaarsbergen gereden. Lag er zeker goed bij. Een heerlijke combinatie zo die routes. Geen tijd om heel Schaarsbergen te doen. Vroeg me nog wel af hoe de route Arnhem loopt vanaf oversteek Amsterdamseweg/Schelmseweg. Ik heb daar even via fietspad naar Schaarsbergen gereden om het deel vanaf Cpl (doorsteek naar MTB museum?) te doen. Is echt een gaaf stukje dat. :-q
Ik had het idee dat de route daar gewoon de oude route volgt? Dus gewoon de gravelpaden over Warnsborn. Ik meende her en der ook paaltjes te zien staan. In ieder geval in de buurt van de heide.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Fijn om vlak bij huis zo'n mooie route te hebben liggen. De route lag er zaterdag werkelijk fantastisch bij. Met name de tracks bij Waterberg zijn adembenemend mooi. Kwam de bouwploeg nog tegen in de buurt van de Cattepoelse weg. Wat een helden! Super bedankt voor jullie werk, mannen. Zo krijgt de route ineens een menselijk gezicht. Ben daarom ook maar meteen donateur geworden van MTB Zuid-Veluwe.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

klaast schreef: ma 21 juni 2021, 11:47
hanjovdberg schreef: za 19 juni 2021, 21:44 Idd dit soort buien zijn perfect. Vanmiddag ook Ede en Arnhem/Schaarsbergen gereden. Lag er zeker goed bij. Een heerlijke combinatie zo die routes. Geen tijd om heel Schaarsbergen te doen. Vroeg me nog wel af hoe de route Arnhem loopt vanaf oversteek Amsterdamseweg/Schelmseweg. Ik heb daar even via fietspad naar Schaarsbergen gereden om het deel vanaf Cpl (doorsteek naar MTB museum?) te doen. Is echt een gaaf stukje dat. :-q
Ik had het idee dat de route daar gewoon de oude route volgt? Dus gewoon de gravelpaden over Warnsborn. Ik meende her en der ook paaltjes te zien staan. In ieder geval in de buurt van de heide.
Gister geprobeerd, je kan de oude route volgen en dan bij de camping linksaf over de weg of het pad ernaast.
Alternatief is bij de vijfsprong op ‘t Lage Erf richting het mountainbike museum (langs de sportvelden) en daar de route op, ook leuk.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Oops sorry, dubbel.
Laatst gewijzigd door Ook Peter op ma 21 juni 2021, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen!
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vanavond na de voetbal een rondje gedaan. Singletracks lagen er over het algemeen prima bij. Een paar watergaten konden hun enthousiasme niet beheersen en hadden het hele pad nat gemaakt. Maar over het algemeen... Alleen de gedeelde paden waren soms erg nat. En bij 1 van de glijbanen van de weg af was het een waterballet.

Minder leuk: vlak voor het tunneltje stond iemand met een crossmotor op het brede pad. Op de daaropvolgende singletrack was aan de sporen te zien waar ie geweest was...
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

klaast schreef: ma 21 juni 2021, 22:44 Vanavond na de voetbal een rondje gedaan. Singletracks lagen er over het algemeen prima bij. Een paar watergaten konden hun enthousiasme niet beheersen en hadden het hele pad nat gemaakt. Maar over het algemeen... Alleen de gedeelde paden waren soms erg nat. En bij 1 van de glijbanen van de weg af was het een waterballet.

Minder leuk: vlak voor het tunneltje stond iemand met een crossmotor op het brede pad. Op de daaropvolgende singletrack was aan de sporen te zien waar ie geweest was...
Foto gemaakt?
Jammer dat crossers op deze manier een slechte naam krijgen, ze horen niet op de MTB paden.
Lekker fietsen!
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ook Peter schreef: ma 21 juni 2021, 23:05
klaast schreef: ma 21 juni 2021, 22:44 Vanavond na de voetbal een rondje gedaan. Singletracks lagen er over het algemeen prima bij. Een paar watergaten konden hun enthousiasme niet beheersen en hadden het hele pad nat gemaakt. Maar over het algemeen... Alleen de gedeelde paden waren soms erg nat. En bij 1 van de glijbanen van de weg af was het een waterballet.

Minder leuk: vlak voor het tunneltje stond iemand met een crossmotor op het brede pad. Op de daaropvolgende singletrack was aan de sporen te zien waar ie geweest was...
Foto gemaakt?
Jammer dat crossers op deze manier een slechte naam krijgen, ze horen niet op de MTB paden.
Geen foto. Ik zag hem net voor de eerste singletrack en had wel een vermoeden, maar wist dus nog niets zeker. Het vermoeden werd pas 200m verder bevestigd...
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Het hoort natuurlijk niet en waarschijnlijk zal het eenmalig zijn.
Ik denk dat ie het even geprobeerd heeft omdat het nieuw is.
Een mtb trail is niet echt leuk om met een crossmotor te rijden. Veel te korte bochtjes.
De sporen die er in Ede wel es staan zijn van een klein ventje op een mini crosser, voor hem zijn de trails nog wel leuk om te rijden.
De grote mannen komen zelden tot nooit op de trials.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Sporen in Ede zijn ook van grotere cross brommers. Al diverse malen een gozer van 18 op zo'n ding gespot.

Aangesproken ook. Of het nu nog gebeurt kan ik niet zeggen. Irritant is het wel.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Weet iemand waar je goed kunt parkeren in de buurt van het Mtb museum? De bedoeling is op regelmatige basis in de ochtend de auto daar neer te zetten en dan met de fiets naar het werk in Arnhem zuid en dan na het werk terugfietsen en aansluitend de route Schaarsbergen mee te pakken.
De auto moet er dus de hele dag probleemloos, maar ook enigszins veilig kunnen staan. Je hebt aan de overkant van de A50 natuurlijk de carpool, maar ze kijken je zo raar aan als je de A50 met de fiets oversteekt :o
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bij MTB museum is ook de hockey club. Denk dat daar overdags wel plek is om te parkeren.

Anders deze net aan de overkant van de N224/Schelmseweg

Parkeerplaats Mariëndaal
https://maps.app.goo.gl/Z3TVGPrGinyUWNJP9
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Mad Wally schreef: di 22 juni 2021, 10:32 Weet iemand waar je goed kunt parkeren in de buurt van het Mtb museum? De bedoeling is op regelmatige basis in de ochtend de auto daar neer te zetten en dan met de fiets naar het werk in Arnhem zuid en dan na het werk terugfietsen en aansluitend de route Schaarsbergen mee te pakken.
De auto moet er dus de hele dag probleemloos, maar ook enigszins veilig kunnen staan. Je hebt aan de overkant van de A50 natuurlijk de carpool, maar ze kijken je zo raar aan als je de A50 met de fiets oversteekt :o
Die carpoolplaats staat ook niet als erg veilig bekend, dus die zou ik sowieso skippen. Je zou de auto langs de ventweg bij de Kemperbergerweg kunnen parkeren, maar daar sta je wel voor andermans huis. Vast veilig, maar in hoeverre het een geaccepteerde parkeerplek is? Bovenaan de Zijpendaalseweg heb je een officiële P (tegenover huis Zypendaal). Dat kan sowieso.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

hanjovdberg schreef: di 22 juni 2021, 10:45 Bij MTB museum is ook de hockey club. Denk dat daar overdags wel plek is om te parkeren.

Anders deze net aan de overkant van de N224/Schelmseweg

Parkeerplaats Mariëndaal
https://maps.app.goo.gl/Z3TVGPrGinyUWNJP9
Inderdaad sportvelden met parkeerplaats direct naast het Mtb museum. Even op satelliet view klikken en alles wordt duidelijk :oops:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

In het weekend liever niet bij de sportvelden parkeren, die parkeerplaatsen zijn dan druk bezet.

Maar als er op het schoolplein plaats is, je Jeroen (museumdirecteur) of een van de vrijwilligers lief aankijkt en een kop koffie ofzo komt drinken mag je bij het Museum parkeren
(niet allemaal tegelijk natuurlijk :lol: , zo groot is het schoolplein ook weer niet)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Of bij Van der Valk bij Papendal parkeren, en dan via de koningsweg, harderwijkerweg de route oppakken. Terug naar Papendal kun je dan nog een bonustrack pakken.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Plaats reactie