MTB Ridderkerk

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Dordrecht
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 september 2016, 16:12

Er wordt veel geklaagd in de regio Drechtsteden over het aantal mountainbiketracks, maar in Ridderkerk ligt een track.

https://www.facetridderkerk.nl/wp-conte ... ute-06.pdf

Ik heb de route nog niet gefietst, maar ik heb wel gezien dat hij voorzien is van de officiële bewegwijzering.

Afbeelding
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Yup, je maakt gebruik van de reeds bestaande wandelpaden (gravel). Geen enkele uitdaging op de route.

Ik ben er wel bekend en fiets er af en toe. Mijn ‘eigen’ rondje bevat alle trappetjes, vlonder over het water en de zijkant van de hoge berg. Dit wordt gedoogd zolang je wandelaars maar niet ondersteboven rijd ( niet op zondag middag gaan dus :lol: )

Leuk spelen als je in de buurt woont zoals ik maar ik zou er niet voor in de auto stappen :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dordrecht schreef: di 18 januari 2022, 17:48 Er wordt veel geklaagd in de regio Drechtsteden over het aantal mountainbiketracks, maar in Ridderkerk ligt een track.

https://www.facetridderkerk.nl/wp-conte ... ute-06.pdf

Ik heb de route nog niet gefietst, maar ik heb wel gezien dat hij voorzien is van de officiële bewegwijzering.

Afbeelding
Ik wel, is de naam MTBroute niet waard. Is slechts 2,5km lang.
Het enige leuke zijn de afdalingen naast de "route", de lange trap aan de rivierkant en naast de andere trap tussen de bomen door aan de kant van de Rotterdamse weg. Sommige stukken gaan gewoon over het fietspad, andere weer over het gras van de slootkanten (die in de winter te nat voor woorden zijn).

Exact wat P@trick zegt
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik ben hier de dader, wij fietsten al jaren in de gorzen en elke keer kreeg ik ruzie met hondenbezitters. Toen ben ik met een paar anderen naar de gemeente gegaan om het gesprek aan te gaan. Om legaal te fietsen moest je in Ridderkerk minimaal 20 min in de auto zitten. Na een jaar van vergaderingen en mailen
Is er besloten dat er gefietst mocht worden. Er moest een route komen alleen de gemeente Ridderkerk had geen geld en er moest ook rekening gehouden met iedereen die ook daar wilde recreëren. Ik heb toen een route bedacht in samenwerking met iemand van de provincie, palen en bordjes neergezet en dat was het wel zo'n beetje. Ik heb ook nog geprobeerd de route uit te breiden en te onderhouden alleen werd elke keer dat ik dat had gedaan alles weer gesloopt.
Er mag een uitbreiding komen met uitdagingen alleen heb ik daarvoor meer mensen nodig die dat ook willen.als ik de enige ben die het wil dan wil de gemeente er geen geld in steken.
De mensen van facet Ridderkerk willen de route op MTB routes zetten, van mij hoeft dit niet het is eigenlijk geen route te vlak en te kort.
Mocht er iemand vragen hebben kan je altijd bij mij terecht ook als er gemaaid moet worden.

Verder is het belangrijk dat het gedeelde paden zijn dus op een zonnige zondag ochtend houdt er dan rekening mee dat je voetgangers tegen kan komen.

Groetjes Pascal
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Dordrecht schreef: di 18 januari 2022, 17:48 Er wordt veel geklaagd in de regio Drechtsteden over het aantal mountainbiketracks, maar in Ridderkerk ligt een track.

https://www.facetridderkerk.nl/wp-conte ... ute-06.pdf

Ik heb de route nog niet gefietst, maar ik heb wel gezien dat hij voorzien is van de officiële bewegwijzering.

Afbeelding
Ook in Dordrecht wordt er gewerkt aan een mountainbike route. Deze route is alleen pas over een jaar of anderhalf klaar. Het gaat hier om een worldcup waardig parcours met veel hoogtemeters. Waar ook daadwerkelijk worldcups gehouden moeten gaan worden. Het parcours komt vlak bij drc de mol bij een oude vuilnisbelt ze zijn er nu al met graafwerkzaamheden bezig. Nog even geduld maar er komt dus wel echt wat aan!
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

bonzaiking schreef: do 20 januari 2022, 21:05 Ik ben hier de dader, wij fietsten al jaren in de gorzen en elke keer kreeg ik ruzie met hondenbezitters. Toen ben ik met een paar anderen naar de gemeente gegaan om het gesprek aan te gaan. Om legaal te fietsen moest je in Ridderkerk minimaal 20 min in de auto zitten. Na een jaar van vergaderingen en mailen
Is er besloten dat er gefietst mocht worden. Er moest een route komen alleen de gemeente Ridderkerk had geen geld en er moest ook rekening gehouden met iedereen die ook daar wilde recreëren. Ik heb toen een route bedacht in samenwerking met iemand van de provincie, palen en bordjes neergezet en dat was het wel zo'n beetje. Ik heb ook nog geprobeerd de route uit te breiden en te onderhouden alleen werd elke keer dat ik dat had gedaan alles weer gesloopt.
Er mag een uitbreiding komen met uitdagingen alleen heb ik daarvoor meer mensen nodig die dat ook willen.als ik de enige ben die het wil dan wil de gemeente er geen geld in steken.
De mensen van facet Ridderkerk willen de route op MTB routes zetten, van mij hoeft dit niet het is eigenlijk geen route te vlak en te kort.
Mocht er iemand vragen hebben kan je altijd bij mij terecht ook als er gemaaid moet worden.

Verder is het belangrijk dat het gedeelde paden zijn dus op een zonnige zondag ochtend houdt er dan rekening mee dat je voetgangers tegen kan komen.

Groetjes Pascal
Nou, je hebt het in ieder geval wel voor elkaar gekregen dat er legaal gefietst mag worden, bedankt daarvoor! :-q :bier:
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Daarom daar ging het om.
Dordrecht
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 september 2016, 16:12

Pascal,

Super gaaf dat je dit voor elkaar hebt gekregen.

Je zegt;
Ik heb ook nog geprobeerd de route uit te breiden en te onderhouden alleen werd elke keer dat ik dat had gedaan alles weer gesloopt.
Er mag een uitbreiding komen met uitdagingen alleen heb ik daarvoor meer mensen nodig die dat ook willen als ik de enige ben die het wil dan wil de gemeente er geen geld in steken.

Ik heb hierover een paar vragen;
• Wat mag je uitbreiden van de Gemeente
• Wat voor middelen / geld wil de Gemeente in dit project steken
• Wat heb je gedaan wat er daarna weer gesloopt werd
• Is het mogelijk om nieuwe paden aan te leggen zodat de route wordt gescheiden van de wandelaars

Wellicht is het een idee om een keer te plekken af te spreken en te kijken naar de mogelijkheden.
Ik hoop dat er in de omgeving meerdere mtb-ers zijn die tijd willen investeren in een mtb-route.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Dordrecht schreef: ma 24 januari 2022, 09:33 Pascal,

Super gaaf dat je dit voor elkaar hebt gekregen.

Je zegt;
Ik heb ook nog geprobeerd de route uit te breiden en te onderhouden alleen werd elke keer dat ik dat had gedaan alles weer gesloopt.
Er mag een uitbreiding komen met uitdagingen alleen heb ik daarvoor meer mensen nodig die dat ook willen als ik de enige ben die het wil dan wil de gemeente er geen geld in steken.

Ik heb hierover een paar vragen;
• Wat mag je uitbreiden van de Gemeente
• Wat voor middelen / geld wil de Gemeente in dit project steken
• Wat heb je gedaan wat er daarna weer gesloopt werd
• Is het mogelijk om nieuwe paden aan te leggen zodat de route wordt gescheiden van de wandelaars

Wellicht is het een idee om een keer te plekken af te spreken en te kijken naar de mogelijkheden.
Ik hoop dat er in de omgeving meerdere mtb-ers zijn die tijd willen investeren in een mtb-route.
Pb
Weslietje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 11 augustus 2022, 08:51

Ik woon ook sinds kort in Ridderkerk en heb afgelopen weekend je route gefietst. Niet heel lang, maar toch lekker om dicht bij huis iets te hebben en als je een paar rondjes doet meer dan prima om ff je energie kwijt te raken. Als je nog ondersteuning nodig hebt kun je me best een berichtje doen. Gr
Dordrecht
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 september 2016, 16:12

Pascal,

Ik heb je pb gezien, maar wil graag de discussie voeren op dit forum.

Als je aangeeft wat je wilt / hebt geprobeerd uitgevoerd te hebben / en wat er mag vanuit de gemeente,
vind je wellicht medestanders die je willen helpen.

Ikzelf heb laatst de route gereden. Ik vond het eigenlijk best een leuk rondje ondanks de korte afstand.
De route heeft best potentie zeker als de bochten worden voorzien van kombochten.
maartendd
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 15 juli 2020, 16:26

Hier ook een Ridderkerker, ik sta open voor eventuele uitbreiding, zou gezien de korte route vooral focussen om iets te maken wat qua skills kan uitbreiden, leuke downhill stukje naast de strap klim, of wat jumps / drops. Zo kan je het parcour wat aankleden qua uitdaging. Of bepaalde delen als lusje goed gebruiken qua training van skills. Kn eventueel wat MTB leden van mijn vereniging vragen of zij mee zouden participeren in eventuele uitbreidingen.
Kennethmtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 6 september 2022, 19:21

Hallo,

Ik heb ook een aantal keer gereden in de gorzen.
En het is zeker wel een locatie die potentie heeft. Als de mogelijk en de gemeente het wil toestaan om bijvoorbeeld en wat paden naast te leggen is er voor iedereen wat wils. Daarnaast blijft het dan ook gelijk veilig voor een mtber of wandelaar. Ook ikzelf ben bereid hierin te willen ondersteunen. Met hoe meer we zijn des te makkelijker je iets bij de gemeente los krijgt.

Er zitten stukken tussen waar je naast het wandelpad een hele mooie jumplijn met tabletops en wat drops kunnen gerealiseerd worden ofwel wat leuke kombochten, voor beginner tot gevorderen. We zouden bijvoorbeeld een enquete kunnen starten via facebook in ridderkerk om te kijken hoeveel animo er is en vanuit daar verder werken. Om goede plannen te maken en desnoods uitwerken op tekening en daarmee naar de gemeente te gaan.

In ieder geval hou ik mij aanbevolen te helpen.
En hoor graag als we iets kunnen betekenen samen. Ook mogelijk via een app groep mtb Ridderkerk bijvoorbeeld.

Groetjes,
Kenneth
Plaats reactie