Bikepark Lido moet weg...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

tiewrap schreef: do 17 juni 2021, 01:13 En zo mijn heren, worden we met zijn allen steeds dommer.
Vroeger werd er nog wel eens wat uitgefilterd.

Wall-E wordt nog eens werkelijkheid.

T is gelukkig niet overal zo, zelfs in Zwitserland staat niet op ieder gevaarlijk punt een hek of bordje.
Dat verbaast me aan Frankrijk. Dat land is in den treure geregeld, alles is Interdit Interdit Interdit en vrij autoritair qua staatscontrole en centralistisch bestuurd. Behalve dan met extreme sporten en zo. Dan mag alles. Oh u wilt hier met uw fiets deze rotsblokken des doods afrijden? Gaat uw gang, uw probleem en als u uw nek breekt niet komen huilen bij ons, au revoir!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

We dwalen af, van wat ik zo lees zijn de redenen voor sluiting het bestemmingsplan en/of het ontbreken van een bestuursvorm in de vorm van een stichting. Ik kan me goed voorstellen dat het opzetten en draaiende houden van een stichting wat te hoog gegrepen voor een kleine groep jongeren die gewoon een plek nodig hebben om lekker wat te klooien maar om daar nu allerlei stokpaardjes aan te gaan hangen over aansprakelijkheid. Meestal valt dat volgens mij wel mee, namelijk. Kijk bijvoorbeeld naar wat gemeentes aan skateparkjes aanleggen, de zijn bij uitstek geschikt om botten te breken en toch kan dat ook zonder rubbertegels...

Misschien zijn er lokale bikers die de groep kunnen vergroten en ondersteunen met het opzetten en onderhouden van een bestuurvorm? Aan de andere kant, als er inderdaad een bestemmingsplan ligt met als bestemming woningbouw dan is het op zijn best een tijdelijke locatie.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

RuudRuud schreef: wo 16 juni 2021, 09:40 Ik vind het wel slecht dat het openbaar toegankelijk is. Bij zelfoverschatting is de kans op zwaar letsel daar aanwezig. Het is geen beginnersbaantje. Dat zelfs los van de gammele bende. Want ook met stevige plateaus is het een baantje voor gevorderden. En dan bedoel ik niet eens gevorderde XC'ers.
Mijn ervaring met dit park is dat ze de hogere jumps afzetten als er geen beheer aanwezig is...
Maar natuurlijk kan iedereen zichzelf overschatten, dat kan ook bij de drops van WE Roosendaal, of de lijnen op de Wijchense Berg. Beiden toegankelijk zonder toezicht. Maar is dat niet de verantwoording van de biker zelf?
Of ben je verplicht om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen? Dat gaat mij ook een beetje te ver....

Maar helaas zie je de laatste tijd wel dat er een trend aan t ontstaan is om de eigen verantwoording af te schuiven op anderen, en dit is daar een goed voorbeeld van. Mountainbiken (en dan heb ik het niet over boswielrennen, maar over de andere varianten) is nu eenmaal een sport met een risico, daar kies je bewust voor toch?
En inschattingsfoutjes horen daar nu eenmaal bij, daar pas je je bescherming op aan of je zit op de blaren ;)
Plaats reactie