Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

"Zo'n GPS" is hier vast handig voor, maar dat ligt nog even niet in het bereik, anders had ik die wel! Mijn tellert staat op 13,4km na een rondje Lemelerberg.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1815
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Dan heb je een gps nodig met een vast kort interval van positieregistratie. Verder is het handig ALLE gps data op te slaan, bv het aantal sattelieten tijdens de registratie. En dan het liefst met 2 van dergelijke GPS-en. Door felle koerswijzigingen op interne positiebepalingsalgoritmes krijg je verschillen.

Het best is een kilometerteller met een juiste instelling voor de wielomtrek. Al zal daar ook een afwijking zijn.
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...hmm ja, je moet er wel heel ver naast zitten met je bandomtrek wil je op 13Km meer dan 100M afwijking hebben, even ter vergelijk... twee jaar geleden dezelfde route (114Km's op de weg met bagage*) gereden met 1.3 banden en 2.1 banden met dezelfde comp instelling; verschil: 3KM, dus waar hebben we het over...

*in zulke gevallen heb ik er dus wél eentje op zitten :oops:
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...als het morgenmiddag mooi weer is ga ik 'm nog even rijden, eens kijken of het parcours al wat opgedroogd is...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Nou, vandaag heb ik hem voor het eerst gefietst. Gelijk maar even twee keer rond geweest.
Vond dat er wel erg veel plekken waren die bij nat weer behoorlijk modderig worden. Ze waren ook zand aan het opbrengen op sommige stukken, maar vele plekken zijn nog heel hard nodig. Zelfs nu het wat droog is geweest lagen er nog steeds modder plekken maar gelukkig waren de meesten al wel iets opgedroogd.
Tweede rondje ging in 43min. en dat vond ik wel genoeg gezien mijn slechte conditie en kreeg ook nog last van uitstraling in het been :-{
Ene, volgens mij stond er 11km op de borden.
3Wieler
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 4 oktober 2009, 11:51
Mijn mountainbike: 29er Epic comp 2013
Contacteer:

Heb aan het eind van de middag ook nog een rondje gedaan. Vanuit het werk de fiets achterop. Kon nog net voor het donker. Heb sinds een paar weken terug mijn oude hobby weer opgepakt.
Vanmiddag het rondje in 41 minuten gedaan, het was de 4e keer dat ik hier was en de route lag er vandaag goed bij, veel beter dan de vorige keren dat ik er was. In het begin nog wel veel modder, maar ach, hoort erbij.
Ze waren inderdaad met onderhoud bezig.

Ik sta echt te kijken van de tijden die jullie realiseren op deze ronde. Een tijd van 39 minuten zit er voor mij met een boel training nog wel in denk ik, maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om onder de 35 minuten te blijven.
Ik zat me af te vragen waar jullie deze tijd pakken, ga jullie dan continu voluit?
Had een vrij goed gevoel over mijn rondje, maar nu ik jullie tijden zie besef ik me dat ik nog een lange weg te gaan heb...
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

hotbiker schreef:Nou, vandaag heb ik hem voor het eerst gefietst. Gelijk maar even twee keer rond geweest.
Vond dat er wel erg veel plekken waren die bij nat weer behoorlijk modderig worden. Ze waren ook zand aan het opbrengen op sommige stukken, maar vele plekken zijn nog heel hard nodig. Zelfs nu het wat droog is geweest lagen er nog steeds modder plekken maar gelukkig waren de meesten al wel iets opgedroogd.
Tweede rondje ging in 43min. en dat vond ik wel genoeg gezien mijn slechte conditie en kreeg ook nog last van uitstraling in het been :-{
Ene, volgens mij stond er 11km op de borden.
...en wat vond je nu van het parcours...
...er staat toch écht 13KM, zowel boven als op parkeerplaats Dalmsholte...
3Wieler schreef:Ik sta echt te kijken van de tijden die jullie realiseren op deze ronde. Een tijd van 39 minuten zit er voor mij met een boel training nog wel in denk ik, maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om onder de 35 minuten te blijven.
Ik zat me af te vragen waar jullie deze tijd pakken, ga jullie dan continu voluit?
Had een vrij goed gevoel over mijn rondje, maar nu ik jullie tijden zie besef ik me dat ik nog een lange weg te gaan heb...
...1e ronde volle bak; 2e ronde bekeken; 3e ronde ontspannen... vaak gaan alle drie de rondes even snel :-q :bier: :winkie:
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Uncle Knobby schreef: ...1e ronde volle bak; 2e ronde bekeken; 3e ronde ontspannen... vaak gaan alle drie de rondes even snel :-q :bier: :winkie:
Bere conditie dus :-q
Uncle Knobby schreef: ...en wat vond je nu van het parcours...
...er staat toch écht 13KM, zowel boven als op parkeerplaats Dalmsholte...
IK ben gestart vanuit de restaurant/speeltuin aan de lemelerweg. Dan heb je gelijk dat vlakke stuk te fietsen (lekker infietsen).
Zal de volgende keer dan toch even nog beter kijken maar weet niet op welke pijl/bord ik er op gelet heb :~
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7397
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

hotbiker schreef:IK ben gestart vanuit de restaurant/speeltuin aan de lemelerweg. Dan heb je gelijk dat vlakke stuk te fietsen (lekker infietsen).
Nieuwe Brug? Maar die ligt toch niet direct aan de route...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1815
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

cheeta schreef:Nieuwe Brug? Maar die ligt toch niet direct aan de route...
Maar wel heel dichtbij. Volgens mij is het een mooie opstapplaats voor diegene die met de auto komen. Vooral in de zomer, kan je erna even een ijsje halen om de suikers weer aan te vullen... :-q

Je kan dan rechtaf over de harde weg en later het fietspad de berg over. Dan kom je halverwege de berg een stukje over de route die je dan kan oppakken.

Als je nog snelelr op de route wil kan je de afslag overslaan en iets verder de bossen in (langs de houten dwarsbalk) Dan kom je heel snel op de route, ik denk zo'n 200 meter.
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

...1e ronde volle bak; 2e ronde bekeken; 3e ronde ontspannen... vaak gaan alle drie de rondes even snel :-q :bier: :winkie:
Die ervaring van Unkle Knobby kan ik bevestigen/delen. Toen ik voor de eerste keer onder de 37 minuten reed de eerste ronde wilde ik het tweede rondje rustig "uitfietsen". Reed ik nog sneller dan het eerste rondjee.... :lol:

Dat vind ik het mooie van de Lemelerberg. Het rondje is kort, maar geeft je een heerlijke mogelijkheid vaker achter elkaar te fietsen op tempo. Ik heb er nu al weer zin in :tong

Overigens stap ik altijd gewoon op bij het restaurant. Veel parkeerruimte, mooie startpositie met wat afdalingen en ook ijsjes na.
Hoe rijd je eigenlijk vanaf de Lemelerberg naar de Holterberg. Is daar een verbindingsroute aangegeven? Nooit gezien (of op gelet...)
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

Scottmaster schreef:Hoe rijd je eigenlijk vanaf de Lemelerberg naar de Holterberg. Is daar een verbindingsroute aangegeven? Nooit gezien (of op gelet...)
...een verbindingsroute is er niet, maar je kunt wel in +/-7 saaie KM's over vlakke rechte wegen richting het bos bij Hellendoorn(Sallandse heuvelrug)...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Oja, ik zag gisteren ook dat de lemelerberg een eenrichtingsweg geworden is. Zou dat blijvend zijn? Want het leek een tijdelijk bord te zijn.
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

ik ga morgen weer eens wat rondjes draaien snelste rondetijd staat op 36 min. begrijp ik?

ik ben benieuwd hoe lang ik er dan over zal doen
gang is alles, remmen is angst
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

Scottmaster schreef:
pvdh schreef:Het blijft stoer klinken toch hoor, Uncle Knobby ;)

Wat is trouwens jouw gemeten afstand van de route? En verschilt die wel eens een metertje of honderd, afgerond? Ik zit namelijk een beetje te kloten met mijn teller, ik schijn op meerdere routes iets anders te meten dan wat ik lees op bijvoorbeeld mtbroutes.nl en ook bij de rondetijden hier op het forum. (Ja, ik snap hoe het werkt met de wielomtrek ;) )

Dat geldt bijna voor iedereen. Veel aangegeven km op mtbroutes.pl kloppen voor geen meter. Zo werd de route Staphorst aangegeven als 12 km, terwijl die in werkelijkheid 18,5 is. Na een paar meldingen hebben ze dat uiteindelijk veranderd.
Ik heb de teller bij de Lemelerberg ergens rond de 13 staan.
dat die route langer is geworden komt omdat er een nieuwe ingekomen.
ik vond die oude toch net wat beter maarja ze zijn allebei daar wel saai vind ik, echt zo veldrijparcour
gang is alles, remmen is angst
Plaats reactie