Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

daniel1975 schreef: wo 3 juni 2020, 09:31 Dit kleine beetje is een druppel op de gloeiende plaat.
Paar uurtjes na de bui ligt hij even fantastisch, want de toplaag wordt beetje zacht en je krijgt megaveel grip. Volgende dag is het weer stof.
De natuur heeft gewoon 50-60mm nodig in een week tijd, maar dat komt pas als heel NL vakantie viert in eigen land deze zomer :winkie:
In 2 weken tijd gaat er zo een 30 a 40mm vallen, niet bijster veel, maar genoeg om de grond weer beetje te voorzien van wat vocht denk ik. Water zakt ook makkelijk de grond in met alle scheuren :lol:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

foxie schreef: wo 3 juni 2020, 10:36
daniel1975 schreef: wo 3 juni 2020, 09:31 Dit kleine beetje is een druppel op de gloeiende plaat.
Paar uurtjes na de bui ligt hij even fantastisch, want de toplaag wordt beetje zacht en je krijgt megaveel grip. Volgende dag is het weer stof.
De natuur heeft gewoon 50-60mm nodig in een week tijd, maar dat komt pas als heel NL vakantie viert in eigen land deze zomer :winkie:
In 2 weken tijd gaat er zo een 30 a 40mm vallen,
Zien is geloven. Maar buiten dat; elke dag een rot klein beetje helpt niets. Het water verdampt al voor het de tijd krijgt in de grond te zakken en elke keer blijft een zo al een mm of 2 in de bladeren hangen.
Beter 20mm in 2 dagen tijd dan die 30-40 over 14 dg.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Voorlopig is de eiken processie rups weer terug op de kleine berg, waar ik al van verschillende mensen rode armen heb gezien :-{
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

MacReal schreef: wo 3 juni 2020, 14:35 Voorlopig is de eiken processie rups weer terug op de kleine berg, waar ik al van verschillende mensen rode armen heb gezien :-{
Ben ik tot heden goed weggekomen haha

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

daniel1975 schreef: wo 3 juni 2020, 14:00
foxie schreef: wo 3 juni 2020, 10:36

In 2 weken tijd gaat er zo een 30 a 40mm vallen,
Zien is geloven. Maar buiten dat; elke dag een rot klein beetje helpt niets. Het water verdampt al voor het de tijd krijgt in de grond te zakken en elke keer blijft een zo al een mm of 2 in de bladeren hangen.
Beter 20mm in 2 dagen tijd dan die 30-40 over 14 dg.
Natuurlijk geen zekerheid. Sterker nog, het weer is volgens mijn app weer negatief aangepast... Meer regen. We gaan het meemaken.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

MacReal schreef: wo 3 juni 2020, 14:35 Voorlopig is de eiken processie rups weer terug op de kleine berg, waar ik al van verschillende mensen rode armen heb gezien :-{
Lekker is dat weer.. ik heb afgelopen weekend geen nesten gezien en ook geen jeuk. Zitten er nesten direct langs de route zelf?
Gebruikersavatar
Miesjell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 16:16
Mijn mountainbike: is rood

LordoftheSquirrels schreef: do 4 juni 2020, 07:49 Lekker is dat weer.. ik heb afgelopen weekend geen nesten gezien en ook geen jeuk. Zitten er nesten direct langs de route zelf?
Je kunt ze hier en daar wel spotten maar je zult ze niet snel zien tijdens het fietsen.
Of je moet het parcours kunnen dromen en tijdens het fietsen omhoog kunnen kijken :lol:
Het vervelende aan de rups zijn de haartjes die met een zuchtje wind redelijk ver kunnen komen waardoor je tijdens het fietsen alsnog irritatie oploopt.

De één heeft geluk en de ander heeft jeuk :-{
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Miesjell schreef: do 4 juni 2020, 10:01
LordoftheSquirrels schreef: do 4 juni 2020, 07:49 Lekker is dat weer.. ik heb afgelopen weekend geen nesten gezien en ook geen jeuk. Zitten er nesten direct langs de route zelf?
Je kunt ze hier en daar wel spotten maar je zult ze niet snel zien tijdens het fietsen.
Of je moet het parcours kunnen dromen en tijdens het fietsen omhoog kunnen kijken :lol:
Het vervelende aan de rups zijn de haartjes die met een zuchtje wind redelijk ver kunnen komen waardoor je tijdens het fietsen alsnog irritatie oploopt.

De één heeft geluk en de ander heeft jeuk :-{
Wij kwamen goed weg :lol:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Miesjell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 16:16
Mijn mountainbike: is rood

foxie schreef: do 4 juni 2020, 12:19 Wij kwamen goed weg :lol:
:-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Hahaha! dan wel hopen dat je wind mee hebt!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Miesjell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 16:16
Mijn mountainbike: is rood

Vanmorgen me goed kunnen vermaken op het parcours, ook een aantal e-mtbs voorbij zien komen. Die trekken behoorlijk diepe remsporen op dit moment met de zachtere grond. Één van de kombochten op de kleine berg werd praktisch omgeploegd tijdens het remmen in de bocht erdoor.

Vond ook wat glaswerk op het parcours dat heb ik onderweg naar huis gedumpt in de glasbak :-q
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Miesjell schreef: za 6 juni 2020, 12:23 Vanmorgen me goed kunnen vermaken op het parcours, ook een aantal e-mtbs voorbij zien komen. Die trekken behoorlijk diepe remsporen op dit moment met de zachtere grond. Één van de kombochten op de kleine berg werd praktisch omgeploegd tijdens het remmen in de bocht erdoor.

Vond ook wat glaswerk op het parcours dat heb ik onderweg naar huis gedumpt in de glasbak :-q
Het is en blijft een vuilnisbak hé :lol:

Zonde van de e bikes dat ze alles aan stront rijden. Maar het parcours ligt er verder goed bij?

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Miesjell schreef: za 6 juni 2020, 12:23 Vanmorgen me goed kunnen vermaken op het parcours, ook een aantal e-mtbs voorbij zien komen. Die trekken behoorlijk diepe remsporen op dit moment met de zachtere grond. Één van de kombochten op de kleine berg werd praktisch omgeploegd tijdens het remmen in de bocht erdoor.

Vond ook wat glaswerk op het parcours dat heb ik onderweg naar huis gedumpt in de glasbak :-q
Volgens mij hebben we elkaar nog een paar keer gezien :-q
Herken de fiets uit je avatar.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Die ebikes krijg ik ook wel wat dubbel gevoel bij. Ik gun ze echt wel hun (fake :kiss: ) plezier, maar ik heb vorige week ook zelf gezien wat die achterwielen doen op de route. Dikke downhillbanden met overschot aan vermogen; je ziet ze gewoon graven.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Miesjell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 16:16
Mijn mountainbike: is rood

foxie schreef: za 6 juni 2020, 13:14 Het is en blijft een vuilnisbak hé :lol:
Zonde van de e bikes dat ze alles aan stront rijden. Maar het parcours ligt er verder goed bij?
Ja hoor prima te doen, enkel op de kleine berg wat omgeploegde bochtjes :lol:
MacReal schreef: za 6 juni 2020, 16:09 Volgens mij hebben we elkaar nog een paar keer gezien :-q
Herken de fiets uit je avatar.
Hmm zou goed kunnen, volgens mij zagen wij elkaar toen ik mijn bandjes aan het bijvullen was voor de terugrit.
Plaats reactie