Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

E.D. schreef:Als je die route vanaf Hilversum de hei en dan de snelweg oversteekt, ligt daarna aan je rechterhand de bosberg waar je wel een paar leuke tracks kunt vinden. Dan iets verderop het 1e fietspad linksaf, daar loopt aan de rechterkant evenwijdig aan t fietspad nog een trackje. Vervolgens kun je verderop het wildrooster over en meteen rechts het bos in voor een single track richting wasmeer en/of niet t rooster over maar iets verderop rechts het bos in met meerdere tracks die eigenlijk min of meer allemaal naar lage vuursche leiden. Kortom, genoeg leuke uitstapjes tussen hsum en lv en een stuk meer lol dan de schelpenpaden. Veel plezier!
Dank, dat klinkt ook goed, je hebt toevallig niet een gps trackje van die routes? Ik ken deze kant nog helemaal niet dus het wordt ff zoeken..
E.D.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 24 oktober 2013, 23:23

Cyberwhoop schreef:
Dank, dat klinkt ook goed, je hebt toevallig niet een gps trackje van die routes? Ik ken deze kant nog helemaal niet dus het wordt ff zoeken..

Helaas, maak ik geen gebruik van.

Keertje afspreken kan altijd!
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Vandaag een rondje gereden vanuit Hilversum dus en met aanreisroute van Bottecchia (dank). Terug iets korter pad over de heide genomen uit en thuis 32km. Zowel op die heide als in de Lage Vuursche was het mega druk met recreanten (laatste dag Kerstvakantie en zon...). Lage Vuursche, de track zelf was een en al bagger en fijn aanlopende schijfremmen. Compleet zwart geworden. Maar wel lekker en eerste single trackje sinds m'n nare sleutelbeenbreuk van afgelopen april. Met biken verder geen last van gehad. Nu hopen dat het wat gaat opdrogen de komende tijd + vaker biken...
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

@ E.D. Inmiddels ook de single track naar het wasmeer gevonden :-) Leuk en snel. Ergens in het midden had zaagmans er wel een zooitje van gemaakt maar met stukje omfietsen weer verder. Ook ergens in een kuil geweest... ten Zuiden van de route naar de Lage Vuursche en eerder genoemde single track. Daar waren alleen zondag te veel wandelaars om er achter elkaar doorheen te raggen. Vraag is wel of je daar en op die single track mag biken? Staat nergens dat het niet mag zo ver ik het heb kunnen zien. Alleen wel wandelpaden...
Laatst gewijzigd door Cyberwhoop op ma 13 januari 2014, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Nee daar mag je niet fietsen het is een wandelpad(route). maar iedereen doet het zoals je gezien heb.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

ik zou als ik jullie was niet via forum hier over praten maar via pb!!

zoals je misschien al gezien heb,is die singeltrack ook al deels dicht gegooid met bomen.
en nog veel meer leuke stukken hebben daaraan moeten geloven,dat komt omdat de boswachter meeleest.
dus beter is om het niet bekend te maken hier.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

@wibas OK
@bonkie hmmm dat is vermoeiend, kan die meelezende boswachter niet ff alle wandelaars van het normale fietspad afgooien zowel op de heide als in het bos was het chaos met wandelaars (en honden) op de fietspaden :winkie:

Oplossing zal zijn meer officiele tracks want het aantal bikers wordt steeds groter en verbieden is geen optie dan krijg je meer aanrijdingen op het fietspad. En als er meer leuke tracks zijn ga ik daar biken en niet op een wandelpad.. In Overijsel hebben ze diverse mtb routes waar bordjes 'deel het pad' staan... ook een mogelijkheid. Ik groet sowieso wel al die wandelaars.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Het Wasmeer valt toch in het Gooisch Natuur Reservaat? Het hele GNR was in 2013 als proef vrij fietsen. Weet iemand of dat dit jaar ook geldt?

Edit: in dit artikel spreken ze op 1 juli 2013 over 'een gedoog periode van één jaar'. Naar de letter genomen is dat dus t/m 30 juni a.s...
E.D.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 24 oktober 2013, 23:23

Ik wist inderdaad ook niet beter dan dat het is toegestaan in GNR gebied. Maar wellicht een goed idee om eens uit te zoeken of dit nog is/blijft toegestaan.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

E.D. schreef:Ik wist inderdaad ook niet beter dan dat het is toegestaan in GNR gebied. Maar wellicht een goed idee om eens uit te zoeken of dit nog is/blijft toegestaan.
dit is de kaart... https://gnr.nl/Upload/12.pdf zie ik

en dit staat er... https://gnr.nl/ontdek_het_gnr/activiteiten/op_de_fiets/

Als mountainbiker mag u zich begeven op wandel- en fietspaden. U moet zich wel aan een speciale gedragscode houden. Het begeven buiten de paden is niet toegestaan. Deze situatie is voorlopig voor een jaar. Na een jaar (medio 2014) zal de situatie worden geëvalueerd.

Dus in het hele stuk waat ik gisteren was mag je dus in ieder geval biken op de paden t/m medio 2014. Blijf ik wel voorstander van eigen tracks voor bikers. Als je die leuk genoeg maakt met TTF'jes er in dan gaat niemand meer op een normaal wandelpad biken want zo leuk is dat nu ook weer niet. Die huidige track naar het wasmeer verlengen met een tweede spoor naar het Zuiden, dicht tegen de snelweg aan lijkt mij wel een goede optie.
Gebruikersavatar
zeepkist
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 4 oktober 2010, 22:49
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9 2012, Ibis Ripley v4

Wie kan mij vertellen hoe de route er bij ligt? ik vermoed dat het modderig is... maar hoe erg is een beetje de vraag
vanDaal
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 12 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Cube LTD 29"

Nou, ik. Ik ben, ondanks alle verhalen hier, vanmiddag even gaan kijken. Ik kan één ding zeggen, het is niet best. Vrijwel alleen maar plassen en kuilen. Het heeft hier natuurlijk wel geregend gisteren, maar ik kreeg het idee dat het water ook niet gemakkelijk gaat verdwijnen. Na één rondje was ik er wel klaar mee eigenlijk.
http://app.strava.com/athletes/2170733" onclick="window.open(this.href);return false;
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15567
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat is niets nieuws, de afwatering van het parcours is gewoon erg slecht en dat is niet zo 1-2-3 te verhelpen. Ik mijd het parcours dan ook als het te nat is.
Gebruikersavatar
zeepkist
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 4 oktober 2010, 22:49
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9 2012, Ibis Ripley v4

Oke, ik was er al een beetje bang voor. Ben de blubber een beetje zat dus op naar Schoorl!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

vanDaal schreef:Nou, ik. Ik ben, ondanks alle verhalen hier, vanmiddag even gaan kijken. Ik kan één ding zeggen, het is niet best. Vrijwel alleen maar plassen en kuilen. Het heeft hier natuurlijk wel geregend gisteren, maar ik kreeg het idee dat het water ook niet gemakkelijk gaat verdwijnen. Na één rondje was ik er wel klaar mee eigenlijk.
Toen was je zeker ook door je remblokjes heen. Tegenwoordig mag je legaal ook naast de blubberbak rijden, dat het dan meer met fietsen te maken en spaart materiaal en zie je ook eens wat andere mooie stukken van het grondgebied bij Lage Vuursche.
Wil je wel over die "route", dan een paar dagen droog weer afwachten en dan pakken.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gesloten