1e keer Drunen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Vandaag was de route een grote puinzooi! Zelfs omgevallen bomen tegen gekomen! Heerlijk! Vooral bij Bos en Duin was het schrikken geblazen toen ik een boom zag liggen, vervolgens de 'nieuwe' route om de boom heen gevolgd, maar ondanks het feit dat ik redelijk wegwijs kan in de duinen wist ik na een paar km toch niet meer waar ik was :lol:

Uiteindelijk op mijn eigen intiutie en richtingsgevoel afgegaan en ik kwam weer bij de rustende jager. Mijn route over paardenpaden, wandelpaden en overige paden was uiteindelijk nog 100 meter korter ook.... :~ Als je eenmaal van de route af bent heb je eigenlijk geen orientatie punten meer. Alles lijkt op elkaar en uiteindelijk rijdt je misschien maar een paar honderd meter uit de richting.

Wat erger is: Modder of klapzand? Modder hoort bij biken en klapzand ook. Ik vind klapzand in de zomer verschrikkelijk, maar je doet er nix tegen. Je kunt slecht staalplaten neerleggen of iets dergelijks. Modder heb je niet iedere dag is de route weer anders: dan kurk droog, dan modderig. Wat wil je tegen modder doen? Wit zand dr bij gooien?

De plaatsen die bijzonder slecht op de route zijn, zijn de beginstukken van de route. Bij Bos en duin de eerste 500 meter met plassen van 2-3 meter breed over het hele pad. Na de rustende jager (bij paardenpad) de eerste 250 meter na zware regen. Het stuk langs de snelweg bij Loon is en blijft bij nat weer extreem modderig. Het is de natuur er hoort erbij.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Drunense meren :lol:
Wat je tegen modder kunt doen??
Een geultje graven zodat het water gelijk weg kan lopen, zo voorkom je modder. Als er eenmaal modder ligt moet je een geultje graven én grind strooien.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Ik was vanochtend ook geweest... 't was inderdaad een modderzooi, maar ik had ook niet anders verwacht.
2 grote bomen lagen over de route, die zijn vast vorig weekend omgevallen met dat kloteweer. Toen ben ik maar niet gaan fietsen.
Een maat van me die ook mee gingen fietsen had helaas regelmatig last van chainsuck :(

Ik vond dat 't vanochtend nog best druk was ondanks dat er afgelopen week aardig wat regen gevallen is.

Ik ga toch maar eens overwegen om een setje Magura HS-33 aan te schaffen, die v-brakes slijten echt supersnel en het afstellen is met de HS-33 toch wat makkelijker.
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Canard schreef:Ik was vanochtend ook geweest... 't was inderdaad een modderzooi, maar ik had ook niet anders verwacht.
2 grote bomen lagen over de route, die zijn vast vorig weekend omgevallen met dat kloteweer. Toen ben ik maar niet gaan fietsen.
Een maat van me die ook mee gingen fietsen had helaas regelmatig last van chainsuck :(

Ik vond dat 't vanochtend nog best druk was ondanks dat er afgelopen week aardig wat regen gevallen is.

Ik ga toch maar eens overwegen om een setje Magura HS-33 aan te schaffen, die v-brakes slijten echt supersnel en het afstellen is met de HS-33 toch wat makkelijker.
Afstellen is juist moeilijker, maar als het eenmaal werkt, blijft het heel lang goed afgesteld staan. Enne, mooi dat je de blokjes er gewoon inklikt.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Zie topic "wie helpt er mee opknappen van Drunense Duinen Route"

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=17188
This can’t go on, I must inform the law!
Plaats reactie