Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

MacReal schreef: vr 13 november 2020, 16:53 De nieuwe jeugdroute is erg gaaf geworden. Gok zomaar dat hier ook behoorlijk wat "volwassen jeugd" op gaat spelen :bier:
Afbeelding
Leuke video weer Marcel!
Kom er net vandaan en het was al weer behoorlijk modderig her en der. Met de komende week ook veel regen zou het wel weer een tijd kunnen duren voor we weer normaal rond kunnen rijden daar.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vanmiddag nog even geweest. Na een halve kleine berg al afgebroken. Een grote glibberbende, zeker op Wolfpack Race bandjes. Moet weer even paar dagen droog zijn.
Bicycle, bicycle, bicycle
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Thanks voor jullie berichten, heren. Op basis daarvan besloten een rondje zoet vandaag maar te skippen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gister alleen ff de nieuwe afdaling en nieuw dropje gepakt. Leuk! Nu nog een hogere ernaast.. Ik wil hem zelf wel bouwen hoor 😇

Rest vh parcours is niet te doen: 1 bonk blubber.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

daniel1975 schreef: za 14 november 2020, 22:24 Vanmiddag nog even geweest. Na een halve kleine berg al afgebroken. Een grote glibberbende, zeker op Wolfpack Race bandjes. Moet weer even paar dagen droog zijn.
"Een paar dagen" lijkt me onvoldoende op Zoetermeer. Denk meer aan een pauze t/m april 2021 :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mwa, ik denk dat je de drogende kracht van een schraal oostenwindje onderschat.
Alleen zit die nog even niet in de kaarten.....
Bicycle, bicycle, bicycle
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Vorig weekend was het wonderbaarlijk droog, dus het kán wel. Goed, toen had het meer dan een week geregend, dus dat lijkt me een minimale voorwaarde. Vorig jaar heb ik Zoetermeer van November t/m Maart geskipped idd.
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Vorig weekend was het wonderbaarlijk droog, dus het kán wel. Goed, toen had het meer dan een week geregend, dus dat lijkt me een minimale voorwaarde. Vorig jaar heb ik Zoetermeer van November t/m Maart geskipped idd.
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Is de "kids" route een beetje goed aangegeven? Wil aankomend weekend met mijn zoontje proberen een paar rondjes te doen.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

frank1977 schreef: wo 18 november 2020, 10:34 Is de "kids" route een beetje goed aangegeven? Wil aankomend weekend met mijn zoontje proberen een paar rondjes te doen.
Er staan nog geen bordjes bij. Maar misschien heb je hier iets aan?
https://www.strava.com/segments/23985967

Het is grotendeels de normale route op de kleine berg. Behalve dat je na de eerste keer naar boven niet de normale afdaling neemt, maar 2x doorsteekt naar de nieuwe afdaling.
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Ik ben totaal onbekend met de route Zoetermeer, dus de normale route op de kleine berg zegt me ook niks :oops: :winkie: .

Maar bedankt voor de uitleg en het Strava segment, we gaan proberen het te vinden 8)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als je het filmpje op de vorige pagina bekijkt, heb je daar al 90% van de route gezien ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Vandaag ff meegeholpen met de onderhoudscrew om kombochten te bouwen.

https://www.instagram.com/p/CH2riMcnDH3 ... baau9cm305
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Was er geen mooie technische bocht? Waarom bouwen aan deze BWR-nonsens?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

void schreef: ma 23 november 2020, 13:00 Was er geen mooie technische bocht? Waarom bouwen aan deze BWR-nonsens?
Omdat dat lastig gaat met de beschikbare grond. En deze kombochten zorgen er juist voor dat je snelheid kan houden en verbetert de flow (want die ontbrak nogal in Zmeer). Maar je bent uiteraard welkom om input te geven als je mee komt helpen :winkie:
Plaats reactie