Oostvorne, Zwartewaal, Spijkenisse, Rozenburg, Vlaardingen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Wegens het ontbreken van een topic maak ik maar even een nieuwe aan voor deze vraag.

Omdat ik volgende week op de Maasvlakte ben i.v.m. werk wil ik van de gelegenheid gebruik maken om daar een aantal routes mee te pakken.

Nu viel het me op dat ik op de kaart waar alle routes in google maps opstaan de route van zwartewaal nog wel zie, maar op mtbroutes.nl ontbreekt deze route.

Is deze inmiddels opgeheven?

Ik had het plan om Oostvorne los te rijden en daarna de auto te parkeren bij Brielle om vanaf daar Rozenburg, Spijkenisse en als laatste Zwartewaal te rijden.

Als Zwartewaal opgeheven is en Spijkenisse staat sowieso iets lager in de rankings, zou het nog een optie zijn om Rozenburg en Vlaardingen te rijden.

Wie kan me hier iets mee over vertellen en eventueel de meest gunstige volgorde voor de routes kunnen geven (eventueel met gpx)

Afstand maakt niet zoveel uit, maar zo rond de 60-70 km zou prima zijn omdat het toch een soort trainingsritje is.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Rozenburg is heel kort, maar leent zich prima om een je in een aantal rondjes aardig leeg te rijden.. er zitten een aantal felle klimmetjes in en paar switchbacks. Let op.. je moet wel ff zoeken naar het begin. Daarna kan je mooi bijkomen onderweg naar Vlaardingen.

Wel kleine waarschuwing Rozenburg kan zanderig en begroeid zijn. Hoe het op dit moment is weet ik niet.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Alleen ervaring met oostvoorne en Vlaardingen. Oostvoorne kan op dit moment redelijk mul zijn, zeker het deel in de duinen maar is een leuke route en Vlaardingen is een must, pas volledig gemaaid en van mul zand geen sprake. Wel hier en daar wat los gravel. Ook bergschenhoek is goed te doen trouwens (ligt misschien net wat te ver uit de route voor je. Met de auto ongeveer 10km verder als Vlaardingen)
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Bergschenhoek heb ik pasgeleden al gedaan i.c.m. Zoetermeer
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Spijkenisse kun je wel schrappen, daar is echt niets te beleven en wordt niet onderhouden. Maatje van me is druk in de weer met de 'boswachter' om de route weer op orde te krijgen, maar dat loopt allemaal erg traag. Enkel het meest westerlijke lusje is rijdbaar, maar om daarvoor naar Spijkenisse te rijden is zonde van je tijd. Dan kun je beter een tweede ronde rijden op Oostvoorne of Vlaardingen.

Zwartewaal is gewoon geopend, die schijnt leuk te zijn maar wel klein.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Top! :-q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

vlaardingen ligt er prima bij, net gemaaid, nergens mulle stukken en los gravel is gewoon een kwestie van techniek. Ook is er een bikepark. Oostvoorne heeft nu zeker stukken met heel mul zand en zal dus niet zo lekker doorrijden als vlaardingen
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik ben de hoge zandgrond van hier in de buurt gewend.

Gisteren was het in Brunssum ook af en toe ploegen, dus daar kijk ik niet zo van op.

Maar ik pak Oostvorne als eerste omdat ik daar langskom.
Dan parkeer ik de auto in Brielle en rij vanuit daar naar Zwartewaal, daarna terug en doe ik Rozenburg, vervolgens met de pont naar Vlaardingen en weer terug misschien nog eens Rozenburg en dan naar huis.

Spijkenisse slaan we dan maar wijzenlijk over :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Pak op Vld iig het bikeparkje mee (rood). Zitten een paar steile afdalingen in. Goed om je heen kijken, sommige zijn offpiste. :winkie:
Oostvoorne is de leukste route die je gaat doen. Vooral langs de noordoever talloze (optionele) jumps en drops.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Hoe hoog zijn die drops?

Gisteren op het bikepark van Discovery toch wel ontdekt dat een drop van een meter wel te doen is maar niet zonder 'bottem out'.

Ik hou ze even op max. 70cm :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

In het bos achter Hotel Marion zit er een van goed 70/100cm met een mindfuck. Die komt imposant over, maar is met een kleine vaart goed te doen. De drops op de noordoever zijn denk max 30-50cm hoog met mooie landingen. Hier zitten ook een paar leuke sprongen. Meerdere keren die duinen pakken is leuk.

Gewoon op het eind het fietspad terug pakken en opnieuw het pad pakken, doe ik ook wel eens :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MarkMeisner schreef: za 6 augustus 2022, 06:18 In het bos achter Hotel Marion zit er een van goed 70/100cm met een mindfuck. Die komt imposant over, maar is met een kleine vaart goed te doen.
Je omschrijft ‘t goed. Ik sla ‘m (nog) altijd over, omdat de uitloop niet lekker is. Je landt in een kuil, die op de bodem 1.5 mtr lager is dan de drop. De boom links vlak langs de uitloop maakt de mindfuck voor mij kompleet.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Giant-E schreef: za 6 augustus 2022, 06:56
MarkMeisner schreef: za 6 augustus 2022, 06:18 In het bos achter Hotel Marion zit er een van goed 70/100cm met een mindfuck. Die komt imposant over, maar is met een kleine vaart goed te doen.
Je omschrijft ‘t goed. Ik sla ‘m (nog) altijd over, omdat de uitloop niet lekker is. Je landt in een kuil, die op de bodem 1.5 mtr lager is dan de drop. De boom links vlak langs de uitloop maakt de mindfuck voor mij kompleet.
Haha, die boom heb ik een van de eerste keren vakkundig omhelst na het op het laatste moment op de rem gaan. Toen ging ik otb van de drop af.

Daarna maar gewoon elke keer gedaan en dan is het enge er wel vanaf. Je land blind een heel stuk lager inderdaad.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Giant-E schreef: vr 5 augustus 2022, 21:30 Pak op Vld iig het bikeparkje mee (rood). Zitten een paar steile afdalingen in. Goed om je heen kijken, sommige zijn offpiste. :winkie:
Oostvoorne is de leukste route die je gaat doen. Vooral langs de noordoever talloze (optionele) jumps en drops.
Je had helemaal gelijk.

Oostvoorne was idd de leukste, wel zonde dat het door de tropische omstandigheden minder goed te rijden was op sommigd stukken.

Verder kostelijk vermaakt daar.

Zwartewaal is ook een mooie, zit veel potentie
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie