Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Zondag voor het eerst dit jaar geweest en inderdaad dikke pluim voor de bouwers! Leuke kombochten, extra drops. Route lag er overal heel mooi bij. In tegensteling tot Berschenhoek, waar het nu alweer glibberen is tussen kniehoge brandnetels.

En voor klimmers, de kombocht in segment Kill Bil (voor steilste klim grote berg) is ideaal om een beetje flow vast te houden.

Het was dat ik al 90KM in de benen had van de combi B’hoek en Vlaardingen, anders was ik nog wel een paar rondjes extra gebleven. Ga morgen iig weer kijken daar!
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ik was er al weer een tijdje niet geweest. Ik ben blijven hangen in het bos deel, de "Line seeker" is briliant. :-q Na 9 rondjes was ik wel uitgeslingerd :wink:
Mooie snelle afdalingen, maar ik durf de remmen nog niet helemaal los te laten. Moet nog even dooroefenen. Als laatste afdaling heb ik als voorkeur de kids route.

PS: Er reed een tractor met maaier rond :-q, tenminste ... als die niet op de tablet of telefoon bezig was :)
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Die laatste jump/tafel op de kidsroute loopt niet lekker. Je gaat vanuit een soort van kuil er tegenop. Een iets vlakkere aanloop zou fijn zijn.
Ik hoorde onderweg dat daar nog naar gekeken zou worden omdat meer mensen dat ervaarden?

Maar superleuk al die verbeteringen!!
Bicycle, bicycle, bicycle
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

daniel1975 schreef: zo 6 juni 2021, 12:11 Die laatste jump/tafel op de kidsroute loopt niet lekker. Je gaat vanuit een soort van kuil er tegenop. Een iets vlakkere aanloop zou fijn zijn.
Ik hoorde onderweg dat daar nog naar gekeken zou worden omdat meer mensen dat ervaarden?

Maar superleuk al die verbeteringen!!
Ik weet niet wanneer je voor het laatst geweest bent, maar die laatste tafel is recentelijk (alweeer) aangepast. De aanloop is inderdaad minder diep gemaakt zodat er minder compressie is. Hij is nu veel soepeler en minder gevaarlijk.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Is alweer een week of 3 geleden, dus dat zal ik dan gemist hebben.
De allereerste keer dat ik er deze winter overheen ging, ging het maar net goed omdat ik echt die kuil verkeerd inschatte. Nu met iets aangepastte snelheid gaat het prima, maar met een vlakkere aanloop is het meer fun ;-)
Vanavond eens kijken misschien.
Bicycle, bicycle, bicycle
japser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Merida big ninthy nine

Schijnbaar lezen de makers van parcour mee. Erg leuk de kids route! Bedankt! Ik fiets er nu regelmatig met mijn zoon (bijna 7).

Bergschenhoek ga ik niet meer met hem heen, laatste keer eindigde hij in de distels. Dat parcour is te extreem voor die leeftijd.
Maar zoetermeer is top!
Fiets, en gij zult gefietst hebben....
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Komende zondag heeft de kabouter zijn eerste BMX wedstrijd in Zoetermeer. Ouders mogen helaasch het terrein niet op. Is iemand bekend met het baantje daar? Is er van buiten het terrein iets te zien van de baan? Indien niet, dan verenig ik op een andere manier het nuttige met het aangename door op de MTB te stappen (het MTB parcours ligt voor zover ik kan zien vlakbij de BMX baan)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

38x10 schreef: di 8 juni 2021, 15:05 Komende zondag heeft de kabouter zijn eerste BMX wedstrijd in Zoetermeer. Ouders mogen helaasch het terrein niet op. Is iemand bekend met het baantje daar? Is er van buiten het terrein iets te zien van de baan? Indien niet, dan verenig ik op een andere manier het nuttige met het aangename door op de MTB te stappen (het MTB parcours ligt voor zover ik kan zien vlakbij de BMX baan)
Je kan vanaf de kant van parkeerterrein Snowworld wel iets zien, maar of het de moeite is weet ik niet. Ik zie ze in ieder geval wel eens oefenen, maar meer dan de start of de top van een enkele heuvel zie je volgens mij niet.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik zou aan de andere kant gaan staan op het grasveld bij de voetbalvelden.
Dan zie je genoeg :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Morgen weer onderhoud aan de route. Mocht je zin hebben om mee te helpen dan kun je ons vinden op de eerste lange afdaling op de kleine berg.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

MacReal schreef: di 8 juni 2021, 21:31 Ik zou aan de andere kant gaan staan op het grasveld bij de voetbalvelden.
Dan zie je genoeg :-q
Dat klopte inderdaad. De MTB heeft de auto niet verlaten en in plaats daarvan heb ik de kabouter 5x over de baan zien gaan :-D

Mijn debuut in Zoetermeer laat nog even op zich wachten. :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Weet iemand hoe het er momenteel bij ligt en dan met name het kinderrondje? Wil aankomend weekend met mijn zoontje nog even gaan kijken als het niet te nat is.
Frits71
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 22:09
Mijn mountainbike: C'dale Scalpel 29er Alloy 3 --> 2021 Scalpel 3

Gisteren (woensdagavond) een complete ronde gedaan. Weinig plassen en slechts op enkele plekken wat modder. Was positief verrast.
De eerste heuvel waar de jeugdroute ligt werd ook al gebruikt zag ik. De zon schijnt nu, dus als er niet veel regen bijkomt, dan is dit weekend een "go".
japser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Merida big ninthy nine

Zaterdag geweest met mijn zoontje. Lag er mooi bij!
Allerlaatste stukje van het eerste gedeelte was iemand gevallen (als ik parcours in 3 delen deel) . Dit stuk is wel tricky omdat je van aantal jumps met behoorlijke snelheid over gaat in single trail naast het asfalt. De boomstammen zorgen ervoor dat je niet gemakkelijk weer uit kan wijken het afvalt op. Dit had ik zelf ook al eens gemerkt.
Fiets, en gij zult gefietst hebben....
Plaats reactie