Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Net op Zoetermeer geweest. Er is veel werk verzet. Route is nu goed te rijden. Nu een kwestie van bijhouden 👍
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

https://www.viskercycles.cc/x-venture/t ... juli-2022/

Vandaag en morgen kun je Giant fietsjes testen!
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Net 21 kilometertjes op Zoetermeer weggetrapt. Toch weer echt wat anders dan dezelfde afstand door een bos :D

Viel me op dat het wel erg los was qua ondergrond. Best tricky, maar wel wel weer leuk. Ligt dit aan mij , is er weer grond toegevoegd of komt het simpelweg omdat alles nu echt gortdroog is?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Foxc schreef: ma 18 juli 2022, 21:48 Net 21 kilometertjes op Zoetermeer weggetrapt. Toch weer echt wat anders dan dezelfde afstand door een bos :D

Viel me op dat het wel erg los was qua ondergrond. Best tricky, maar wel wel weer leuk. Ligt dit aan mij , is er weer grond toegevoegd of komt het simpelweg omdat alles nu echt gortdroog is?
Het is al een hele tijd zo. Als het niet echt nat is, ligt het los.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Op de volgende dagen staan er nu klusdagen gepland:
  • Zondag 28-08: Kombocht langs de weg in de afdaling na whale tail
  • Zaterdag 10-09: Snakeline + afdaling na kleine rockgarden
  • Zondag 25-09: Jumpline herstellen/verbeteren (laatste grote afdaling op de kleine berg)
  • Zaterdag 09-10: Rockgarden onderhoud en evt switchbacks maken
We beginnen om 10 uur en gaan meestal door tot een uur of 4. Heb je tijd en zin om (een paar uur) te komen helpen dan zien we je graag verschijnen :D.
Je kan hier eventueel een berichtje achterlaten zodat we een beetje weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen. Maar er is ook een facebook groep waar de evenementen zijn gepland en je je ook kan aanmelden https://www.facebook.com/groups/2117207658397228
Ludozzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: za 26 december 2009, 19:41
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie, Genesis Vagabond

Iemand een idee van de staat van het parcours met het oog op de regen van afgelopen week?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een stuk beter :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Als ik op mtbroutes kijk, dan zie ik hele wisselende beoordelingen.
Waar zou dat aan liggen? Hoe zouden we het voor meer mensen interessant kunnen maken? Moeten we dat wel willen?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Herkenbare reactie’s, ik lees ze ook over het vergelijkbare Bergschenhoek en Col du Kragge. Zal over Spaarnwoude niet anders zijn.

Vaak “missen ze de flow”, of “is de route te zwaar of technisch”. Ook als ondergrond “is dat grind spekglad”.
Ik denk dat ‘t beginners zijn, of pure bwr’s die dit posten. Die verwachten een UHR baantje, dan kom je natuurlijk van een koude kermis thuis. :winkie:
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Vanmiddag als "Boswielrenner" weer eens een rondje Zoetermeer gedaan (2 eigenlijk). Lag er prima bij, de verharde stukken zijn nu goed vast gereden en daardoor ook voor een minder ervaren MTB-er zoals ik ben prima te doen. Het stuk vanaf de steile helling bij SnowWorld was wat glibberig, maar met beleid ook goed te doen. Heerlijke frisse neus gehaald dus vanmiddag 😊.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

De vaste bezoekers van de route Zoetermeer weten misschien dat er een Facebook groep is waarin de onderhoudsploeg altijd onderhouds evenementen plant. Aangezien niet iedereen meer Facebook heeft en de participatie op onderhoudsevenementen ook al een tijdje niet meer heel hoog is gaan we wat anders proberen. Op onze website staat nu een kalender en iets daaronder kun je je aanmelden voor onderhoudsevenementen via een google form.

Je krijgt dan automatisch een agenda uitnodiging in je mail als er nieuwe evenementen worden gepland. Je kunt daar dan aangeven of je er bij bent of niet. Meld je aan als je af en toe wilt komen helpen. Alle hulp is welkom en het is altijd gezellig. Bovendien geeft het altijd extra voldoening als je over je eigen werk kan rijden :D

De eerste onderhoudsevenementen voor Februari zijn al gepland, meer volgt binnenkort. Dus meld je nu aan via de website!
https://mtbzoetermeer.wordpress.com/ond ... beterplan/
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Arson schreef: ma 23 januari 2023, 23:12 De vaste bezoekers van de route Zoetermeer weten misschien dat er een Facebook groep is waarin de onderhoudsploeg altijd onderhouds evenementen plant. Aangezien niet iedereen meer Facebook heeft en de participatie op onderhoudsevenementen ook al een tijdje niet meer heel hoog is gaan we wat anders proberen. Op onze website staat nu een kalender en iets daaronder kun je je aanmelden voor onderhoudsevenementen via een google form.

Je krijgt dan automatisch een agenda uitnodiging in je mail als er nieuwe evenementen worden gepland. Je kunt daar dan aangeven of je er bij bent of niet. Meld je aan als je af en toe wilt komen helpen. Alle hulp is welkom en het is altijd gezellig. Bovendien geeft het altijd extra voldoening als je over je eigen werk kan rijden :D

De eerste onderhoudsevenementen voor Februari zijn al gepland, meer volgt binnenkort. Dus meld je nu aan via de website!
https://mtbzoetermeer.wordpress.com/ond ... beterplan/
Het loopt nog niet echt storm, dus maar een schopje :D
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

https://youtu.be/aN2TZdsfrYM
Filmpje van afgelopen weekend.
Morgen gaan we weer aan de slag. Zin om te komen helpen? We zijn vanaf 10 uur aan de slag bij de eerste afdaling op de grote berg.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Ik zag dat er in Zoetermeer nog wat extra fietskilometers (à raison van 9 miljoen euro!) bijkomen... leuk als je een klim van een kilometer lang wilt oefenen :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Al is er inmiddels uiteraard ook bezwaar:

Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dit is toch wel een teken hoe treurig het er in NL aan toe is…

Ten eerste zoveel geld en materiaal inzetten om maar liefst 70m te kunnen klimmen en vervolgens het natuur gedoe over een stukje braakliggend gebied tussen allerlei bebouwing. Compleet kansloos toch…
Plaats reactie