MTB route Den Haag - Zuid-Holland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Thalon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 23 maart 2021, 08:19

Nieuw in Den Haag, inmiddels bekend met de routes Uithof en bij Madurodam. In de regio Noordwijk, Zoetermeer, Bergschenhoek.

Wie van jullie knalt wel eens door de duinen heen? Meijendel, Wassenaarseslag, Wassenaar en dergelijke. Staat op stukken dat het niet mag, maar wat is jullie ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Van stukje Den Haag en de route De Uithof zijn hier op het forum beide topics :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Waar staat dat je niet mag fietsen, daar fiets je dan ook niet :-q en fiets je daar wel, ben ik er haast wel zeker van dat je een prent te pakken hebt :-{
Mijn ervaring vanuit Den Haag door de duinen zowel naar het noorden als het zuiden is gewoon door de duinen op het fietspad en Noordwijk is de eerste route die je tegen komt naar het noorden en HvH de eerste route naar het zuiden en van daaruit door naar Vlaardingen hebben we ook een topic van hier op het forum :-q en Zmeer, Bhoek en gaat zo maar door :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik ben echt nog nooit ook maar iemand tegen gekomen die mij of iemand die ik ken een prent heeft gegeven voor fietsen.
Thalon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 23 maart 2021, 08:19

Snap je! Ik loop iedere week hard door Meijendel, van Den Haag, Wassenaar en Wassenaarse slag en kom er nooit iemand tegen. Anders dan andere wandelaars of fietsers op de paden.

Was er nieuwsgierig naar 😃

Kreeg ook nog een tip, de Puinduinen en Ockenburgerbos.

Andere nog tips voor toffe plekken in Zuid-Holland?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MVMVML schreef: wo 24 maart 2021, 09:31 Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik ben echt nog nooit ook maar iemand tegen gekomen die mij of iemand die ik ken een prent heeft gegeven voor fietsen.
Ik heb het dan ook niet over De middenberm (speciaal voor TS) zoals dat stukje genoemd wordt.

Hieronder doel ik op :-q en naast Duindorp heb je een stukje waar ook gereden wordt....maar daar waag ik mij ook niet aan :D :wink:
"Meijendel, Wassenaarseslag, Wassenaar en dergelijke. Staat op stukken dat het niet mag"
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Thalon schreef: wo 24 maart 2021, 09:43 Snap je! Ik loop iedere week hard door Meijendel, van Den Haag, Wassenaar en Wassenaarse slag en kom er nooit iemand tegen. Anders dan andere wandelaars of fietsers op de paden.

Was er nieuwsgierig naar 😃

Kreeg ook nog een tip, de Puinduinen en Ockenburgerbos.

Andere nog tips voor toffe plekken in Zuid-Holland?
Je noemt echt precies alle plekken op.... waar je zeker in je kraag gegrepen wordt :roll:
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 24 maart 2021, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Idem dito, ik fiets al tientallen jaren 'íllegaal' in mijn domicilie, door bos, duin naast de gangbare paden maar nog nooit een prent gehad enkel wel eens een opmerking van een gefrustreerde wandelaar, waar ik dan ook altijd de discussie mee aan ga wat het probleem is, daar ik stop of ruim baan geef aan hen.

Terug naar topic, in Rijswijk, net naast de plaspoelpolder in de hoek A4 met de Lange Kleiweg richting Delft ligt een tot park omgevormd oude vuilnisbelt. Ik heb er jaren vlakbij gewerkt (Shell) maar nooit gebiked, liggen volgens mij ook wat leuke MTB paden.

Reswek is tog ook een soort Duh Haagh?
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

surfroy01 schreef: wo 24 maart 2021, 09:51 Idem dito, ik fiets al tientallen jaren 'íllegaal' in mijn domicilie, door bos, duin naast de gangbare paden maar nog nooit een prent gehad enkel wel eens een opmerking van een gefrustreerde wandelaar, waar ik dan ook altijd de discussie mee aan ga wat het probleem is, daar ik stop of ruim baan geef aan hen.

Terug naar topic, in Rijswijk, net naast de plaspoelpolder in de hoek A4 met de Lange Kleiweg richting Delft ligt een tot park omgevormd oude vuilnisbelt. Ik heb er jaren vlakbij gewerkt (Shell) maar nooit gebiked, liggen volgens mij ook wat leuke MTB paden.

Reswek is tog ook een soort Duh Haagh?
Ze hebben daar langs de A4 net alle bomen gekapt ( :roll: ) en je ziet het nu volledig liggen als je op de snelweg rijd. Het ligt er dus nog steeds, kan ik je verzekeren.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Dat is het elsenburgerbos en als je daar leuk wilt fietsen, zou ik je aanraden om eens bij de Spartaan te gaan kijken. Daar zit een mtb-afdeling met een grote groep fanatiekelingen. Die kunnen je ook prima gidsen in de regio, er is geen paadje onbekend bij sommige leden ;) je kan 3 x proef trainen.

Zelf rij ik ook regelmatig vrij, maar dan wel verstandig. Dus alleen als het rustig is en je geen overlast veroorzaakt voor wandelaars en honden of andere flora en fauna. Dat doe je alleen als het regent, het donker is of als Nederland voetbalt. Niet verder vertellen, maar je kan fantastisch fietsen in de stad, we hebben hier ook Zeist, kwintelooyen en Mook binnen de stadsgrenzen met ook nog eens veel hoogtemeters en genoeg urban dingen waar je u tegen zegt. En dan ga ik niet naar Meijendel of andere kwetsbare natuur.

En ja, ik heb dus wel een bon gehad. In de duinen, toen we daar een paar uur gespeeld hadden en we over het fietspad naar de Sav fietsten. Tenminste ik had me nooit gerealiseerd dat dit geen fietspad was. Het is de verbinding tussen de Sav en het strand en een erg breed asfaltpad. De boswachter moest zijn quotum halen en racete door naar een moeder en 2 kleine kinderen die ook iets heel erg fouts deden (in de duin naast het pad lopen) om die ook op de bon te slingeren... Maar goed, we zaten al die tijd daarvoor wel fout, dus dat moet je dan maar in calculeren.

Mijn ervaring is dat als je je een beetje nederig en vriendelijk opstelt, veel kan. Soms sprak een wandelaar met honden ons aan, en dan draaiden we netjes even om, om later terug te komen. Beetje geven en beetje nemen.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

viewtopic.php?f=10&t=72574&start=360 Dit is het Den Haag topic, en we waren gebleven bij "Schotse hooglanders, Patrick Jansen en hondepoep :-{ :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In het Elserburgerbos in Rijswijk liggen zeker de nodige leuke paden :winkie:
https://www.youtube.com/watch?v=wytLeSBMKGo
Genoeg om je een paar uur te vermaken.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie