Langste aaneengesloten route netwerk

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Als het niet gaat om 100 km te rijden dan zijn er best veel netwerken. Veluwe zuid zit kort aan elkaar. Ede kids, Lunteren, Otterlo, Ede, en Schaarsbergen hebben eigenlijk overloop in elkaar, en geen verbindingsroutes. Das al een flinke tocht. Maar ook op de Sallandse heuvelrug, UH omgeving Zeist met Den Treek erbij zijn lange routes te maken met weinig verbindingsminuten.

Stunning schreef: zo 24 oktober 2021, 12:13 Ja, het gaat mij er niet eens om dat ik 100-, 200-, of meer kilometers kan rijden, maar meer wat ik zo aan elkaar kan lussen zonder gpx bestanden en zonder al 'te lange' of liever geen verbindingstukken. Alles uitgepijld dus.

Tot nu toe lijkt het er op dat dat mogelijk is in Drenthe, Zuid-Veluwe en ook wel Overijssel idd ?
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Stunning schreef: zo 24 oktober 2021, 12:13 Ja, het gaat mij er niet eens om dat ik 100-, 200-, of meer kilometers kan rijden, maar meer wat ik zo aan elkaar kan lussen zonder gpx bestanden en zonder al 'te lange' of liever geen verbindingstukken. Alles uitgepijld dus.

Tot nu toe lijkt het er op dat dat mogelijk is in Drenthe, Zuid-Veluwe en ook wel Overijssel idd ?
Bij dat uitpijlen heb je dan altijd nog het rode pijl links, blauwe pijl rechts keuzemoment. Je moet dan toch weten waar je van de route afgaat om naar de volgende te gaan. Daar heb je dan toch ondersteuning bij nodig. Volgens mij zijn inderdaad routes Zuid Veluwe aan elkaar gelijmd (135 km), ook is verbinding naar Rheden en van Rheden naar Apeldoorn gepijld. Met extra rode lusjes Rheden zit je dan op nog zo een 100 km..

Ik heb wel eens over prachtige niet gepijlde singletracks en bospaden van Apeldoorn naar Ermelo gereden en van Ermelo/Harderwijk van naar Heerde/Hattem kan via de 'langste singletrack' (beter dan de wel gepijlde routes van Hattem/Heerde).

In Brabant kan je ook grensoverschrijdend gepijld rijden tussen Luyksgestel en Lommel..Voor Napoleon was Luyksgestel Luiks en Lommel Staats. Via België sluit dit ook weer aan op andere Brabantse routes bij Gastel. Zal bij elkaar ook flink optellen.
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

De afgelopen jaren is er ook flink gebouwd in de Achterhoek.
Zelhem/Vossenbos/Ruurlo/stukje Borculo/Lochem/Vorden kan je zo aan elkaar lussen, heb je echt wel wat moois.

Klassiekertje is Hellendoorn/Holten, nu ook icm de recentere Nijverdal
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik heb pasgeleden een groot gedeelte van de regio hier aan elkaar gereden (+/- 275km) die is nog langer te maken.

Ik gok, als je echt ALLES van de peel aan elkaar lust, dat je rond (of boven) de 435km uitkomt.

Ik heb Lierop (25km), Someren(25km), Venray 2x (12km) Ysselstijn (35km) en Overloon (30km) niet gereden (tijd/ afstandsdingetje)
Da's 127km route zonder verbindingsstukken die samen ook 30 km zullen zijn.

Dat is 160km bovenop de 275 die ik heb gereden, dan zit je op de 435km

Sfeerimpressie van mijn ritje:

https://strava.app.link/68B6ByNJTpb
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zo mooi kan ik het hier met rondje flevopolder niet krijgen :( van huis naar Zeewolde 31km de route zelf 17km door naar Dronten 30km route 20km door naar Lelystad 27km route 30km daarna naar het Kotterbos Almere 20km route 13km + 22km terug naar huis = totaal +/- 210km
Waarbij ik afgelopen zondag ook door tijd gebrek (zeg maar gerust te laat opgestaan) :oops: een stuk zowel van Zeewolde en het Kotterbos heb moeten overslaan en daardoor in de 180km uit kwam :D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Stunning schreef: za 23 oktober 2021, 16:17 Limburg uitgezonderd, waar kan je het langste aaneengesloten route netwerk vinden in Nederland ?

Dan bedoel ik aaneengeknoopte routes of routes die min of meer vanaf hetzelfde startpunt gestart kunnen worden.
“Limburg uitgezonderd,…”.
Om toch te laten zien hoe in Z-Limburg alles aan elkaar is geschakeld: zie deze route(s)kaart,
https://mozl.nl/routes/
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mario070 schreef: ma 9 mei 2022, 23:11 Zo mooi kan ik het hier met rondje flevopolder niet krijgen :( van huis naar Zeewolde 31km de route zelf 17km door naar Dronten 30km route 20km door naar Lelystad 27km route 30km daarna naar het Kotterbos Almere 20km route 13km + 22km terug naar huis = totaal +/- 210km
Waarbij ik afgelopen zondag ook door tijd gebrek (zeg maar gerust te laat opgestaan) :oops: een stuk zowel van Zeewolde en het Kotterbos heb moeten overslaan en daardoor in de 180km uit kwam :D
Je bent de 4 routes in de NOP nog vergeten. Die heb ik wel eens aan elkaar gelust met als bonus een rondje Schokland. Naast het modderbad met kramp in Kraggenburg, herinner ik mij vooral de stevige bries tegen en het verschil dat het kleinste boompje al maakt.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb de route's van mtbroutes.nl ik ben verder niet bekend in de polder en het leek mij leuk om de polder in de rondte te rijden :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Almere Lelystad had ik ooit eens gedaan en een week terug ook weer een keer en zo kwam ik op het idee + het positieve over Dronten :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Peelrijder schreef: ma 9 mei 2022, 22:21 Ik heb pasgeleden een groot gedeelte van de regio hier aan elkaar gereden (+/- 275km) die is nog langer te maken.

Ik gok, als je echt ALLES van de peel aan elkaar lust, dat je rond (of boven) de 435km uitkomt.

Ik heb Lierop (25km), Someren(25km), Venray 2x (12km) Ysselstijn (35km) en Overloon (30km) niet gereden (tijd/ afstandsdingetje)
Da's 127km route zonder verbindingsstukken die samen ook 30 km zullen zijn.

Dat is 160km bovenop de 275 die ik heb gereden, dan zit je op de 435km

Sfeerimpressie van mijn ritje:

https://strava.app.link/68B6ByNJTpb
Als je Lierop en Someren doet kan je via Mierlo en Geldrop ook doorrijden naar Sint Oedenrode, Best Schijndel, Liempde, Gemonde , Berlicum etc.
Veel kilometers, maar zeer weinig hoogtemeters. 248 hm op 275 km is extreem vlak voor berg fietsen. Overigens reed ik op dezelfde paaszaterdag (toen jij je mooie rit reed) ook een leuk rondje met 10x zoveel hoogtemeters (en iets minder kilometers) (en buiten Limburg). viewtopic.php?f=10&t=153849
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Willem Altes schreef: ma 9 mei 2022, 23:45
Peelrijder schreef: ma 9 mei 2022, 22:21 Ik heb pasgeleden een groot gedeelte van de regio hier aan elkaar gereden (+/- 275km) die is nog langer te maken.

Ik gok, als je echt ALLES van de peel aan elkaar lust, dat je rond (of boven) de 435km uitkomt.

Ik heb Lierop (25km), Someren(25km), Venray 2x (12km) Ysselstijn (35km) en Overloon (30km) niet gereden (tijd/ afstandsdingetje)
Da's 127km route zonder verbindingsstukken die samen ook 30 km zullen zijn.

Dat is 160km bovenop de 275 die ik heb gereden, dan zit je op de 435km

Sfeerimpressie van mijn ritje:

https://strava.app.link/68B6ByNJTpb
Als je Lierop en Someren doet kan je via Mierlo en Geldrop ook doorrijden naar Sint Oedenrode, Best Schijndel, Liempde, Gemonde , Berlicum etc.
Veel kilometers, maar zeer weinig hoogtemeters. 248 hm op 275 km is extreem vlak voor berg fietsen. Overigens reed ik op dezelfde paaszaterdag (toen jij je mooie rit reed) ook een leuk rondje met 10x zoveel hoogtemeters (en iets minder kilometers) (en buiten Limburg). viewtopic.php?f=10&t=153849
Klopt, ik denk dat je op die manier zelfs de 600km wel haalt.

Die rit van jou heb ik ergens voorbij zien komen toen, maar daarvoor ook hulde!

Vorige week vrijdag heb ik RVN alle 4, 2 keer gedaan, dat was ook wel weer even wennen met die hm's
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef: ma 9 mei 2022, 23:16
Stunning schreef: za 23 oktober 2021, 16:17 Limburg uitgezonderd, waar kan je het langste aaneengesloten route netwerk vinden in Nederland ?

Dan bedoel ik aaneengeknoopte routes of routes die min of meer vanaf hetzelfde startpunt gestart kunnen worden.
“Limburg uitgezonderd,…”.
Om toch te laten zien hoe in Z-Limburg alles aan elkaar is geschakeld: zie deze route(s)kaart,
https://mozl.nl/routes/
Was nieuwsgierig en heb eea even opgeteld.
Zonder de verbindingsstukken kom je bij elkaar opgeteld uit op, afgerond, 450km en 7200 hm.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

En als je wil gaan Everesten (8848 hoogtemeters of meer), kan je beter wat kilometers blauwe en groene routes schrappen en daarvoor in de plaats wat aansluitende routes over de grens doen, Oude Voerstreek, Plombieres Aubel, etc . Ik vrees alleen dat een dag te kort voor mij is ( ik ben te traag) om dat rond te rijden.
Plaats reactie