MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Bij camping Warnsborn is ook een wandelparkeerplaats, dus aan het einde van de Bakenbergseweg. Of aan de westkant van Moscowa, langs de Waterbergseweg.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Een deel van de blauwe pijltjes is geplaatst
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Marcel964 schreef: do 24 juni 2021, 10:09 Een deel van de blauwe pijltjes is geplaatst
Laat de rest maar snel volgen,
vanochtend (voor 9u) al een hoop rijders in tegengestelde richting tussen de deelenseweg en waterberg. Ik vermoed dat er rijders uit Arnhem noord dat nu als verbinding naar de posbank gebruiken.
beter scheef erin dan recht ernaast
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Jelle73 schreef: zo 27 juni 2021, 13:57
Marcel964 schreef: do 24 juni 2021, 10:09 Een deel van de blauwe pijltjes is geplaatst
Laat de rest maar snel volgen,
vanochtend (voor 9u) al een hoop rijders in tegengestelde richting tussen de deelenseweg en waterberg. Ik vermoed dat er rijders uit Arnhem noord dat nu als verbinding naar de posbank gebruiken.
Ik kom ze nu ook steeds vaker tegen. Gisteren oa Schaarsbergen gefietst, en daar meerdere mensen uitgelegd hoe de bepijling momenteel is. Velen weten het ook gewoon niet, bedanken je en gaan de andere kant op.
Vandaag viel mij op dat er op papendal veel bordjes ontbreken, dat verklaart ook waarom ik daar vandaag en gisteren zoveel mensen tegenkwam die tegen de richting inreden.
Vandaag ook een groep van 9-10 trailrunners die tegen de richting in het benedendorps mtb pad in wilden rennen. Heb ze dat gelukkig uit hun hoofd kunnen praten, ook zij pakten het sportief op. Blijft een nadeel dat de trails vanaf de andere kant niet als zodanig herkenbaar zijn.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
lauwie
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 11 mei 2013, 18:12
Mijn mountainbike: canyon yellowstone 6.9

Er zijn idd redelijk wat mountainbikers die de verkeerde richting op rijden, gisteren ook een tweetal voor aangesproken, er zijn gelukkig meerdere die ze erop aanspreken want ze waren al meerdere keren op aangesproken, maar toch vervolgde ze hun weg :~

De route ligt er echt super bij nu, heerlijk zo'n route op 500m van je huis! :-D Wil alle vrijwilligers daarvoor bedanken, vooral Ronald en het vaste clubje wat er zo hard voor heeft gewerkt!

Ik vond nog een sleutel op de route, dus als iemand die verloren is pm mij. Foto plaatsen lukt nu niet op mijn telefoon.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Het valt me op dat het snel drukker begint te worden op de route. Ik was er zaterdagochtend weer rond 10u. Zeker waar de blauwe en de paarse route samenlopen, begint het gezellig te worden. Gelukkig volgde het merendeel paars richting Papendal. Pas bij Waterberg zag ik op de route weer andere bikers.

Kwam de bouwploeg nog tegen bij de Deelenseweg. Nog even een praatje gemaakt en bedankt voor het fantastische werk dat ze verrichten. :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Gisteren eind van de middag nog snel een rondje eruit geperst voordat de regenbuien weer zouden losbarsten. Het was doodstil op de route. De route ligt er prachtig bij, maar het viel me wel op dat er heel veel kleine stukjes glas op het parcours liggen. Vooral op het stuk Noord van de A12 ligt er overal glas. Gelukkig ligt het allemaal plat op de grond, maar toch ... Wordt de route nu al moedwillig gesaboteerd door MTB-haters of is er iets anders aan de hand?

///FR
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

FreedomRanger schreef: zo 4 juli 2021, 11:07 Gisteren eind van de middag nog snel een rondje eruit geperst voordat de regenbuien weer zouden losbarsten. Het was doodstil op de route. De route ligt er prachtig bij, maar het viel me wel op dat er heel veel kleine stukjes glas op het parcours liggen. Vooral op het stuk Noord van de A12 ligt er overal glas. Gelukkig ligt het allemaal plat op de grond, maar toch ... Wordt de route nu al moedwillig gesaboteerd door MTB-haters of is er iets anders aan de hand?

///FR
Glas op de route is bekend idd. Zie enkele berichten terug.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Vanmorgen de route helemaal gereden. Alle bordjes zijn nu geplaatst en de route is goed te volgen. Alleen is het goed opletten bij de splitsing van blauw en paars in het Maasbergse bos. Daar moet je rechtsaf en dat zal niet iedereen in de gaten hebben. Voor de liefhebbers heb ik een link naar het GPX-bestand van de route. Dikke pluim voor de bouwers, het is een fijne route die echt goed gebruik maakt van de mogelijkheden in het gebied :-q

Een punt van aandacht zijn wandelaars, die kom ik regelmatig tegen op de nieuwe trails. Vandaag waren het er twee. De eerste ontmoeting was een vriendelijke groet en weer door, de tweede ontmoeting is er één om snel te vergeten. Een dame in hardloop outfit was niet gecharmeerd van mijn waarschuwing dat ze op een mtb-trail liep. Ik heb nog geprobeerd om de lucht te klaren, maar dat was verspilde moeite :roll: Op een aantal trails kunnen beter verbodsbordjes voor wandelaars worden geplaatst, het is soms echt link.
modder zuigt!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

OsiruS schreef: zo 27 juni 2021, 19:44
Blijft een nadeel dat de trails vanaf de andere kant niet als zodanig herkenbaar zijn.
Dit valt mij bij vele routes op. Ik denk dat wandelaars die tegen de richting inlopen het niet eens merken.

Ikweet dat het vast geld zal kosten, een rood bordje met witte streep aan de andere kant, maar zou dat miet veel gedoe schelen?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wordt al vaak toegepast dus zal hier op termijn ook wel gedaan gaan worden. Of men moet afspraken met terrein eigenaar gemaakt hebben dat de trails ook voor hardlopers bedoeld zijn ... :o :roll: maar dat lijkt me heel sterk.

Dus gewoon blijven aanspreken en die enkele trailrunner merkt het vanzelf wel een keertje als het anders afloopt. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 5 juli 2021, 12:44 Wordt al vaak toegepast dus zal hier op termijn ook wel gedaan gaan worden. Of men moet afspraken met terrein eigenaar gemaakt hebben dat de trails ook voor hardlopers bedoeld zijn ... :o :roll: maar dat lijkt me heel sterk.

Dus gewoon blijven aanspreken en die enkele trailrunner merkt het vanzelf wel een keertje als het anders afloopt. :winkie:
Een verbodsbordje hoeft wat mij betreft niet eens, al is het maar een aanduiding dat je een officieel mtb pad inloopt.
Overigens trof ik op de Maesbergtracks laatst zelfs hoefsporen en paardenpoep aan op de trail. Denk dat zowel ruiter als fietser niet graag elkaar plots tegenkomen op een track, zeker als de bochten zo onoverzichtelijk kunnen zijn als daar.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

OsiruS schreef: ma 5 juli 2021, 13:36 Een verbodsbordje hoeft wat mij betreft niet eens, al is het maar een aanduiding dat je een officieel mtb pad inloopt.
Overigens trof ik op de Maesbergtracks laatst zelfs hoefsporen en paardenpoep aan op de trail. Denk dat zowel ruiter als fietser niet graag elkaar plots tegenkomen op een track, zeker als de bochten zo onoverzichtelijk kunnen zijn als daar.
We zijn al echt van alles tegengekomen op de nieuwe trails. Tegenliggers, ruiters, wandelaars, motorcrossers, stadsfietsen, hardlopers, autobanden, serviessets, kippen zonder kop (serieus :D ) Ik denk dat het even een kwestie van afwachten is en iedereen de tijd te gunnen om aan de tracks te wennen.
De bordjes zijn er nu gelukkig, dat maakt al een hoop duidelijk. Er komen nog wat verboden-voor-wandelaars-bordjes her en der en volgens mij zijn er ook al een hoop palen aan de achterzijde voorzien van de verboden-in-te-rijden-bordjes. Wellicht dat het Routebureau Veluwe nog een paar keer langs moet komen voordat het helemaal af is. Even afwachten dus!
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag mijn eerste ronde op deze route gereden. De singletrails zijn erg leuk . Deze zijn verbonden door minder leuke brede paden en een enkel stuk verhard, gebruik deze stukken om op te laden voor de singletrails en je hebt een serieus leuke route . Op twee punten heb ik de paaltjes gemist, onder de snelweg door en dan rechtsaf bij de camping en net na de tank rechtsaf, zal wel door mijn enthousiasme gekomen zijn. Verassend veel takken op de route die er niet vanzelf gekomen zijn.😠. Ik ga zeker vaker terugkomen en dan de route combineren met Arnhem.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Toch is het verbazingwekkend hoeveel dood hout er na harde wind naar beneden is gekomen elke keer. Los van de recalcitrante gebiedsbewoners :-?
Bordje bij de tank ligt niet aan jou maar mist echt om de één of andere reden.
Lekker fietsen!
Plaats reactie