Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: ma 20 juli 2020, 09:42
MVMVML schreef: ma 20 juli 2020, 09:25 Gisteren weer eens gedaan. Leuk hoor die aanpassingen.

Alleen die gekke dubbele jumps pal achter elkaar is wel even wennen als je dan niet weet :winkie:
Op de kleine berg bedoel je?

Die tweede is nog een dingetje. Ik kom daar altijd teveel naar rechts uit en moet dus in de lucht zo ongeveer al naar links gaan sturen :lol:
Ja op die kleine, net na 'onze' schansen.

Ik kom daar meestal te veel links juist :winkie: Bijna naast het parcours iedere keer.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

is daar een nieuwe jump gemaakt daar? of bijgewerkt de afgelopen week?

wat ik weet is er een "grotere" jump eerst en daarna een kleintje. voor de eerste moet ik van boven af aanrijdend wel wat bijtrappen om m te halen.
verder is de lijn naar mijn inziens direct in het verlengde van elkaar en kan ik niet plaatsen dat je daar moet 'bijsturen' :roll: :roll:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Na de tweede sprong buigt het pad af naar links. Alleen doordat er tussen de twee sprongen niet super veel ruimte zit, lukt het me nog niet lekker om die tweede sprong alvast wat naar links te maken.

Nu is het ook alweer even geleden dat ik hem gereden heb, dus van de week nog maar eens proberen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Normaal heb ik altijd een hoop lef, maar sommige jumps lijken bij aanrijden niet lekker te liggen en sla ik lafjes over. Voornamelijk die dubbele betwijfel ik altijd of ik die zou redden.

Vandaag ook even snel een rondje gereden, had twee weken stil gestaan met overbelasting. Viel stiekem toch weer zwaar.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Die eerste ligt idd niet heel lekker. Moet je wel even bijtrappen om genoeg snelheid mee te kunnen pakken.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die dubbel op de kleine berg is juist geniaal.
Een beetje bij trappen doe ik toch wel bij elke afdaling, maar vaak spring ik hem juist te ver :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Vandaag (voor het eerst) geholpen bij het bouwen van nog een kombocht (net voor het klimmetje naar grote rock garden). Het is momenteel afgezet omdat de bocht moet uitharden. Gelieve niet door/langs de afzetting te rijden. Het blijft verbazingwekkend dat mensen dat toch doen, en zelfs doorrijden als je daar bezig bent. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen. En het is toch fantastisch dat je iets aan je eigen trail kan bijdragen en er daarna overheen kan scheuren.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Arson schreef: za 25 juli 2020, 20:59 Vandaag (voor het eerst) geholpen bij het bouwen van nog een kombocht (net voor het klimmetje naar grote rock garden). Het is momenteel afgezet omdat de bocht moet uitharden. Gelieve niet door/langs de afzetting te rijden. Het blijft verbazingwekkend dat mensen dat toch doen, en zelfs doorrijden als je daar bezig bent. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen. En het is toch fantastisch dat je iets aan je eigen trail kan bijdragen en er daarna overheen kan scheuren.
Ze moeten je clonen! Goed bezig :-q

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Arson schreef: za 25 juli 2020, 20:59 Vandaag (voor het eerst) geholpen bij het bouwen van nog een kombocht (net voor het klimmetje naar grote rock garden). Het is momenteel afgezet omdat de bocht moet uitharden. Gelieve niet door/langs de afzetting te rijden. Het blijft verbazingwekkend dat mensen dat toch doen, en zelfs doorrijden als je daar bezig bent. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen. En het is toch fantastisch dat je iets aan je eigen trail kan bijdragen en er daarna overheen kan scheuren.
"Afzetting? Waar dan? Ik heb niets gezien! En trouwens, ik rijd hier elke week" :tong
Beaux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 19 februari 2008, 02:20
Mijn mountainbike: Canyon neuron
Contacteer:

Afzetting was na de afslag niet heel duidelijk. Kan zomaar zijn dat ik jullie zag werken op de afzetting. Maar heel rustig langs gereden. Petje af heren goed bezig. Wil next time wel een handje helpen
Gebruikersavatar
Miesjell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 16:16
Mijn mountainbike: is rood

Zondagochtend lag alles er weer super strak bij.
Temperatuur was ook prima zo rond 08:00 uur, toch mooi een aantal rondjes gemaakt.
Paar afdalingen eens wat sneller genomen... maar of dat nou met 46 km/h was :~ :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Met de telefoon wil er nog wel eens een foutje in zitten, maar 46km/u is niet helemaal ondenkbaar op de Zoetermeerse route hoor :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Miesjell schreef: ma 3 augustus 2020, 14:12 Zondagochtend lag alles er weer super strak bij.
Temperatuur was ook prima zo rond 08:00 uur, toch mooi een aantal rondjes gemaakt.
Paar afdalingen eens wat sneller genomen... maar of dat nou met 46 km/h was :~ :lol:

Afbeelding
Ik heb de 45 wel eens aangetikt vanaf de grote berg omlaag, het kan wel degelijk.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Alleen de tijd voor een ronde telt :wink: :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nee hoor, alleen de tijd naar beneden telt :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie