Opknappen Route Drunense Duinen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

themaniac schreef:Op welke datum?
Met welk materiaal?
Misschien beter als je niet meer in dit topic reageert.
Zoals ik het nu lees wekt dit alleen maar wrevel op, maar het kan zijn dat dit ook je bedoeling is en dan moet je het natuurlijk gewoon doen :-{
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Nee hoor, ik heb al aangegeven dat ik graag mee wil helpen wanneer er wat materiaal is zodat er meer gedaan kan worden dan 2 grote kuilen op een dag, want dat is vanuit mijn optiek onbegonnen werk. Op een route van 26 km heb je dan na een half jaar het beroemde knelpunt opgelost, maar houdt je dan nog 20 andere knelpunten over.

Het knelpunt waar nu aan gewerkt werd alleen is al 350 meter lang, en de beroemde 'die haal ik makkelijk maar niet heus helling' niet eens meegerekend. De nu gedichte gaten vormden nog het makkelijke deel van deze klus, want het stuk ervoor met 3 'rivieren' ipv paden van 50 cm breed zal bijzonder moeilijk te klaren zijn met een schuup en een kruiwagen.

Helaas hebben sommige van de hardwerkende mensen mijn reactie verkeerd geinterpreteerd. Ik zeg nergens dat ze slecht werk hebben geleverd, maar ik ben van mening dat je me de schuup niet die route kunt onderhouden en dat knelpunt op deze manier niet verholpen krijgt. Op deze manier ben je een jaar bezig om dat stuk bereidbaar te maken en er is niemand die zoveel tijd, zin etc heeft om dat te doen. Vandaar mijn vraag of er geen groter materiaal voorhanden is. Ik wil gerust mijn steentje bijdragen, maar dit is alsof je met een schuup 2 voetbalvelden moet omspaaien....
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

PT schreef:
themaniac schreef:Op welke datum?
Met welk materiaal?
Misschien beter als je niet meer in dit topic reageert.
Zoals ik het nu lees wekt dit alleen maar wrevel op, maar het kan zijn dat dit ook je bedoeling is en dan moet je het natuurlijk gewoon doen :-{
Dat is nu precies het probleem met communiceren via de computer, je kunt elkaar verschrikkelijk verkeerd begrijpen doordat je elkaar niet ziet/spreekt en door de tijd die er steeds tussen zit.

Verder heb ik de route zondag voor het eerst gefiets. Ik vind hem prima zo. Tuurlijk, er zitten een paar "rotte" stukken bij maar naar mijn mening hoort dat er een beetje bij. Ik had trouwens meer last van de zondagfietsers voor mij die geen enkel bultje te boven kwamen.

Wanneer het dichter bij zou zijn dan zou ik graag met mijn minigraver langs komen maar de afstand is te groot.

Groet Ralph
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Was wel gezellig jah :p zondag ook even gereden flits in 3 seconden was je er voorbij maar toch was het vrij veel werk
stoerevent
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 4 september 2004, 22:06
Mijn mountainbike: Rocky Mountain

Vooropgesteld: hulde aan iedereen die zijn vrije tijd opoffert om ons geliefde parcours op te knappen. Maar volgens mij is het onbegonnen werk. Het probleemstuk waarover gesproken wordt, is voor het grootste deel een stuk dat een poosje terug door de boswachter is aangelegd. Gegraven met een machine in de hoop dat het wat zou worden. Maar sinds die tijd is het een rampstuk.
De beste oplossing lijkt mij om het oude pad, dat ongeveer parallel aan het rampstuk loopt en waarschijnlijk lang geleden op meer natuurlijke wijze is ontstaan, te nemen.

JeBe.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

De route is daar inderdaad wat aangepast, maar dat is op meer plaatsen het geval. Echter vraag ik me af of het de bikers zijn die dit zelf gedaan hebben of de goede man zelf.

Het beruchte stuk is nu echter een modderpoel met 3 smalle, uitgereden sporen naast elkaar. Wanneer dat een breed pad zou zijn, kon het water ook makkelijker weg, maar daarvoor staan toch wat bomen in de weg.....
TA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 26 april 2005, 21:00
Mijn mountainbike: Klein Palomino

Ik reed vroeger regelmatig op de route Burgh-Haamste en daar is een stichting opgericht. Kun je voor 10 euro per jaar (of half jaar) lid van worden en dat geld wordt aangewend om het parcours net te houden.

Wel goed opletten dan. Daar hebben ze op een gegeven moment schelpen gebruikt om het een en ander berijdbaar te houden. Later bleek dat deze schelpen niet gebruikt mochten worden vanwege europese regelgeving. Hebben ze alles weer weg kunnen halen....
Edje
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 7 oktober 2002, 22:42
Mijn mountainbike: Giant anthem X1
Contacteer:

Voor de Drunense Duinen-route te mogen rijden moet je ook een sticker kopen bij natuurmonumenten (à € 5,-). Ongeveer 2.400 mensen hebben in 2005 zo'n sticker. Dat geld is ook bedoeld onderhoud van de route.
Het wordt daar alleen niet volledig aan besteed helaas.
?
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Dat is een misvatting, want het geld a 5 euro is niet alleen voor het onderhoud van de D-Duinen. Je kan met die sticker op iedere MTB route rijden welke onderhouden is door Natuurmonumenten, althans dat vertelde de boswachter mij.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Gisteren heb ik de route voor het eerst gereden sinds de opknapbeurt en ik vind het er goed uitzien! Goed werk mannen!

De rest van de route was overigens ook beter te rijden aangezien er weinig regen is geweest afgelopen week. Het was zelfs zó dat het stuk tussen de Roestelberg en Bosch & Duin beter te rijden was dan het stuk tussen Bosch & Duin en de Roestelberg (met name tot de Rustende Jager, door het losse zand).
Meestal is het andersom de laatste tijd.
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Vanavond ook weer even geweest. Was echt perfect. In de avond is het ook niet zo druk.

Route lag er geweldig bij. De Duinen doen hun naam na een droge periode weer eer aan! Lekker in het zand gespeeld dus.

Zodra ik weer een nieuwe fietscomputer heb (iemand een Cyclomaster gevonden bij de parkeerplaats bij de ijsbaan?? :roll: :roll: ) ga ik mijn PR weer eens proberen scherper te zetten.
This can’t go on, I must inform the law!
sebastiaan 72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 december 2004, 18:20
Mijn mountainbike: cube reaction race

misschien moeten we wat meer accepteren dat deze route door de duinen loopt. de alfstedentocht wordt ook niet op een meer gehouden omdat je dan niet hoeft te klunen... ga lekker op het asfalt fietsen als je er van baalt dat het allemaal niet even hard gaat..
Reaction
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 4 november 2004, 20:57
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Evil R schreef:iemand een Cyclomaster gevonden bij de parkeerplaats bij de ijsbaan?? :roll: :roll: ) ga ik mijn PR weer eens proberen scherper te zetten.
JA ikke! Prima tellertje, bedankt!
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Laten we met zijn allen vooral niet vergeten dat we bij een van de mooiste routes in Nederland wonen. En in de zomer is het af en toe eens flink vloeken als het te droog wordt. Deze zomer is overigens perfect voor de route. Daar staat tegenover dat het in de winter echt heerlijk biken is. En modder hoort er dan ook gewoon bij. Kortom het is een zegen dat ik hier om de hoek woon en kan biken op een van 's-lands mooiste routes.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Mooi, zullen we het dan nu maar weer over het opknappen van de route hebben...
<3
Plaats reactie