Tijden Amerongen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Vandaag voor het eerst de 17 km route bij Amerongen gereden. Leuke route. :-q Vooral de klim op het eind is super.

1 vraag: welke tijden rijden jullie er deze tijd van het jaar?
This can’t go on, I must inform the law!
ML
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 mei 2004, 14:10

Amerongen is idd een mooie route. In de zomermaanden rijd ik m in 37-38 minuten, nu in ongeveer 42-43 minuten. Beste tijd die ik daar ooit heb neergezet is 37:22. En dat is dan echt vanaf de auto tot weer terug bij de auto. En niet van het startpunt tot bovenaan de lange eindklim (scheelt wel een minuutje ongeveer, want volgens mij klokken veel bikers hier hun tijd en niet van auto tot auto zeg maar).
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Kijk eens aan 37 min. Zaterdag helaas zelf geen echte tijd kunnen neerzetten. Eerste rondje veel moeten wachten op iemand die de vorm van de dag duidelijk miste -> 45 minuten. 2e rondje reed ik verkeerd en stopte mijn casette ermee. :cry:

ATX wat rij jij hier voor tijden?
This can’t go on, I must inform the law!
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

Evil R schreef:Kijk eens aan 37 min. Zaterdag helaas zelf geen echte tijd kunnen neerzetten. Eerste rondje veel moeten wachten op iemand die de vorm van de dag duidelijk miste -> 45 minuten. 2e rondje reed ik verkeerd en stopte mijn casette ermee. :cry:

ATX wat rij jij hier voor tijden?
word ik hier mee bedoelt?

mwah 2 uur zit ik denk ik goed....ongeveer....mss iets korter of iets langer.
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Dacht dat dit min of meer jouw thuisparcour is?

Daarom was ik benieuwd wat jij hier voor rondetijden neerzet met die superbike. :wink:
This can’t go on, I must inform the law!
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

Evil R schreef:Dacht dat dit min of meer jouw thuisparcour is?

Daarom was ik benieuwd wat jij hier voor rondetijden neerzet met die superbike. :wink:
nee dan moet je the flying V/nelson en Tbiker hebben.

ik kom der bijna nooit.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

ATX 830 bestuurder schreef: mwah 2 uur zit ik denk ik goed....ongeveer....mss iets korter of iets langer.
2 uur op een rondje van 16km is best aardig.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

Spook-E schreef:
ATX 830 bestuurder schreef: mwah 2 uur zit ik denk ik goed....ongeveer....mss iets korter of iets langer.
2 uur op een rondje van 16km is best aardig.
dat vind ik ook goed snel....spreek mij er niet op aan....maar Dirky....die heeft rustpauzes nodig om 200 meter geloof ik....zo gaat dat met tourtochten ook.....hij is altijd kapot..
martin goedemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 16 oktober 2004, 01:09
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite + NRS2 / race: Cadex Carbon 980C
Contacteer:

ATX 830 bestuurder schreef:
Evil R schreef:Kijk eens aan 37 min. Zaterdag helaas zelf geen echte tijd kunnen neerzetten. Eerste rondje veel moeten wachten op iemand die de vorm van de dag duidelijk miste -> 45 minuten. 2e rondje reed ik verkeerd en stopte mijn casette ermee. :cry:

ATX wat rij jij hier voor tijden?
word ik hier mee bedoelt?

mwah 2 uur zit ik denk ik goed....ongeveer....mss iets korter of iets langer.
Twee uur :~ Ik fiets nog helemaal niet zo lang, van af deze zomer, maar mijn zwager rijd hem in +/- 42-45 min.
Ik zeg de gek rijd hem die van 16km bedoel ik binnen het uur +/-50 min. :tong
sapi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 3 december 2004, 18:58
Mijn mountainbike: Toma LX Marzocchi MX Comp ETA
Contacteer:

ik zit zo rond de 42 minuten voor amerongen.
35 minuten moet kunnen denk ik.
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

ATX 830 bestuurder schreef:
Evil R schreef:Kijk eens aan 37 min. Zaterdag helaas zelf geen echte tijd kunnen neerzetten. Eerste rondje veel moeten wachten op iemand die de vorm van de dag duidelijk miste -> 45 minuten. 2e rondje reed ik verkeerd en stopte mijn casette ermee. :cry:

ATX wat rij jij hier voor tijden?
word ik hier mee bedoelt?

mwah 2 uur zit ik denk ik goed....ongeveer....mss iets korter of iets langer.
2 uur lijkt me een beetje erg veel... of ik zit er natuurlijk harstikke naast. Ik heb die route al vet vaak gereden.... (iedere 1,5 week wel een keer, 2 jaar lang.. ) en ik doe hem in 40-43 min. (niet echt snel ma ja)

twee uur over 16 km.. ga je dan nog ergens uitgebreid eten ofzo?
of zijn het twee rondjes in 2 uur ?
Laatst gewijzigd door ZIP op vr 11 februari 2005, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

sapi schreef:ik zit zo rond de 42 minuten voor amerongen.
35 minuten moet kunnen denk ik.
35 minuten zeer zeker, want 6 rondjes op 29-3-2003 tijdens de marathontraining gingen voor mij in 3:31u en dat is gemiddeld 35:10 per ronde.
Omstandigheden waren ook ideaal.
1 rondje zat ik op 32:30, maar dat is al langer geleden. Dat haalt de ouwe denk ik niet meer.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
ML
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 mei 2004, 14:10

32:10 :o :o sodeju, das ongeveer 31 km/pu gemiddeld...in t bos???? Hoe krijg je dat voor mekaar yoh??
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ketting naar rechts en trappen maar, zo af en toe sturen (in Amerongen niet te veel, anders rij je duidelijk de verkeerde route).
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ML schreef:32:10 :o :o sodeju, das ongeveer 31 km/pu gemiddeld...in t bos???? Hoe krijg je dat voor mekaar yoh??
32:10??. Ietsjes langzamer. maar net rond de 30km/u.
Tja hoe?? Trainen, goed uitgerust beginnen, beetje warm rijden, ideale omstandigheden hebben (geen wandelaars en andere bikers), alleen op de 46'er voor en dan ruim 30 minuten vet in het rood en je bent weer klaar. Doet zeer, maar geeft wel voldoening.
Volgens mij is er wel sneller gereden dan ik daar gedaan heb, daar ben ik in ieder geval van overtuigd.

Overigens haal ik dat nu echt niet meer om me in 1 ronde volledige naar de knoppen te rijden, want met tig marathons en hogere leeftijd raakt het fijne er wel af.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie