Staphorst

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

edkars schreef:Één klagende bewoner heeft dit voorelkaar gekregen. Hij heeft uiteindelijk een paar anderen mee gekregen. In "goed overleg" (hij heeft zelfs dreigmail naar de boswachter gestuurd) is besloten een deel van de lus af te sluiten. Er komt elders in het bos weer een stuk voor terug.
Gisterochtend nog gefietst op de route, geen omleiding gezien?

Maar even serieus, één of andere zure zeikerd kan het niet verkroppen dat een deel van de paden ook gebruikt mogen worden door mountainbikers, hij/zij gaat vervolgens zeuren en dreigen en diegene krijgt het dan vervolgens nog voor elkaar ook om zijn/haar zin door te drukken?! Maandenlang keihard werken door vele vrijwilligers zomaar om zeep geholpen.
Een paar weken geleden werd ik van mijn bike afgelopen door een loslopende hond op de route, moet ik nu gaan klagen over alle hondenbezitters en ze proberen te verbannen uit het bos?

Wat een achterlijk gedoe altijd met die mensen die menen het alleenrecht te hebben op het gebruik van de paden. Ze kunnen me wat, ik blijf er gewoon fietsen
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Jammer dat er weer zo'n azijn zeiker bij zit. Als de boswachter sterk was gaf hij niet toe maar ja.
Wel mooi dat er weer een stuk voor terug komt, top!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Zaterdag 28 oktober vind er groot onderhoud plaats. Kom je fietsen houd hier dan rekening mee. Je kunt natuurlijk ook komen helpen. Op de Facebook pagina van de WTC-Staphorst kun je meer info vinden. Het is handig om je tijdig aan te melden, ivm het indelen van de werkzaamheden.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Hoe ligt de route er bij had al wel gelezen dat de bomen opgeruimd zijn maar hoe de route verder erbij staat is weinig over te vinden.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

De route ligt er naar omstandigheden redelijk bij.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vanmorgen even geweest viel me niks tegen de baan was goed te doen.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Zondag voor het eerst in een jaar tijd weer eens route Staphorst gefietst. Toen waren de aanpassingen nog niet zo lang klaar (en met opkomende dooi zacht en modderig).
Mijn bevindingen:
- 1,7km lange singletrack na dat lange zandpad lag er prima bij. Veel bochtjes, maar door kombochten en goede ligging had dit stuk een mooie flow. Erg leuk deel!
- Rest route een afwisseling tussen brede paden, bestaande smallere paadjes, Zuidwolde-achtige stukjes (krap, kuilen, wortels) en ook nog enkele korte leuke singletrackjes.
- Lag er vrij goed bij, deels hard, enkele stukken zacht en wat zuigend, maar geen modder.
- Kortom, leuk om weer eens te fietsen, vooral de het eerste deel met die lange singletrack, mooie omgevingg / bos, maar voor mij (meningen en wensen verschillen) zeker geen "vaste" route.
- Maar wel een route, die ik binnenkort met mijn zoontje van bijna 6 ga rijden. Dan de eerste lus, tot we weer in de buurt van de Vijverweg zijn. Dat is een kilometer of 8, en voor hem nu lang genoeg. En kan hij wat sturen oefenen, voordat we bijv. Hellendoorn gaan doen.

Aanvullend: ik zag op Strava dat die lange singletrack verborgen is, ivm gevaarlijk segment. Iemand een idee waarom? Wat is daar gevaarlijk aan? Geen kruisende paden, geen levensgevaarlijke drops of roadgaps, geen enorme snelheden.....
bushbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 3 september 2004, 23:14
Mijn mountainbike: GT Avalanche 0.0
Contacteer:

Heeft er iemand een idee of het verstandig is om zaterdagmiddag 17-11-2018 deze route te fietsen?
Er is namelijk een Zwarte Dennen cross die middag, dit zal in hetzelfde gebied zijn?
Ik heb geen zin om allerlei hardlopers en wegwijzeraars tegen te moeten komen c.q. ontwijken.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Vrijdag 28 december is de route niet toegankelijk i.v.m. een offroad rit voor motoren.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Afgelopen weer eens naar Staphorst geweest route ligt er goed bij. Tevens was er een nieuw stukje singeltrack aangelegd ziet er ook leuk uit moet nog wel worden ingereden.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

gisteren weer eens een rondje gedaan, lange stuk in een uur, ging heerlijk. Route ligt er mooi bij, bovenlaag hier en daar mul, onderlaag nog goed stevig.
Geen gezeik, mountainbike!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Het is hier een tijdje stil geweest (in tegenstelling tot de route, daar is het best druk) maar er is eindelijk weer eens wat te melden.
Twee verbindingsstukken worden vervangen door single tracks. Één daarvan wordt opgeleukt met de nodige obstakels en dreigt echt leuk te worden. Het zal nog een paar weken duren voordat ze in de route worden opgenomen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Dat ziet er goed uit!

Vind sowieso dat ze daar goed bezig zijn. Telkens komen er nieuwe stukjes singletrack bij ter vervanging van rechte paden. En door goede afwatering en structureel onderhoud is de route eigenlijk het hele jaar door in top conditie.

Enige minpunt was dat de mooie singletrack Kievitshaar deze zomer wel erg mul was, maar daar doe je niet zoveel aan met die droogte en hittegolven.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik hoorde vandaag van iemand dat de route aangepast was, ook wat hoogteverschil erin (?). Ik dacht, eens kijken op het forum en jawel hoor, er is gewerkt. Binnenkort maar weer eens doen.
Geen gezeik, mountainbike!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Het aantal hoogtemeters verzevenvoudigd (!) straks. Dus van 3 naar 21😁
Maar zonder gekheid, 1 nieuw stukje zit er al in. Dit moet nog wel wat bij gewerkt worden. En over 2 á 3 weken komt er plusminus 1700 meter single track bij met diverse dropjes en andere Spielerei.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie