1e keer Drunen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Volgend weekend ga ik met een paar maatjes voor het eerst naar de route in Drunen. Hoe ligt ie er nu bij?
Racing Ralphs er onder laten zitten of heb ik daar de modderbanden ook nodig, zoals vrijwel overal hier in ZuidHolland.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

daniel1975 schreef:Racing Ralphs er onder laten zitten of heb ik daar de modderbanden ook nodig, zoals vrijwel overal hier in ZuidHolland.
Drunense Duinen dus op een paar stukken na zul je niet veel modder tegenkomen. RR's eronder laten en gaan!
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Spook-E schreef:Drunense Duinen dus op een paar stukken na zul je niet veel modder tegenkomen. RR's eronder laten en gaan!
Dan ben jij er vandaag niet wezen fietsen: modder modder en nog meer modder, met name tussen de Roestelberg en Bosch en Duin. De zand stukken zijn nu wel een eitje. De route ziet er nu echt niet uit. Erg veel sporen en geulen, ook buiten de " paden". Ik zou bijna zover gaan dat ze de route deze tijd van het jaar zouden moeten sluiten, als je deze ravage ziet.

Conclusie: ik zou:
1. gaan voor een andere route in deze tijd van het jaar
2. gaan voor banden met een wat grover profiel. (mijn Scorpions deden het prima)
This can’t go on, I must inform the law!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ow...dat klinkt niet goed :( Had zelf niet verwacht dat er daar nog zoveel modder zou zijn.
Zijn er in het (zuid) westen nog routes die goed te rijden zijn?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Evil R schreef: Dan ben jij er vandaag niet wezen fietsen
Dat heb je heel erg juist!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Evil R schreef: Dan ben jij er vandaag niet wezen fietsen: modder modder en nog meer modder, met name tussen de Roestelberg en Bosch en Duin. De zand stukken zijn nu wel een eitje. De route ziet er nu echt niet uit. Erg veel sporen en geulen, ook buiten de " paden". Ik zou bijna zover gaan dat ze de route deze tijd van het jaar zouden moeten sluiten, als je deze ravage ziet.

Conclusie: ik zou:
1. gaan voor een andere route in deze tijd van het jaar
2. gaan voor banden met een wat grover profiel. (mijn Scorpions deden het prima)
Nou, ik vind dat je een beetje overdrijft. Ik ben vandaag ook geweest... er was inderdaad wel modder maar niet zoveel als je schrijft.

[edit]en voor de topicstarter: ik heb ook Racing Ralphs, is goed te doen[/edit]
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Echt waar? T' is ook maar mijn mening natuurlijk. Heb je de hele route gereden? :~

Maar je zult niet kunnen ontkennen dat de kuilen die er nu liggen alleen maar dieper worden en bij slecht weer ontweken worden waardoor er steeds meer beplanting kapot gereden wordt. Poosje terug is de route nog grootscheeps opgeknapt en daar zie je nu toch nog maar weinig van terug.
This can’t go on, I must inform the law!
Edje
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 7 oktober 2002, 22:42
Mijn mountainbike: Giant anthem X1
Contacteer:

Hmm, ja ik ben het ook wel met Canard eens. Het viel me ontzettend mee afgelopen zondag. Ik was voorbereid op 26 km modderworstelen maar het grootste deel was gewoon heel erg goed te doen. De slechtste stukken zitten inderdaad wel in het traject Roestelberg-BoschenDuin maar ook daar, goed te doen. Het onderhoud van een tijdje terug daar heeft volgens mij toch echt wel effect.
Ben het wel met je eens dat de hordes wielrenners in de winter ervoor zorgen dat het, naast wat kuilen, hier en daar bijna driebaans wordt ipv singletrack.
?
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Met alle respect: ik denk dat jou Fuel 90 afgelopen zondag toch een stuk effectiever reed als mijn HT.
This can’t go on, I must inform the law!
Edje
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 7 oktober 2002, 22:42
Mijn mountainbike: Giant anthem X1
Contacteer:

evilr schreef:Met alle respect: ik denk dat jou Fuel 90 afgelopen zondag toch een stuk effectiever reed als mijn HT.
Altijd wel, denk ik eigenlijk (in de DD). :D
?
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

daniel1975 schreef:Volgend weekend ga ik met een paar maatjes voor het eerst naar de route in Drunen. Hoe ligt ie er nu bij?
Racing Ralphs er onder laten zitten of heb ik daar de modderbanden ook nodig, zoals vrijwel overal hier in ZuidHolland.
Kom toch eens een keer naar Havelte jongen, je kan vast wel bij een collega in Eelde overnachten :tong :tong :tong
wel je baggerschuiten omdoen bij dit weer
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Gisteren op sportieve wijze wraak genomen voor de vorige keer. Ik heb mijn persoonlijke ronderecord aangescherpt met 1 hele minuut: 1.19.34 voor de langst mogelijke variant. 8) 8)

Door de relatief droge weersomstandigheden is de route nu weer een stuk beter te rijden! :-q
This can’t go on, I must inform the law!
Gillish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 20 augustus 2004, 21:46
Mijn mountainbike: Eindhoven

Vanmiddag ook voor het eerst Drunen gefietst.
Met de trein vanuit Eindhoven naar Oisterwijk (OV is 1337 :P ), KM of 10 over de weg naar begin v.d. route en biken maar!
Begonnen bij De Rustende Jager dus. Het regende vandaag wel al de hele dag, wat steeds meer werd. In het begin viel het nog mee met de plassen maar het laatste stuk was meer water en modder dan wat anders. Heb m'n ketting niet vaak zo horen knarsen! (gelukkig gaat'ie er binnenkort toch af) : Suprised :
De route zelf was mooi, maar niet super spectaculair. Er zitten af en toe hele leuke klimmetjes, technische stukken en mulzandbakken in, maar soms ook ging de route langs een duin en vroeg ik me af waarom hij daar niet overheen liep...Maarja, je kunt niet alles hebben. Vergeleken met de routes hier in de buurt was het iig wel veel beter.
Het was af en toe wel oppassen met de gladheid, ook omdat m'n achterband in het midden van het loopvlak inmiddels meer een slick is dan wat anders, maar aan de andere kant maakte dat het ook wel weer spannend.
Wat wel gewoon scary was, was hoe verbijsterend veel minder remkracht m'n remmen hadden in dit weer! Ze zouden echt niet meer als 'goed werkend' geklasseerd kunnen worden... :o

Ik denk dat ik er meer lol aan beleefd had als het toch wat droger en warmer geweest was, en de bochten enzo wat harder had kunnen nemen. Aan het eind begon ik aardig doorweekt en koud te raken waardoor ik ook vooral snel weer naar huis wilde. (Tempo ging dan ook omhoog :D )
In de trein van een hoop starende blikken mogen genieten, en een spoor van modder achtergelaten. :)

Al met al toch een geslaagd tochtje, ga ik met beter weer zeker nog 's herhalen!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

pfff... vanochtend was 't echt een modderzooi zeg. Het weer was wel perfect overigens!
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Ik ben op zaterdag de 18e geweest: resultaat: remblokjes achter (dure ECB's voor Martha SL) compleet versleten. :evil: :evil:

Veel water, nog meer modder, maar heel weinig (lees geen) MTB' ers.

Bedroevende tijd ook: 1:30:10!! :((
This can’t go on, I must inform the law!
Plaats reactie