Staphorst

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heb `m vandaag voor het eerst gereden, ik snap waarom hij hoog gewaardeerd word. Helaas was het erg nat, de track was zuigend en zompig als een natte spons dus een vervolg komt er zeker.
Ik heb `m 2x gedaan, 1x lang en 1x kort. En waarbij ik me op die laatste op de splitsing me afvroeg waarom dat leuke TTF-stukje er niet inzat. Ben dus (na een snelle blik op de garmin) via het asfalt naar het beginpunt gereden om die sectie alsnog te doen :)

Dat is echt een geweldig stukje, voor mij niet heel spannend maar erg leuk gemaakt en goed oefenmateriaal met een lage instap (en chickenrun) voor de minder technische rijders die willen oefenen. :-q
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Vandaag heb ik Staphorst eens gereden. Het weer was veel natter dan ik had voorzien. Ondanks dat het er kletsnat bij lag (de meeste zinkputten waren zo vol dat het water toch op de track stond) heb ik geen modder gezien. Het lag er, gegeven het weer, nog heel goed bij, waarbij ik wel veel warmwaterdouches over me heen kreeg. Het was een leuk rondje.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gisteren de route gereden. Ik heb me prima vermaakt daar. Vind het heel knap wat ze op zo'n klein stukkie bos hebben neergelegd :-q
De moeilijke stukjes zijn inderdaad leuk om te doen, sommige een beetje blind ingegaan, maar het is allemaal prima te rijden.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag weer eens gereden op twee trails na is alles open en goed te rijden. Baan was lekker hard nog door de vorst in de grond
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Iemand enig idee hoe de route er bij ligt? Was anderhalve week geleden om een andere reden in het bos en toen was het erg nat. Moet daar einde middag weer in de buurt zijn en denk erover om het rondje mee te pakken :-D
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Ik ben gisteren geweest; er zijn drie gedeelten (single track) afgesloten; twee vermoedelijk omdat dat ze er slecht aan toe zijn en bosbouw werkzaamheden. Ik heb er dertien kilometer redelijk goed kunnen rijden. Het hoger gelegen deel van het bos is verder prima. Maar ik zal deze route voorlopig even niet rijden. Het is jammer dat wtc Staphorst zelf niets op de website heeft gezet hierover, anders was ik gisteren ergens anders gaan rijden.
Er zijn minimaal twee single track delen goed te doen, maar voor de rest rij je hoofdzakelijk op bospaden.
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

ManWithTheGoldenBike schreef: zo 3 maart 2024, 12:12 Ik ben gisteren geweest; er zijn drie gedeelten (single track) afgesloten; twee vermoedelijk omdat dat ze er slecht aan toe zijn en bosbouw werkzaamheden. Ik heb er dertien kilometer redelijk goed kunnen rijden. Het hoger gelegen deel van het bos is verder prima. Maar ik zal deze route voorlopig even niet rijden. Het is jammer dat wtc Staphorst zelf niets op de website heeft gezet hierover, anders was ik gisteren ergens anders gaan rijden.
Er zijn minimaal twee single track delen goed te doen, maar voor de rest rij je hoofdzakelijk op bospaden.
Helder, dank voor de snelle reactie. :-q
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

https://photos.app.goo.gl/9M9ZKctCxrjTC89n6

Dit is het deel dat afgesloten is.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Lutra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 7 april 2023, 12:38
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M30

Lemelerberg is relatief dicht in de buurt en kurkdroog.
Nijverdal en Hellendoorn is iets verder maar liggen er ook goed bij.
Foar de wyn is elts in hurdfytser
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

edkars schreef: zo 3 maart 2024, 14:31 https://photos.app.goo.gl/9M9ZKctCxrjTC89n6

Dit is het deel dat afgesloten is.
Er is ook een deel net voorbij het hondenbos afgesloten.
mountainbiken: It's ok to be crap
Jeefvede
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 maart 2024, 15:40

Ben nieuw met mountainbiken, deze route gaat mijn eerste worden, ben erg benieuwd hoe het met gemiddelde conditie zal zijn.
Plaats reactie