Staphorst

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Super, binnenkort ook maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Ben echt super benieuwd! Dat ene nieuwe stuk dat al open is is ook super mooi geworden!

Is het de bedoeling dat dat andere nieuwe stuk voor of na de kerst open gaat?
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

De track is klaar, behalve de entree. Alleen de bordjes moeten nog geplaatst worden. Ik verwacht dat dit zaterdag gebeurt, maar helemaal zeker weet ik dit niet.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik zal maar even op mezelf reageren. De waarschuwingsborden zijn geplaatst. Alleen de route bordjes moeten nog geplaatst worden.
Aan Bikermarcel de eer om een eerste recensie te schrijven.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Waar waarschuwen die bordjes voor?
________
Mijn fiets
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Diverse technische dingetjes. Dropjes, een (nogal brede 😏) skinny, een eh, wood garden, gebouwd met stammetjes en houten schijven, en nog het een en ander. Overal liggen bypasses naast.
Niets heel spannends, maar genoeg gelegenheid voor de minder geoefende fietser om flink op het snuitje te gaan.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

haha edkars, ik voel me vereerd :D
De nieuwe singletrack die het verbindingsstuk over het fietspad vervangt is naar mijn mening een super mooie aanvulling op de route! :-q
Leuk dat er behalve alleen maar bochtjes nu ook echt werk in is gestoken om obstakels in de route op te nemen. Van mooie tafeltjes tot kleine dropjes van boomstronken en ook iets groter gebouwde trail features. Zoals Edkars al zei, niet heel spannend voor de wat gevorderde biker, maar zeker leuk dat de route iets technischer is geworden!

Dus trailcrew bedankt! Het ligt er top bij en de route is weer iets leuker geworden!
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Aangezien m’n moeder hier vlakbij woont ga in binnenkort dit mooie werk maareens bewonderen!
Waar woke is, is vuur
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Nu was ik eigenlijk al van plan om morgen naar Hellendoorn te gaan...



Ze brengen je ook altijd aan het twijfelen.
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

edkars schreef: vr 18 december 2020, 20:41De waarschuwingsborden zijn geplaatst. Alleen de route bordjes moeten nog geplaatst worden.
Waar bevindt dit stuk zich precies? (ken de route ueberhaupt niet)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Kan volgens mij alleen het fietspad (schelpenpad) langs de Vijverweg zijn.

Op mtbroutes zegt iemand "Ik vind het een lieve route." Dat vind ik een hele mooie en vooral rake omschrijving.
________
Mijn fiets
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

cheeta [/quote schreef:Waar bevindt dit stuk zich precies? (ken de route ueberhaupt niet)
G.P. schreef: za 19 december 2020, 17:45 Kan volgens mij alleen het fietspad (schelpenpad) langs de Vijverweg zijn.
De nieuwe single track vervangt inderdaad het verbindingsstuk over het schelpenpad.
Dit is het laatste deel van de 7km lus.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route gereden de nieuwe stukjes zijn een leuke toevoeging heb de ene track met de drops twee keer gereden. :-D
De route ligt er verder ook goed bij was wel blij dat ik vroeg was gegaan toen ik terug kwam stond de parkeerplaats al bijna vol
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Route deels gereden en het 'nieuwe' stuk meerdere malen...
  • Afgezien van het nieuwe stuk, had ik liever een gravelbike mee gehad; daarvoor is het volgens mij een briljant rondje voor. :-D
  • Nieuwe stuk is tamelijke stijlbreuk met de rest en moeilijker dan je aan de hand van terrein en hoogtemeters zou verwachten. En je komt makkelijk via fietspad en openbare weg terug om het nog een keer te proberen... 8) :-q
  • Verwonderde me een beetje over de 'kuilen' in het nieuwe deel waar je een gat induikt dat het laagste punt is en op veel andere plaatsen problemen met waterafvoer creeert; maar de grond lijkt hier echt super te kunnen afvoeren gezien het complete gebrek aan modder buiten het 2e deel van het nieuwe stuk.
  • Het aantal moeilijk/makkelijk en waarschwingen die er staan is te veel naar mijn mening; zo kom je kom circa 5 waarschuwingen tegen voor dingen die simpel zelfs zittend te rollen zijn (eerste keer alles normaal 'blind' gereden, 2x voor de aardigheid geprobeerd te blijven zitten) waardoor ik althans tegen het einde niet meer echt serieus nam terwijl aan het eind degene zat waar die waarschuwing het meest op z'n plaats was (omhoog, over boomstammen en dan in 2 'tredes' weer naar beneden).
  • De oploop van de ~5m double jump (na de 2x drop-off van het begin waar je links via de buitenbocht naar rechts omheen kan) is echt tamelijk ***, die werkt je op het moment eerder tegen dan mee om die afstand te kunnen overbruggen (2x aangereden maar besloten dat manual de betere optie was op het moment). Zal van de winter ook nog wel wat inklinken gok ik...
  • Bij een aantal moeilijke / makkelijke lijnopties kom je niet echt parallel uit maar snijd je echt de andere lijn; als ik niet alleen had gereden had ik op een paar plaatsen puur uit interesse eens willen proberen hoe je ten opzichte van elkaar uitkomt wanneer je achter elkaar vertrekt met hetzelfde tempo en voor verschillende opties kiest.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dus? Leuk geprobeerd maar niet okay? Of mwah gaat wel voor iemand die eigenlijk alles in NL te simpel vindt? :tong

Van plan om dinsdag naar noorden te gaan om de regen te ontlopen dus is het een beetje een optie?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie