Route Holten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
JBLpro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 15 november 2004, 10:16
Mijn mountainbike: Trek 8000
Contacteer:

Een beetje modder is inderdaad niet erg, integendeel :-q . Het nadeel van de zwarte route is echter dat bij zwaardere regenval zoveel water blijft staan dat je met de kano sneller bent...
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

De zwarte route ligt grotendeels onder aan de berg.
Al het regenwater loopt hier naar toe en blijft lang liggen.
Je kunt beter kris kras over de berg, daar is het meestal redelijk droog.
De hellendoornse berg is niet zo groot, echt verdwalen kun je er niet.
anders gewoon een gps ontvangertje aanschaffen en karren maar.
JE
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Gisteren de combo (blauw+zwart) gereden, leuk rondje. Met een beetje tempo prima te doen in 2 uur. Leuk klimmetje in het zwarte gedeelte en leuke afdaling (volgens het bord een gevaarlijke) in het 2de stuk van de blauwe route. Het laatste stuk van de blauwe route heeft een lang stuk over een asfalt fietspad, zandweg er naast was geen optie, veel te mul. Verder uitstekend, moet een erg zware route zijn na wat flinke buien met al die boomstronken en diepe kuilen. En, op een doordeweekse dag heerlijk rustig! :-q
Alleen het parkeren bij het station van Holten is dan wel wat lastiger, oftewel de parkeerplaats is gewoon vol.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

JE schreef:De zwarte route ligt grotendeels onder aan de berg.
Al het regenwater loopt hier naar toe en blijft lang liggen.
Je kunt beter kris kras over de berg, daar is het meestal redelijk droog.
De hellendoornse berg is niet zo groot, echt verdwalen kun je er niet.
anders gewoon een gps ontvangertje aanschaffen en karren maar.
JE
Ja dat moet je vooral dus NIET doen ,dan is het snel gebeurt met het mountainbiken op de berg! Er is niet voor niets een route! Zo maak je het voor iedereen kapot!

Hans
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Zwarte route voor de 2e keer gefietst, erg vet, vooral die afdalingen met al die bochtjes, ga binnenkort Holten wel ff proberen.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
hekkink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 juni 2005, 12:43

angekimberly schreef:
JE schreef:De zwarte route ligt grotendeels onder aan de berg.
Al het regenwater loopt hier naar toe en blijft lang liggen.
Je kunt beter kris kras over de berg, daar is het meestal redelijk droog.
De hellendoornse berg is niet zo groot, echt verdwalen kun je er niet.
anders gewoon een gps ontvangertje aanschaffen en karren maar.
JE
Ja dat moet je vooral dus NIET doen ,dan is het snel gebeurt met het mountainbiken op de berg! Er is niet voor niets een route! Zo maak je het voor iedereen kapot!

Hans
even een reactie.

indien je van de zwarte route afwijkt, maak je het voor niemand kappot. als je aan het noordelijke deel van de holterbeg zit, de hellendoorn kant laten we maar zeggen ( de andere kant dan hotel dalzicht) dan mag je van de route afwijken, het is een vrij gebied waar je je niet aan de route hoeft te houden!
Frietje

Als dit te saai is voor sommigen... probeer dan eens de Montferland route.
:-D

De blauwe route heb ik een aantal keren gereden en is idd op sommige
stukken saai. Met de zwarte route richting Hellendoorn is echt de moeite
waard. Iemand die klim gehaald btw ??? Eerlijk zeggen he :)

Mij is het niet gelukt :oops:
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Frietje schreef:Iemand die klim gehaald btw ??? Eerlijk zeggen he :)

Mij is het niet gelukt :oops:
Hartslag 180 en gewoon door trappen. :wink:
Hij is dus wel te doen en uitblazen kun je op het stuk dat er na komt. :tong
Maar als je hem voor het eerst doet: Rustig beginnen, de klim is langer dan je verwacht!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Chev
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: di 16 maart 2004, 00:06
Mijn mountainbike: Santa Cruz
Contacteer:

Die klim leek wel op 1 van de hellingen in route Valkenburg. Ik heb hem met tussenstop van 5 minuten (ff op adem komen) gehaald :tong
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Welke klim zou er niet te halen zijn? Volgens mij is alles vrij eenvoudig te fietsen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
hekkink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 juni 2005, 12:43

Sven schreef:Welke klim zou er niet te halen zijn? Volgens mij is alles vrij eenvoudig te fietsen.
ik denk dat ze de klim bedoelen dat je eerst onderlangs het bejaarden tehuis fietst, (uiterste stuk van de route) en dan krijg je een klim met bochten en wortels, gevolgd door een mooie afdaling. die is et denk k
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

angekimberly schreef: Ja dat moet je vooral dus NIET doen ,dan is het snel gebeurt met het mountainbiken op de berg! Er is niet voor niets een route! Zo maak je het voor iedereen kapot!

Hans
Ik denk dat we over verschillende gebieden praten, ik bedoel de hellendoornse berg, dat is het stuk aan de noordkant van de spoorlijn almelo-zwolle, daar mag je overal vrij rijden.

JE
toyotafan
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 17 maart 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 SL 29 2019

hekkink schreef:
Sven schreef:Welke klim zou er niet te halen zijn? Volgens mij is alles vrij eenvoudig te fietsen.
ik denk dat ze de klim bedoelen dat je eerst onderlangs het bejaarden tehuis fietst, (uiterste stuk van de route) en dan krijg je een klim met bochten en wortels, gevolgd door een mooie afdaling. die is et denk k
die is inderdaad de eerste paar keren dat je er komt een beetje verraderlijk, maar daarna vrij makkelijk te doen.
op fietse.....
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

toyotafan schreef:
hekkink schreef: ik denk dat ze de klim bedoelen dat je eerst onderlangs het bejaarden tehuis fietst, (uiterste stuk van de route) en dan krijg je een klim met bochten en wortels, gevolgd door een mooie afdaling. die is et denk k
die is inderdaad de eerste paar keren dat je er komt een beetje verraderlijk, maar daarna vrij makkelijk te doen.
Hij loopt langer door dan je denkt en er zit een lastig stukje in waarbij je moet oppassen dat je je tractie niet verliest. Maar als je dat weet, is hij eigenlijk reuze makkelijk. Leuke afdaling ook daarna :D
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Als ze op tijd schakelt (en het is duidelijk genoeg dat het daar omhoog gaat) kan zelfs mijn vriendin daar omhoog fietsen, en zij fietst normaal nooit.


Dus nog even stevig oefenen, dan moet het toch makkelijk lukken.


Ik heb trouwens wel weer eens zin om daar rond te crossen. Komende twee weekenden gaat niet lukken, maar daarna ga ik misschien wel weer eens. Ik zal posten als ik ga, dan kunnen er meer mee en kan ik de leuke stukken laten zien.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Plaats reactie