Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vond de nieuwe kombochten eigenlijk wel prima. Moet duidelijk nog harder worden, nog een beetje losjes (gelukkig daarvoor gaat het meer regenen de komende week), maar liep volgens mij wel aardig. Ik snap goed dat ze het hebben aangepast gezien de drukte op dat wandelpad en de hoge snelheid op dat stuk. Zorgt er wel voor dat je stuk langzamer door die (reeds bestaande) kombochten gaat, maar het zij zo.
Al met al met begrijpelijk en best prima aanpassing.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Hmm, dat was ooit een interessante afdaling waar je wat moeite moest doen je lijn te kiezen, wortels, beetje werken, natuurlijke triple jump, etc... Nu is het een weinig inspirerende (eigenlijk gewoon saai), bijna geegaliseerd stuk met nog een overduidelijke lijn geworden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

cheeta schreef: di 20 juli 2021, 06:45 Hmm, dat was ooit een interessante afdaling waar je wat moeite moest doen je lijn te kiezen, wortels, beetje werken, natuurlijke triple jump, etc... Nu is het een weinig inspirerende (eigenlijk gewoon saai), bijna geegaliseerd stuk met nog een overduidelijke lijn geworden.
Heel erg eens, het natuurlijke van de afdaling vond ik juist zo mooi, dat is helemaal weg nu. Echt gevaarlijk was hij niet, je kon hem prima rustig nemen.
Geen gezeik, mountainbike!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Olieboer schreef: di 20 juli 2021, 20:35
cheeta schreef: di 20 juli 2021, 06:45 Hmm, dat was ooit een interessante afdaling waar je wat moeite moest doen je lijn te kiezen, wortels, beetje werken, natuurlijke triple jump, etc... Nu is het een weinig inspirerende (eigenlijk gewoon saai), bijna geegaliseerd stuk met nog een overduidelijke lijn geworden.
Heel erg eens, het natuurlijke van de afdaling vond ik juist zo mooi, dat is helemaal weg nu. Echt gevaarlijk was hij niet, je kon hem prima rustig nemen.
Of mooi snel. Probleem was dat het wandelpad onderaan gewoon erg druk bewandeld was, en om conflicten en aanrijdingen te voorkomen is dit gedaan. Ik was ook liever rechtdoor gegaan, maar soms moet iets aangepast worden.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Recentelijk een video van 8 jaar terug gezien, wat is het nu dan een stuk kaler op die bult door minder groen, minder spektakel door de verdwenen "gevaarlijke" afdaling, een grotendeels gladgestreken afdaling bij de waterwinning, idem dito bij de klim dikke steen.... :(

Onderhoud ok, maar laat erosie ook gewoon z'n werk doen....
En laat die kunstmatig aangelegde bultjes achterwege, vooral die vlak voor een bocht, als je die wat snel neemt kom je nogal ongelukkig uit. :-{
Wat dat betreft is bijvoorbeeld een Hellendoorn toch meer puur natuur.

Aan de andere kant, ik ben toch blij dat een route als de Lemelerberg in mijn achtertuin ligt... :-q

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Hoe meningen kunnen verschillen (gelukkig maar!): ik vind Hellendoorn juist glad gestreken, en Lemelerberg wat "ruiger" (voor Noord-Nederlands begrippen dan). Vooral na de zomer, na de mulheid, iets wegspoelen, dan wat meer erosie. Onderhoud is nodig gezien het intensieve berijden, erg lastig om een middenweg te vinden lijkt me.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

drpaul schreef: wo 21 juli 2021, 09:31Hoe meningen kunnen verschillen (gelukkig maar!): ...
Waavan akte.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

All4Fun schreef: di 20 juli 2021, 21:11 Recentelijk een video van 8 jaar terug gezien, wat is het nu dan een stuk kaler op die bult door minder groen

Straks staat de heide erop en is alles prachtig paars, dan zijn de bomen snel vergeten :-q

Lemelerberg is ook in mijn ogen een lekker rauw rondje, vooral het technische stuk na de nieuwe kombochten is :-q
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

drpaul schreef: di 20 juli 2021, 21:02
Olieboer schreef: di 20 juli 2021, 20:35

Heel erg eens, het natuurlijke van de afdaling vond ik juist zo mooi, dat is helemaal weg nu. Echt gevaarlijk was hij niet, je kon hem prima rustig nemen.
Of mooi snel. Probleem was dat het wandelpad onderaan gewoon erg druk bewandeld was, en om conflicten en aanrijdingen te voorkomen is dit gedaan. Ik was ook liever rechtdoor gegaan, maar soms moet iets aangepast worden.

Ja precies, volle snelheid was hij het leukst, ik bedoel dat het niet perse gevaarlijk was, maar dat wandelpad heb ik nooit gezien....
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik snap ook niet dat iemand Hellendoorn meer puur natuur vindt. Alhoewel lemelerberg wel steeds strakker wordt blijft het natuurlijke karakter goed bewaard.
Geen gezeik, mountainbike!
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Overigens vlieg ik na die laatste kombocht(van de 3) naar rechts steevast uit de bocht :lol: Ligt ook zon ongemakkelijk bultje.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Thegreatgaitie schreef: vr 23 juli 2021, 11:17 Overigens vlieg ik na die laatste kombocht(van de 3) naar rechts steevast uit de bocht :lol: Ligt ook zon ongemakkelijk bultje.
ja die is wel wat rommelig, ligt ook een kuil net naast de route waar ik wel eens in ben beland.
Geen gezeik, mountainbike!
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

Olieboer schreef: di 20 juli 2021, 20:35
cheeta schreef: di 20 juli 2021, 06:45 Hmm, dat was ooit een interessante afdaling waar je wat moeite moest doen je lijn te kiezen, wortels, beetje werken, natuurlijke triple jump, etc... Nu is het een weinig inspirerende (eigenlijk gewoon saai), bijna geegaliseerd stuk met nog een overduidelijke lijn geworden.
Heel erg eens, het natuurlijke van de afdaling vond ik juist zo mooi, dat is helemaal weg nu. Echt gevaarlijk was hij niet, je kon hem prima rustig nemen.
Dit is helaas een standaard patroon wat je overal ziet: Drunen, Nijmegen, Rheden, Best. Overal wordt het pad geegaliseerd en worden wortels verwijderd. Ook zie je overal kombochtjes tegenwoordig. Ik weet nog wel dat ik een aantal jaren geleden compleet teleurgesteld was op de groene route in Nijmegen toen ze daar de klim vlak na het Afrika museum helemaal hadden geëgaliseerd. Daar moest je namelijk vantevoren goed je lijn kiezen en zorgvuldig manoevrerend naar boven. Ik weet nog dat ik toen dacht dat ze daar net zo goed een geasfalteerd fietspad hadden kunnen aanleggen.

Ik heb ook sterk de indruk dat dat weghalen van wortels juist leidt tot meer zandpaden met mul zand. Ik denk echt dat er eens wat beter nagedacht moet worden over wat nu een goeie methode is om onderhoud te doen en dat we niet klakkeloos overal hetzelfde moeten doen. Op deze manier gaan we in Nederland nooit meer een nieuwe olympisch kampioen voortbrengen omdat je hier gewoon nooit zal leren omgaan met verschillende typen terrein.
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Komend weekend in Vilsteren. Fiets gaat mee, dus ik ga wel een paar rondjes doen.
Een jaar of 10 geleden (pré Strava tijdperk) een keer geweest. Was toen wel erg grappig en uitdagend parcours. Sinds die tijd veel meer gaan fietsen en techniek erg verbeterd. Ben benieuwd hoe het nu 'voelt'.
En is het ook voor niet/minder geoefende bikers (lees vrouw en kinders) ook te doen?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

erwin.burgers schreef: do 29 juli 2021, 19:45 Komend weekend in Vilsteren. Fiets gaat mee, dus ik ga wel een paar rondjes doen.
Een jaar of 10 geleden (pré Strava tijdperk) een keer geweest. Was toen wel erg grappig en uitdagend parcours. Sinds die tijd veel meer gaan fietsen en techniek erg verbeterd. Ben benieuwd hoe het nu 'voelt'.
En is het ook voor niet/minder geoefende bikers (lees vrouw en kinders) ook te doen?
Mijn niet al te technisch begaafde vrouw en zoon van 9 komen overal rond. Klimmen zijn wat langer, daardoor bij jonge kids misschien iets te zwaar. Maar zeker niet te technisch...
Plaats reactie