Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Leuk filmpje.

Op 1,57 staat dat onding van een paaltje, als je de rechterzijde in de afdaling pakt heb je een wijde bocht en staat dat paaltje vermoedelijk niet in de weg, maar neem je links met de jump dan heb je een hoge snelheid en krijg je ineens een veel scherpere links en staat dat paaltje daar waar je de bocht uitkomt, gisteren kwam ik er weer langs, nu bewust veel langzamer, maar ik kwam nog niet lekker uit..... :-{

De groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Bij dat paaltje kom je zelden lekker uit. Maar ik vind die s-bocht juist gaaf daarom, is moeilijk, haalt er vaart uit (moet ook, omdat je op een wandelpad komt), en is door het gestuiter ervoor zoeken naar een goede lijn. Lekker de fiets omgooien, met zo goed als niet remmen, is mooi!

En die gevaarlijke afdaling na de waterwinning... Ik heb daar ooit een scootmobiel op zijn kant zien liggen met ernaast een gestrande walrus. Misschien daarom??? Het zijn nu een paar snelle bochten, waar het de uitdaging is om de goede lijn te zoeken, zodat je niet hoeft te remmen. Door de snelheid (35+ bij mij) is dat stuk voor velen wel erg moeilijk, en het gevaar ligt hem in de bochten op hoge snelheid. in ieder geval voor mij 1 van de hoogtepunten van deze route.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

drpaul schreef: do 4 juni 2020, 11:36 Bij dat paaltje kom je zelden lekker uit. Maar ik vind die s-bocht juist gaaf daarom, is moeilijk, haalt er vaart uit (moet ook, omdat je op een wandelpad komt), en is door het gestuiter ervoor zoeken naar een goede lijn. Lekker de fiets omgooien, met zo goed als niet remmen, is mooi!

En die gevaarlijke afdaling na de waterwinning... Ik heb daar ooit een scootmobiel op zijn kant zien liggen met ernaast een gestrande walrus. Misschien daarom??? Het zijn nu een paar snelle bochten, waar het de uitdaging is om de goede lijn te zoeken, zodat je niet hoeft te remmen. Door de snelheid (35+ bij mij) is dat stuk voor velen wel erg moeilijk, en het gevaar ligt hem in de bochten op hoge snelheid. in ieder geval voor mij 1 van de hoogtepunten van deze route.
Eens voor wat betreft die afdaling, met die snelheid mooi gestuiter en toch zoeken naar een mooie lijn vlak langs was boompjes. Daarna begint een mooi stuk met wat kuilen en snelle bochten.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

con66 schreef: do 4 juni 2020, 09:55 Afgelopen weekend weer eens Lemele opgezocht. Was denk ik zo'n twee jaar terug dat ik er voor het laatst was en de enthousiaste opmerking in dit forum over de aanpassingen wilde ik wel eens met eigen ogen zien.

De klim naar de waterleiding is echt mooier met een singletrack, de oplossing langs de parkeerplaats is wat gekunsteld (en twee keer de weg over met een krioelende bende electrische fietssenioren is ook niet alles). een paar kombochten liggen er mooi in. Het is een van de weinige routes met lange klimmen en afdalingen die echt iets anders vragen van je als fietser.

De features (drops, jumps, skinny en rocks) waren afgesloten. De gevaarlijke afdaling na de waterleiding was of niet gevaarlijk of ik heb iets gemist (daar zat een jump of rocks in?)

Het zand in sommige bochten was zacht, maar dat hoort bij de Lemelerberg. Op zich is het gewoon onderdeel van MTBén in droge tijd, zand om doorheen te worstelen, en ik vind het altijd wel goed te doen in deze route (ik ken veel erger stukken route waar je spontaan vastloopt omdat de track ineens een breed zandpad word waar ook ruiters en verkeer gebruik van maakt. En toch is zandrijden ook techniek, minder druk voor)

Ik werd er echt wel blij van, gelukkig liep mijn GoPro ook mee en heb ik er een klein filmpje van gemaakt.

https://youtu.be/vC2l2HfAm_U

groetjes
Con
leuk filmpje! stukje op 2.55 heb ik altijd moeite mee, beukenlaan, pr op Strava 0,28. Hoe harder ik probeer, hoe langzamer ik ga....
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

drpaul schreef: do 4 juni 2020, 11:36Door de snelheid (35+ bij mij) is dat stuk voor velen wel erg moeilijk, en het gevaar ligt hem in de bochten op hoge snelheid. in ieder geval voor mij 1 van de hoogtepunten van deze route.
Je bent veel te laat naar het oosten verhuist... :wink: Ik kan me even niet herinneren wanneer die scootmobiel precies geweest is maar volgens mij niet meer dan 5 jaar geleden... Ik heb ook een scootmobiel op z'n zijkant zien gaan op de brug in Ommen (toen er nog stoplichten stonden) dus die wil ik niet al referentie nemen.

Tot een 10 jaar geleden zaten er meer wortels in, minder kombochten, iets van een triple (met fourcrosser net te springen met XC fiets normaal eerste deel springen en dan op het achterwiel landen in de tweede kuil), een oneffenheid in de rechts-links combinatie bocht die je kon gebruiken om de fiets in de lucht om te zetten, een 'walletje' aan het einde waar je het wandelpad oversteekt van oorspronkelijk iets van zeker 40cm hoog waar je vanaf het pad met 35km/h+ in een keer op de afloop van het walletje kon bunny-hoppen en meteen druk voorop had om in te sturen... Met 35km/h je voorwiel niet optrekken of niet bunny-hoppen was onherroepelijk de bocht niet halen en de bosjes in gelanceerd worden... Ok, met m'n 29" 'monstertruck' hedentendage zou het ook een fietspad zijn geweest maar het was toch wel meer de moeite waar dan nu....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

cheeta schreef: do 4 juni 2020, 16:30
drpaul schreef: do 4 juni 2020, 11:36Door de snelheid (35+ bij mij) is dat stuk voor velen wel erg moeilijk, en het gevaar ligt hem in de bochten op hoge snelheid. in ieder geval voor mij 1 van de hoogtepunten van deze route.
Je bent veel te laat naar het oosten verhuist... :wink: Ik kan me even niet herinneren wanneer die scootmobiel precies geweest is maar volgens mij niet meer dan 5 jaar geleden...
20 december 2015, toevallig heb ik die datum nog in mijn hoofd, de eerste keer dat ik deze route reed.

Staat bij mij al tijden op het lijstje om weer heen te gaan. Heb inmiddels alle andere routes in de buurt al weer gehad dit jaar. Volgende week maar weer proberen (als ik mijn mtb in mijn tijdelijke leasebak weet te vouwen).
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

cheeta schreef: do 4 juni 2020, 16:30
drpaul schreef: do 4 juni 2020, 11:36Door de snelheid (35+ bij mij) is dat stuk voor velen wel erg moeilijk, en het gevaar ligt hem in de bochten op hoge snelheid. in ieder geval voor mij 1 van de hoogtepunten van deze route.
Je bent veel te laat naar het oosten verhuist... :wink: Ik kan me even niet herinneren wanneer die scootmobiel precies geweest is maar volgens mij niet meer dan 5 jaar geleden... Ik heb ook een scootmobiel op z'n zijkant zien gaan op de brug in Ommen (toen er nog stoplichten stonden) dus die wil ik niet al referentie nemen.
Tja, daarvoor wel nog de net vernieuwde routes op de UHR mee kunnen pakken, was ook geen probleem. Alhoewel mijn 1e route op mijn 1e mountainbike (tel ik die van 25 jaar geleden maar niet mee) de oude van Amerongen was, incl. lang baggerstroken... Maar dat van die scootmobiel was denk ik met Iwan, de eerste keer voor mij op de Lemelerberg, denk ergens najaar '16. En de bewuste dame werd al geholpen (moest door 3 man omhoog getild worden).
Anyway..... hopelijk valt de stortbui die dadelijk moet gaan vallen mee, en dan evt morgen maar weer eens naar de Lemelerberg...
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Na zo'n 20mm regen gisteren en vanochtend, lag de route er vanmiddag goed bij. Op een paar plekken wat plassen (laatste stukje nieuwe singletrack langs het fietspad en pad langs het weiland met de koeien vooral), maar geen mul zand meer. Prima te rijden. Met de regen van morgenvroeg 1-2 dagen droog afwachten en dan ligt ie er perfect bij!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Vanavond lag het er perfect bij, geen plassen meer gezien, mulle laag ook verdwenen, echt weer een feestje.
Geen gezeik, mountainbike!
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

PFW schreef: do 4 juni 2020, 18:16 Staat bij mij al tijden op het lijstje om weer heen te gaan. Heb inmiddels alle andere routes in de buurt al weer gehad dit jaar. Volgende week maar weer proberen (als ik mijn mtb in mijn tijdelijke leasebak weet te vouwen).
Afgelopen woensdag eindelijk maar eens de zin gevonvden om hier heen te rijden. Had ik veel eerder moeten doen!

Ik was er pas rond 20:00, het was erg rustig. Twee rondjes flink doorgereden. Route lag er prima bij. :)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

PFW schreef: ma 6 juli 2020, 08:28
PFW schreef: do 4 juni 2020, 18:16 Staat bij mij al tijden op het lijstje om weer heen te gaan. Heb inmiddels alle andere routes in de buurt al weer gehad dit jaar. Volgende week maar weer proberen (als ik mijn mtb in mijn tijdelijke leasebak weet te vouwen).
Afgelopen woensdag eindelijk maar eens de zin gevonvden om hier heen te rijden. Had ik veel eerder moeten doen!

Ik was er pas rond 20:00, het was erg rustig. Twee rondjes flink doorgereden. Route lag er prima bij. :)
Jeee, leef jij ook nog online :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

daniel1975 schreef: ma 6 juli 2020, 09:51
PFW schreef: ma 6 juli 2020, 08:28

Afgelopen woensdag eindelijk maar eens de zin gevonvden om hier heen te rijden. Had ik veel eerder moeten doen!

Ik was er pas rond 20:00, het was erg rustig. Twee rondjes flink doorgereden. Route lag er prima bij. :)
Jeee, leef jij ook nog online :-q
Zowel online als offline volledig operationeel. :-D

Jou ben ik altijd nog wel online tegengekomen, vooral op het fietsforum. Ik post niet meer zoveel als vroeger.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Heeft iemand enig idee waarom het technische stuk nog afgesloten is? De droogte zal het probleem toch niet zijn. Dat stuk is nooit het droogste van de hele route. Wordt er misschien groot onderhoud gepleegd?

Verder is de route weer puik onderhouden, bochten liggen weer mooi aangestampt :-q :-q :-q
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Covid 19, is afgesloten toen de IC's dreigden vol te lopen en is nog niet geopend. Waarschijnlijk ook om ongelukken met te enthousiaste en overmoedige beginners (plaag tegenwoordig) te voorkomen.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Serieus? Was dat de echte reden? Hoeveel MTB-ers belanden er vanaf dat stukje op de IC? Als het er elke maand 1 of 2 zijn kan ik het er wel mee eens zijn, anders lijkt het toch wel erg overdreven.
Geen gezeik, mountainbike!
Plaats reactie