Nieuwe route Soest?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

(nog) niet :wink:

Maar interessant ! Klinkt als de 'missing link' tussen UHR Noord (HV/LV) en UHR Midden (Zeist/Austerlitz)....??
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Nee, niet bekend maar ben heel benieuwd. Wordt dit een uitbreiding van de huidige route of een aparte route.
Interessant!
What goes around comes around.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"percelen met de kadastrale aanduiding Soest, sectie D, nrs. 3073, 4519, 4661 en 5220, Korte en Lange Duinen"
En deze percelen kun je dan weer hier vinden: https://kadastralekaart.com/kadastrale- ... en/SOE00/D

Ik heb ff snel gekeken, maar het lijkt er op dat zo'n beetje alle onderling Soest verbindingsstukken er tussen uit gaan en er echt één mtb route voor terug komt :-q maar niet richting LV, HV :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mario070 schreef: za 9 juli 2022, 10:56 "percelen met de kadastrale aanduiding Soest, sectie D, nrs. 3073, 4519, 4661 en 5220, Korte en Lange Duinen"
En deze percelen kun je dan weer hier vinden: https://kadastralekaart.com/kadastrale- ... en/SOE00/D

Ik heb ff snel gekeken, maar het lijkt er op dat zo'n beetje alle onderling Soest verbindingsstukken er tussen uit gaan en er echt één mtb route voor terug komt :-q maar niet richting LV, HV :((
De vergunning gaat alleen over waar het een archeologisch monument is. Dat zal het tussenstuk niet zijn. De mogelijkheid om in dat vlakke tussenstuk iets moois te maken lijkt mij heel wat kleiner dan bij de duinen.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Ligt dat stuk met die archeologische zaken niet achter de bergjes. Daar is relief zat. als we daar legaal mogen trappen is dat pure winst.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ach, wat er ook komt, het zal altijd een verbetering zijn :bier:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Het viel mij gisteren op dat, de oude verbindings route over HEES (tussen soesterhoogth en LV) er een heel aantal nieuwe schildjes en zelfs een aantal nieuwe /extra paaltjes geplaatst zijn. Kan toeval zijn, maar daarvoor is er zeker 10 jaar niks aan gedaan :)

Officeel is de mtb route soesterhoogt/Hees nog steeds een officieel mtb route in beheer van gemeente soest, en heb ooit begrepen dat er plannen waren om deze route uitttebreiden .
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: do 14 juli 2022, 14:51 Het viel mij gisteren op dat, de oude verbindings route over HEES (tussen soesterhoogth en LV) er een heel aantal nieuwe schildjes en zelfs een aantal nieuwe /extra paaltjes geplaatst zijn. Kan toeval zijn, maar daarvoor is er zeker 10 jaar niks aan gedaan :)

Officeel is de mtb route soesterhoogt/Hees nog steeds een officieel mtb route in beheer van gemeente soest, en heb ooit begrepen dat er plannen waren om deze route uitttebreiden .
Vorig jaar zijn er ook een hoop palen vervangen en nieuwe borden geplaatst. De gemeente doet echt wel wat aan onderhoud. Boswachter zei een paar jaar geleden nog tegen een vriend van me dat hij de route goed onderhoudt. We moesten er om lachen. De boete voor wildrijden was overigens ook wel leuk.... :lol:

Trouwens, Soesterhoogt ook gemaaid tijdje terug.
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

Blijf toch wel nieuwsgierig....iemand nog meer informatie?
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Ik volg dit ook even. Een verbeterde MTB-verbinding tussen LV/HV en Zeisterlitz zou een mooi initiatief zijn! 👍🏻
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dit idee/ deze wens van onder de gemeente A’foort is al meer dan een paar jaar oud. Navragen bij die gemeente een idee?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Quartje schreef: ma 15 augustus 2022, 22:34 Ik volg dit ook even. Een verbeterde MTB-verbinding tussen LV/HV en Zeisterlitz zou een mooi initiatief zijn! 👍🏻
Volgens mij wordt dat het niet. Het lijkt er op dat de route rond de soesterduinen te liggen komt en start achter de camping monnickenbosch
en dan over korte en lange duinen gaat en aansluit op het bestaande stuk route langs het spoor bij Pijnenburg (dolderseweg)

zo onstaat er een route Soesterhoogt(de Bergjes) + Hees+ Soesterduinen
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Kun je aangeven hoe je aan die informatie komt @ Rutger S?

Gisteren gewoon nog het oude rondje op de Hoogt gedaan en de oude verbinding naar LV. 't Was lekker stoffig.
Gesloten