Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

MacReal schreef: vr 10 juli 2020, 13:34 Heb een mail erover gekregen, maar er niet op in gegaan.
Een trap om vanaf te rijden zal er wel niet in zitten :winkie:
Die trap staat er al. Alleen ff dat hek onderaan van het slot doen en klaar is klara. Maar een fietspad omhoog zodat je niet eerst hoeft te sjouwen is wel beter ja.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

ak-77 schreef: za 11 juli 2020, 00:13
MacReal schreef: vr 10 juli 2020, 13:34 Heb een mail erover gekregen, maar er niet op in gegaan.
Een trap om vanaf te rijden zal er wel niet in zitten :winkie:
Die trap staat er al. Alleen ff dat hek onderaan van het slot doen en klaar is klara. Maar een fietspad omhoog zodat je niet eerst hoeft te sjouwen is wel beter ja.
Heb al eens bij die trap gestaan, maar er is verdraaid weinig ruimte om die haakse bochten te maken...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

MacReal schreef: za 11 juli 2020, 06:42
ak-77 schreef: za 11 juli 2020, 00:13

Die trap staat er al. Alleen ff dat hek onderaan van het slot doen en klaar is klara. Maar een fietspad omhoog zodat je niet eerst hoeft te sjouwen is wel beter ja.
Heb al eens bij die trap gestaan, maar er is verdraaid weinig ruimte om die haakse bochten te maken...
Er moet wel een uitdaging over blijven natuurlijk. Zou een goede motivator zijn om eindelijk die nose pivot eens fatsoenlijk te leren.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

ak-77 schreef: za 11 juli 2020, 20:43
MacReal schreef: za 11 juli 2020, 06:42

Heb al eens bij die trap gestaan, maar er is verdraaid weinig ruimte om die haakse bochten te maken...
Er moet wel een uitdaging over blijven natuurlijk. Zou een goede motivator zijn om eindelijk die nose pivot eens fatsoenlijk te leren.
Nose pivot is 1 ding, maar je achterwiel dan op een trapleuning zetten is 2 :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik gebruik het woord 'fatsoenlijk' in dit soort zinnen meestal als understatement. Ik zat te denken aan het soort moves dat je wel eens van bmx'ers ziet, met pirouettes op je voorwiel enzo.
Gaat nog wel even duren voor ik op dat niveau ben trouwens, als ik mijn achterwiel 45 graden weet te versleuren voor het weer op de grond stuitert ben ik al blij. :D
Give me little bits of / more than I can take
Beaux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 19 februari 2008, 02:20
Mijn mountainbike: Canyon neuron
Contacteer:

Eergisteren Zoetermeer gereden, knap werk onderhoud. Baan ligt er super bij
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Baan ligt zeker top nu.
Weer gaaf kombochtje erbij :-q
De 2 jumpjes, dan kombocht en dan weer kombocht omhoog op de eerste berg kun je nu met mooi tempo doorheen jagen.
Bicycle, bicycle, bicycle
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

daniel1975 schreef: do 16 juli 2020, 22:26 Baan ligt zeker top nu.
Weer gaaf kombochtje erbij :-q
De 2 jumpjes, dan kombocht en dan weer kombocht omhoog op de eerste berg kun je nu met mooi tempo doorheen jagen.
Laatst voor het eerst Zoetermeer gereden en precies dat stukje heb ik echt wel een keer of 6 achter elkaar gedaan. Zo mooi en lekker op snelheid, door de kombocht naar boven en dan doorsteken, even vaart maken en weer die jump pakken. Leuke route!
Beaux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 19 februari 2008, 02:20
Mijn mountainbike: Canyon neuron
Contacteer:

balboa schreef: do 16 juli 2020, 22:46
daniel1975 schreef: do 16 juli 2020, 22:26 Baan ligt zeker top nu.
Weer gaaf kombochtje erbij :-q
De 2 jumpjes, dan kombocht en dan weer kombocht omhoog op de eerste berg kun je nu met mooi tempo doorheen jagen.
Laatst voor het eerst Zoetermeer gereden en precies dat stukje heb ik echt wel een keer of 6 achter elkaar gedaan. Zo mooi en lekker op snelheid, door de kombocht naar boven en dan doorsteken, even vaart maken en weer die jump pakken. Leuke route!
Ik heb de Jumps en kom, ook gelijk meerdere malen gepakt. Super chill.
De baan in Zoetermeer miste altijd een lekkere flow, met snelheid. Dit doen ze nu echt heel goed.

Voor stuk twee zouden er een paar koms beneden ook chill zijn, om je snelheid mee naar boven te kunnen pakken.
Gebruikersavatar
Miesjell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 16:16
Mijn mountainbike: is rood

Vanmorgen heel vroeg vertrokken om even een stukje te fietsen, er was nog vrijwel niemand.
Twee rondjes kleine berg gereden en toen doorgestoken naar de grote berg, laatste keer kwam ik bij de eerste afdaling in de bocht een aantal runderen tegen.

Met dat in gedachte niet voluit de draai naar links genomen, maar in plaats van daarvan liepen er nu twee trailrunners op het smalle paadje. Ook nog zwaaien dat ik aan de kan moest -_-

Dus ja... ben ik nu wel of niet twee runderen tegengekomen :lol:
Laatst gewijzigd door Miesjell op zo 19 juli 2020, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Pardon? JIJ moest aan de kant?
Moet niet gekker worden...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Beaux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 19 februari 2008, 02:20
Mijn mountainbike: Canyon neuron
Contacteer:

Miesjell schreef: zo 19 juli 2020, 15:42 Vanmorgen heel vroeg vertrokken om even een stukje te fietsen, er was nog vrijwel niemand.
Twee rondjes kleine berg gereden en toen doorgestoken naar de grote berg, laatste keer kwam ik bij de eerste afdaling in de bocht een aantal runderen tegen.

Met dat in gedachte niet voluit de draai naar links genomen, maar in plaats van daarvan liepen er nu twee trailrunners op het smalle paadje. Ook nog zwaaien dat ik aan de kan moest -_-

Dus ja... ben ik nu wel of niet twee runderen tegenkomen :lol:
Dat is best link als er mensen op de baan lopen. Helaas ben je altijd de Sjaak
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gisteren weer eens gedaan. Leuk hoor die aanpassingen.

Alleen die gekke dubbele jumps pal achter elkaar is wel even wennen als je dan niet weet :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Die zijn voor de jump freaks. Laat ik altijd rechts liggen :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 20 juli 2020, 09:25 Gisteren weer eens gedaan. Leuk hoor die aanpassingen.

Alleen die gekke dubbele jumps pal achter elkaar is wel even wennen als je dan niet weet :winkie:
Op de kleine berg bedoel je?

Die tweede is nog een dingetje. Ik kom daar altijd teveel naar rechts uit en moet dus in de lucht zo ongeveer al naar links gaan sturen :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie