Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Olieboer schreef: vr 4 december 2020, 19:50
D-man schreef: vr 4 december 2020, 10:34

nog niet echt over nagedacht, maar een gemiddelde van 36 a 37min per rondje denk ik ongeveer.. .alleen nog even uitrekenen hoeveel rondjes dat worden haha! Gewoon gas op die trapas en gaan ;-)
Dat is best een lekker tempo als je heel de dag wilt fietsen. Ben benieuwd hoe het je afgaat. Deel je je strava als het klaar is?
Help het me onthouden! Je moet jezelf doelen stellen om gas te kunnen geven hè ;-) t kan ook goed op 40 minuten per rondje gemiddeld uitkomen maar ergens een doel stellen is mooi!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Olieboer schreef: vr 4 december 2020, 19:50
D-man schreef: vr 4 december 2020, 10:34

nog niet echt over nagedacht, maar een gemiddelde van 36 a 37min per rondje denk ik ongeveer.. .alleen nog even uitrekenen hoeveel rondjes dat worden haha! Gewoon gas op die trapas en gaan ;-)
Dat is best een lekker tempo als je heel de dag wilt fietsen. Ben benieuwd hoe het je afgaat. Deel je je strava als het klaar is?
Na 3 rondjes onderkoeld geraakt.. en dus moeten stoppen. Was de hele nasty zondag met veel wind en veel water... 3 rondjes gemiddeld 40 minuten, voetnoot daarbij is dat het echt zeiknat was en en echt enorm hard waaide... deceptie geworden dus
Ik ben mij er eentje...
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

D-man schreef: vr 8 januari 2021, 14:25
Olieboer schreef: vr 4 december 2020, 19:50

Dat is best een lekker tempo als je heel de dag wilt fietsen. Ben benieuwd hoe het je afgaat. Deel je je strava als het klaar is?
Na 3 rondjes onderkoeld geraakt.. en dus moeten stoppen. Was de hele nasty zondag met veel wind en veel water... 3 rondjes gemiddeld 40 minuten, voetnoot daarbij is dat het echt zeiknat was en en echt enorm hard waaide... deceptie geworden dus
tja, daar doe je weinig aan. alhoewel, goed kleden, rustig rijden en iemand die je af en toe iets warms aanreikt op de route zou wel helpen. Volgende jaar weer een kans?
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Olieboer schreef: do 14 januari 2021, 13:13
D-man schreef: vr 8 januari 2021, 14:25

Na 3 rondjes onderkoeld geraakt.. en dus moeten stoppen. Was de hele nasty zondag met veel wind en veel water... 3 rondjes gemiddeld 40 minuten, voetnoot daarbij is dat het echt zeiknat was en en echt enorm hard waaide... deceptie geworden dus
tja, daar doe je weinig aan. alhoewel, goed kleden, rustig rijden en iemand die je af en toe iets warms aanreikt op de route zou wel helpen. Volgende jaar weer een kans?
Uiteindelijk is het nooit slecht weer maar heb je wel de verkeerde kleding aan... dat is wat het is. Ik ga zeker nog een keer een poging doen! Zal einde jaar worden omdat hij eerder niet weer in mijn planning past... wat andere doelen gesteld. Maar fair enough. Ik had beloofd de resultaten te delen... en dat was niet wat de bedoeling was haha!
Ik ben mij er eentje...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

D-man schreef: vr 8 januari 2021, 14:25
Olieboer schreef: vr 4 december 2020, 19:50

Dat is best een lekker tempo als je heel de dag wilt fietsen. Ben benieuwd hoe het je afgaat. Deel je je strava als het klaar is?
Na 3 rondjes onderkoeld geraakt.. en dus moeten stoppen. Was de hele nasty zondag met veel wind en veel water... 3 rondjes gemiddeld 40 minuten, voetnoot daarbij is dat het echt zeiknat was en en echt enorm hard waaide... deceptie geworden dus
Dat is bijzonder, wij hebben er zondag ook een paar rondjes gereden en nergens last van gehad :o
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Mad Wally schreef: do 14 januari 2021, 14:31 Dat is bijzonder, wij hebben er zondag ook een paar rondjes gereden en nergens last van gehad :o
Dit gaat over zondag 21 december...
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Mad Wally schreef: do 14 januari 2021, 14:31
D-man schreef: vr 8 januari 2021, 14:25

Na 3 rondjes onderkoeld geraakt.. en dus moeten stoppen. Was de hele nasty zondag met veel wind en veel water... 3 rondjes gemiddeld 40 minuten, voetnoot daarbij is dat het echt zeiknat was en en echt enorm hard waaide... deceptie geworden dus
Dat is bijzonder, wij hebben er zondag ook een paar rondjes gereden en nergens last van gehad :o
Hahaha, lekker dan...
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Mad Wally schreef: do 14 januari 2021, 14:31
D-man schreef: vr 8 januari 2021, 14:25

Na 3 rondjes onderkoeld geraakt.. en dus moeten stoppen. Was de hele nasty zondag met veel wind en veel water... 3 rondjes gemiddeld 40 minuten, voetnoot daarbij is dat het echt zeiknat was en en echt enorm hard waaide... deceptie geworden dus
Dat is bijzonder, wij hebben er zondag ook een paar rondjes gereden en nergens last van gehad :o
Ging idd om 21 december :lol:
Ik ben mij er eentje...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

D-man schreef: vr 15 januari 2021, 09:23
Mad Wally schreef: do 14 januari 2021, 14:31

Dat is bijzonder, wij hebben er zondag ook een paar rondjes gereden en nergens last van gehad :o
Ging idd om 21 december :lol:
Ik zag ook net dat je bericht van 8 januari was :oops:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Mad Wally schreef: vr 15 januari 2021, 09:31
D-man schreef: vr 15 januari 2021, 09:23

Ging idd om 21 december :lol:
Ik zag ook net dat je bericht van 8 januari was :oops:
Rustaaaagh haha!
Ik ben mij er eentje...
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Voor iedereen die zich afvraagt of route Lemelerberg er wel oké bijligt na de sneeuw: :-q :bier:

Enkel bij de krappe bochtjes, na het stukje weiland na de Oude Dijk, liggen 3 plasjes. Wat ziet dat stuk er trouwens raar uit wanneer je langs het weiland rijdt, zo na de houtkap aldaar... Maar rest ligt er prima op. Ook het stuk ten Zuiden van de Bergweg, normaal wel wat zompig bij nat weer, rolt heerlijk.

Was gisteren wel erg druk met wandelaars.... Dit zorgde op de gedeelde paden voor behoorlijk wat geslalom. Heb volgens mij nog nooit zoveel mensen gegroet tijdens een fietsrit (alles om de MTBer vriendelijk over te laten komen, heb me maar opgeofferd). Het gehalte loslopende honden was ook behoorlijk hoog, dacht dat dat daar niet toegestaan was?
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Dit was jarenlang mijn vaste rondje. Ik ben onderaan de berg opgegroeid. Maar ik vond het er laatst niks meer aan: er is echt veel te veel bos gekapt en het was extreem druk. Die drukte valt nu ook nog meer op omdat het een kale vlakte is geworden. Ook de route zelf ligt er iets minder goed bij. Doodzonde. Van een dikke 8 naar een magere 7,5.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Misfiets schreef: ma 22 februari 2021, 17:33 Dit was jarenlang mijn vaste rondje. Ik ben onderaan de berg opgegroeid. Maar ik vond het er laatst niks meer aan: er is echt veel te veel bos gekapt en het was extreem druk. Die drukte valt nu ook nog meer op omdat het een kale vlakte is geworden. Ook de route zelf ligt er iets minder goed bij. Doodzonde. Van een dikke 8 naar een magere 7,5.
Dan zouden wij elkaar nog wel eens kunnen kennen :lol:

Vind zelf Lemele nog altijd een erg mooi rondje! Van alles wat... enige stukje dat ik echt mis is die snoeiharde afdaling door het bos waar inmiddels al een paar jaar de rockgarden ligt... die was echt heel nice!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Vandaag voor het eerst de Lemelerberg gefietst. Geen idee wat ik mij er bij moest voorstellen maar wat een leuke track.
En wat een snelheden haal je hier. :o

Eerst een rustig rondje gereden , daarna even pauze met broodje en een ijsje om bij te komen en toen een snellere ronde geprobeerd.

Aanrader wat mij betreft. Er zit echt van alles wat in. Moest wel even wennen aan die hoogtemeters.

Wel even een stomme fout gemaakt. In het technische stukje stuitte ik in eens op grote keien en daarna op een afgeplatte boom op 50 cm boven de grond. Omdat ik nooit voor de chickenrun kies reed ik de boom op en realiseerde mij te laat dat ik ingeklikt zat. Het werd vallen, opstaan en doorgaan. De tweede keer de snelle ronde maar even uitgeklikt over het technische stuk gefietst. :winkie:
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Er is weer onderhoud gepleegd, meer biljartlaken zeg maar.

Ook zijn een paar aanpassingen gedaan, het geslinger bij de Beukenlaan is grotendeels over, vroeger moest je tussen de bomen door slalommen, maar nu ze die weg gehaald hebben is het een beetje sullig heen en weer geslinger, alleen is het nu nog niet goed duidelijk wat de loop is en wordt er maar wat gedaan, mogelijk dat dit nog aangepast wordt.

Een tweede aanpassing is aan het einde van de afdaling waterwinning, met twee grote kombochten duik je een links een lus in, als je die uitkomt kruis je met aanzienlijk lagere snelheid het pad waar je nogal eens wandelaars tegenkomt.
Dit is veiliger en geeft minder remkuilen omdat je daar voorheen soms behoorlijk in de ankers moest ivm de krappe linker bocht.
Ondanks het waarschuwingsbord over de aanpassing, vergalopperen zich er toch mensen op, ik was getuige van iemand die zich min of meer uit de eerste kombocht lanceerde, geluk voor hem dat je dan op de oude route komt...... :roll:
Het lijkt er op dat je de eerste niet te hoog moet uitkomen om de tweede goed te kunnen aansnijden.

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Plaats reactie