Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

LordoftheSquirrels schreef: za 30 mei 2020, 20:13 Was prima fietsen vanmiddag, geen rups gezien. Wel een hoop mensen op camping fietsen zonder helm. Natuurlijk leuk dat iedereen kennis wil maken met deze mooie sport maar daar is dit niet echt de baan voor. Dat bleek ook wel want een ventje ging hard onderuit op de laatste jump line van de kleine berg.

Dat kinderen dat niet inzien is ergens te begrijpen, maar je vraagt je echt af wat de ouders denken.
Bij volwassene denk ik nog eigen schuld.. Kinderen zien het gewoon niet...

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Lol, dat laatste sprongetje voor je door dat gravelbochtje het asfalt op schiet bedoel je? Daar heb ik er al meer zien stuntelen. Hij is niet heel lastig, maar je moet wel beetje fietsvaardigheid hebben
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

daniel1975 schreef: za 30 mei 2020, 20:45 Lol, dat laatste sprongetje voor je door dat gravelbochtje het asfalt op schiet bedoel je? Daar heb ik er al meer zien stuntelen. Hij is niet heel lastig, maar je moet wel beetje fietsvaardigheid hebben
Die vind ik altijd wel leuk om te nemen... Vraag mij trouwens elke keer af of je direct over de boomstam kan springen het asfalt op?

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

daniel1975 schreef: za 30 mei 2020, 20:45 Lol, dat laatste sprongetje voor je door dat gravelbochtje het asfalt op schiet bedoel je? Daar heb ik er al meer zien stuntelen. Hij is niet heel lastig, maar je moet wel beetje fietsvaardigheid hebben
Inderdaad daar, de sprong zelf ging nog maar met een camping fiets op tijd remmen op dat losse grind om niet de bocht uit te knallen is geen succes.. Het blijft toch echt wel een listige baan af en toe en ik verbaas me er dan nog meer over wat je allemaal ziet rijden zonder helm.
DCS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 mei 2020, 11:05

Wat een leuke track om te rijden, veel afwisseling en uitdaging. Slim ontworpen ook, zodat je enigszins zelf je route kan samenstellen doordat je stukken over kan slaan of opnieuw kan pakken.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

DCS schreef: zo 31 mei 2020, 15:07 Wat een leuke track om te rijden, veel afwisseling en uitdaging. Slim ontworpen ook, zodat je enigszins zelf je route kan samenstellen doordat je stukken over kan slaan of opnieuw kan pakken.

Mijn eerlijke mening is dat het niet “slim” ontworpen is, maar gewoon zo bij elkaar is gekomen de jaren door. Uitbreidingen vanuit het wedstrijd parcour zijn hier en daar gebleven. En ook richtingsveranderingen zijn bij sommige stukken behouden gebleven omdat het beter uit kwam. Desondanks wel blij met de route :-q
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Haha, eigenlijk is het inderdaad een soort van samengeraapt zooitje :winkie:
Maar idd wel blij mee, al blijft het jammer dat we het hele gebied niet meer mogen rijden.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

daniel1975 schreef: zo 31 mei 2020, 21:38 Haha, eigenlijk is het inderdaad een soort van samengeraapt zooitje :winkie:
Maar idd wel blij mee, al blijft het jammer dat we het hele gebied niet meer mogen rijden.
Ik ken het parcours niet anders dan zoals het nu is. Eerlijk is eerlijk, de aanduidingen kunnen beter maar het parcours is verder erg leuk. (korte) snelle stukken, klimmen, technische features. Wat willen we nog meer?

Ik ben een blij mens zoals het nu is, vind het meer dan prima :-q na elke keer spelen heb ik toch weer even herstel nodig, pittig voor de beentjes 8)

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
DCS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 mei 2020, 11:05

Lol, ik dacht dat ze het bewust zo gedaan hadden. Vond het wel handig dat je eenvoudig bepaalde gedeeltes opnieuw kon rijden zonder het hele parcour te moeten doorlopen.

Kon trouwens de weg aardig vinden, had vooraf het kaartje bestudeert en ik reed hem volgens mij in 1 keer goed. Enige wat ik verwarrend vond is dat je blijkbaar de keuze hebt om de pumptrack of de trapje op de kleine berg te pakken. Het gedeelte met de trap vonden we overigens vanaf het paadje buitenom en hebben we omhoog gelopen om te zien hoe je er op kon komen.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

DCS schreef: zo 31 mei 2020, 22:12 Lol, ik dacht dat ze het bewust zo gedaan hadden. Vond het wel handig dat je eenvoudig bepaalde gedeeltes opnieuw kon rijden zonder het hele parcour te moeten doorlopen.

Kon trouwens de weg aardig vinden, had vooraf het kaartje bestudeert en ik reed hem volgens mij in 1 keer goed. Enige wat ik verwarrend vond is dat je blijkbaar de keuze hebt om de pumptrack of de trapje op de kleine berg te pakken. Het gedeelte met de trap vonden we overigens vanaf het paadje buitenom en hebben we omhoog gelopen om te zien hoe je er op kon komen.
de trap is de officiële route ;)

Extra bordjes zouden handig zijn.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

... en zeker een highlight van de route met de kombocht er achter. :-q
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

rokl schreef: ma 1 juni 2020, 08:45 ... en zeker een highlight van de route met de kombocht er achter. :-q
Afgelopen zaterdag pas voor eerst ontdekt, nadat ik voorheen altijd dat idiote pumptrackje nam.
Dat trappetje is veel leuker en maakt de klim daarna ook net wat inspannender.

Dat maakt ZM eigenlijk wel leuk. Is een beetje klooien op bergjes en elke keer ontdek je weer wat
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

ReinierT schreef: ma 1 juni 2020, 10:15
rokl schreef: ma 1 juni 2020, 08:45 ... en zeker een highlight van de route met de kombocht er achter. :-q
Afgelopen zaterdag pas voor eerst ontdekt, nadat ik voorheen altijd dat idiote pumptrackje nam.
Dat trappetje is veel leuker en maakt de klim daarna ook net wat inspannender.

Dat maakt ZM eigenlijk wel leuk. Is een beetje klooien op bergjes en elke keer ontdek je weer wat
Haha, ik kom hier al jaren (al is het niet heel vaak, keer of 5 per jaar denk ik), maar ik had dat pumptrackje eigenlijk nog nooit gezien tot vorige week. Ik ramde er altijd hard langs richting die trap (die er vroeger ook niet zat maar het paadje wel).
Ik vind het als pumptrack niet super geslaagd zo licht bergop moet ik zeggen.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Afbeelding

"eindelijk" weer wat regen op komst, ben benieuwd wat dat met het parcours zal doen. Ondertussen alleen nog maar in uitgedroogde omstandigheden op Zoetermeer gereden... Ben benieuwd :-q

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dit kleine beetje is een druppel op de gloeiende plaat.
Paar uurtjes na de bui ligt hij even fantastisch, want de toplaag wordt beetje zacht en je krijgt megaveel grip. Volgende dag is het weer stof.
De natuur heeft gewoon 50-60mm nodig in een week tijd, maar dat komt pas als heel NL vakantie viert in eigen land deze zomer :winkie:
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie