Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik ben vanmiddag ook nog geweest. Had eigenlijk geen plannen maar wilde toch even buiten spelen dus op m'n gemak rondgereden bij LV. Mijn oordeel is vooral dat het heel erg verschillend was. Sommige delen van het parcours lagen er zeer behoorlijk bij. Andere stukken was het toch echt wel behoorlijk modderig en voorzien van plassen. Grofweg lagen de problemen met name in de tweede helft. De stukken die slecht waren vond ik ten opzichte van de ideale situatie van vrijdag wel heel erg achteruit gegaan. Al is het lastig inschatten hoeveel water er precies gevallen is, dat scheelde vrijdag nogal per plek.

Overigens ben ik zelden zoveel mensen tegengekomen op de route. Wandelaars solo, in groep, met honden en compleet met kinderwagen. Tot twee keer toe ook nog een klein groepje mtb'ers tegen de route in (niet dezelfde groep). En er stond nog een ambulance in het bos.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

worstkaas schreef:
George schreef:Ik heb net een aangenaam rondje gereden, het ligt er eigenlijk erg goed bij. Pas op het laatste deel (vanuit de Kuil gestart) kom je nog veel plassen tegen, tweederde ligt er gewoon prima bij.

Prima is een groot woord in mijn beleving. Ik heb net ook 2 rondjes gereden en kwam veel plassen tegen op de track.
Afgelopen vrijdag lag de track er veel beter bij.
Wat ik bedoelde was prima gezien de hoeveelheid water die er gevallen is vrijdagavond. Een groot deel van de route kan tegenwoordig het water goed verwerken, voor mij is dat hoopgevend voor de toekomst.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Bottecchia schreef:
Overigens ben ik zelden zoveel mensen tegengekomen op de route. Wandelaars solo, in groep, met honden en compleet met kinderwagen. Tot twee keer toe ook nog een klein groepje mtb'ers tegen de route in (niet dezelfde groep). En er stond nog een ambulance in het bos.
Was je dezelfde tijd als ik. Ambulance en familie tegen de richting in ook meegemaakt.

Als je tegen ze zegt dat ze moeten omdraaien zitten ze je een beetje schaapachtig aan te kijken.

Ook 3 groepen kinderen met gids tegengekomen en een paar loslopende honden uiteraard.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Vrijdagmiddag was het ook druk met wandelaars ( en een groep die een gehoorzaamheids cursus voor hun jonge Mechelse herders aan het volgen waren. Gelukkig was het niet les één :bier: )
Ik kreeg van een stel waar ik even mee praatte, het idee dat de uitbater van De Kuil de route aanprijst als wandelroute. Dat ze er ook mtb’rs tegen konden komen was voor hun een verrassing.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Aha, zal daar eens een praatje gaan maken. Het stond toch al op de planning in het kader van een positieve samenwerking.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bottecchia schreef:Aha, zal daar eens een praatje gaan maken. Het stond toch al op de planning in het kader van een positieve samenwerking.
Kan nooit kwaad om hun er in te betrekken. Hopelijk volgend jaar daar ook een sleutelpaal :-q
Wie weet willen ze op dat mooie bord wat ze bij de aanrijroute hebben gezet ook nog ‘tevens start mountainbikeroute’ toevoegen.

Nog een dingetje wat ik me vrijdag bedacht ( al is dit meer algemeen); wanneer er weer routebordjes gemaakt moeten worden lijkt het me handig om daar meteen het woord ‘mountainbikeroute’ in de driehoek, of onder de twee rondjes op te drukken.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ja, het is een goed plan om beter duidelijk te maken dat er een mtb route ligt en hoe deze loopt. Want ik merk ook vaak dat mensen het niet weten.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bottecchia schreef:Ja, het is een goed plan om beter duidelijk te maken dat er een mtb route ligt en hoe deze loopt. Want ik merk ook vaak dat mensen het niet weten.
Ik denk dat 95% van Nederland geen idee heeft dat er uberhaubt zoiets bestaat als aangelegde/toegewezen mtb routes in de Nederlandse bossen.

Tenminste, dat blijkt uit mijn eigen bescheiden steekproeven van de laatste tijd 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat idee heb ik ook.

De uitbaters van 'in de kuil' heeft mtb plannen voor de toekomst. Ik spreek hem binnenkort.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Jurriaan schreef:Dat idee heb ik ook.

De uitbaters van 'in de kuil' heeft mtb plannen voor de toekomst. Ik spreek hem binnenkort.
:-q Ik denk dat hij als uitbater precies op de kop van de route enerzijds, en wij als mtb’ers anderzijds veel voor elkaar kunnen betekenen. :-D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bottecchia schreef:Ik ben vanmiddag ook nog geweest. Had eigenlijk geen plannen maar wilde toch even buiten spelen dus op m'n gemak rondgereden bij LV. Mijn oordeel is vooral dat het heel erg verschillend was. Sommige delen van het parcours lagen er zeer behoorlijk bij. Andere stukken was het toch echt wel behoorlijk modderig en voorzien van plassen. Grofweg lagen de problemen met name in de tweede helft. De stukken die slecht waren vond ik ten opzichte van de ideale situatie van vrijdag wel heel erg achteruit gegaan. Al is het lastig inschatten hoeveel water er precies gevallen is, dat scheelde vrijdag nogal per plek.

Overigens ben ik zelden zoveel mensen tegengekomen op de route. Wandelaars solo, in groep, met honden en compleet met kinderwagen. Tot twee keer toe ook nog een klein groepje mtb'ers tegen de route in (niet dezelfde groep). En er stond nog een ambulance in het bos.
Ik denk dat de aantal wandelaars (en idd van één persoon tot aan hele gezinnen met pas geboren baby's) komt door dat nieuwe bord aan de start bij de kuil... :( echt niet handig van de gemeente, maar alles is zoals het is :wink:
Ambulance was daar voor een meid die uiteraard is gevallen en ze had mss een gebroken been :( :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Best wel kans dat de ingang van de route met de renovatie verplaatst wordt. Dat is ook de insteek geweest bij de andere UHR routes, om recreatiegroepen te scheiden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En uiteindelijk waren er allemaal in de middag :D :-D ...., was mss leuk geweest om het met z'n alle een aantal rondjes te rijden, lijkt mij gewoon leuk en gezellig en we komen allemaal van vlak uit de buurt van LV, moet te doen zijn toch :-? :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jurriaan schreef:Best wel kans dat de ingang van de route met de renovatie verplaatst wordt. Dat is ook de insteek geweest bij de andere UHR routes, om recreatiegroepen te scheiden.
Het gekke vind ik dat ze een mega groot bord in de grond slaan voor de wandelaars en niets aan het piep kleine mtb route bordje hebben gedaan, geen mens ziet dat kleine bordje op knie hoogte of weet waar het voor staat.... :( :(
Had aan die zelfde palen van dat mega bord op z'n minst net zo groot een bord gehangen dat het ook eeen bestaande mtb route is.....gewoon duidelijk voor iedereen :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

vibemaker schreef:
Bottecchia schreef:Nog een dingetje wat ik me vrijdag bedacht ( al is dit meer algemeen); wanneer er weer routebordjes gemaakt moeten worden lijkt het me handig om daar meteen het woord ‘mountainbikeroute’ in de driehoek, of onder de twee rondjes op te drukken.
Voor wat het waard is: daar zijn losse onderbordjes voor beschikbaar. Elders op de UHR hebben we die op veel plaatsen gebruikt om wandelaars duidelijk te maken waar ze mee te maken hebben. Het Blosoteken is helaas nog lang niet bij iedereen bekend ...........

Afbeelding
Gesloten