Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miesjell
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 16:16
Mijn mountainbike: is rood

Als ik me niet vergis in een week tijd weer een nieuwe feature erbij! Leuke mini-drop op de kleine berg!
Aan het begin van de route waar je ook de s-bocht kunt nemen voordat je begint aan het stukje singletrack langs het water.

Top werk weer :-q
Scoupy
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 19:58

Ben er vandaag geweest (en tevens mijn eerste mtb parcours in Nederland) en werd door Garmin gelijk op de hoge berg gedropt. Ik loop veel hard en fiets de laatste tijd ook veel maar de klimmen en afdalingen op die berg... :o

Klopt het dat dit parcours niet echt een beginnersparcour is? De andere berg lukte wel goed trouwens, denk als ik die meer rij dan kan ik er ook wat harder doorheen. (Naast de egel die precies na een bocht op het parcours was gaan slapen. Heb hem samen met een andere bezoeker netjes in de bosjes gelegd :tong )
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Scoupy schreef: di 22 september 2020, 21:26 Ben er vandaag geweest (en tevens mijn eerste mtb parcours in Nederland) en werd door Garmin gelijk op de hoge berg gedropt. Ik loop veel hard en fiets de laatste tijd ook veel maar de klimmen en afdalingen op die berg... :o

Klopt het dat dit parcours niet echt een beginnersparcour is? De andere berg lukte wel goed trouwens, denk als ik die meer rij dan kan ik er ook wat harder doorheen. (Naast de egel die precies na een bocht op het parcours was gaan slapen. Heb hem samen met een andere bezoeker netjes in de bosjes gelegd :tong )
Dat klopt wel aardig. Als je kijkt naar wat er nog meer in de buurt is, dan is Zoetermeer (en Bergschenhoek) wel erg pittig. Rondjes zoals Vlaardingen, de Uithof en Oostvoorne zijn een stuk minder zwaar. Wat niet per se minder leuk betekent.
Scoupy
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 19:58

Arson schreef: di 22 september 2020, 21:46
Scoupy schreef: di 22 september 2020, 21:26 Ben er vandaag geweest (en tevens mijn eerste mtb parcours in Nederland) en werd door Garmin gelijk op de hoge berg gedropt. Ik loop veel hard en fiets de laatste tijd ook veel maar de klimmen en afdalingen op die berg... :o

Klopt het dat dit parcours niet echt een beginnersparcour is? De andere berg lukte wel goed trouwens, denk als ik die meer rij dan kan ik er ook wat harder doorheen. (Naast de egel die precies na een bocht op het parcours was gaan slapen. Heb hem samen met een andere bezoeker netjes in de bosjes gelegd :tong )
Dat klopt wel aardig. Als je kijkt naar wat er nog meer in de buurt is, dan is Zoetermeer (en Bergschenhoek) wel erg pittig. Rondjes zoals Vlaardingen, de Uithof en Oostvoorne zijn een stuk minder zwaar. Wat niet per se minder leuk betekent.
Lag het toch niet helemaal aan mij... :lol: Toevallig ervaring met hoge vuursche? Daar zit er een van rond de 20km zag ik laatst tijdens een normaal ritje...
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Scoupy schreef: di 22 september 2020, 21:55

Lag het toch niet helemaal aan mij... :lol: Toevallig ervaring met hoge vuursche? Daar zit er een van rond de 20km zag ik laatst tijdens een normaal ritje...
Hoge Vuursche is een leuk parcours. Vanuit Zoetermeer wel de moeite waard om daar eens te gaan rijden.
Veel meer kort op en af, draaien en keren.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ik durf wel te stellen dat Z’meer conditioneel het meeste van je vraagt binnen de hele regio. De grote berg heeft een paar stukken die je meteen ver in het rood duwen, zoals segment Kill Bill en de klim-rock garden-klim aan de overkant.

Berschenhoek is ook taai, maar kan rustiger worden gereden zonder af te moeten stappen. Vlaardingen is dan weer een makkelijk rondje, waar je wel goed aan je bochten-techniek kunt werken.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: wo 23 september 2020, 09:05 Kill Bill segment?
De derde steile klim, die hele hele steile met een paar stoepranden er in.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

MacReal schreef: wo 23 september 2020, 09:21

De derde steile klim, die hele hele steile met een paar stoepranden er in.
Ik bedoel eigenlijk de serie, vandaar de verwijzing naar het segment. Dus idd de hele steile klim met trappetjes, die je alleen met je hoofd boven het voorwiel kunt halen. Dan volgt er een technische afdaling, weer een klim en als toetje dat vals plat omhoog. Dat laatste stukje zit ik altijd ver boven treshold en denk ik elke keer weer aan afstappen :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: wo 23 september 2020, 09:21
MVMVML schreef: wo 23 september 2020, 09:05 Kill Bill segment?
De derde steile klim, die hele hele steile met een paar stoepranden er in.
Oh die. Die heb ik nog nooit gehaald :lol: :winkie:
Beaux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 19 februari 2008, 02:20
Mijn mountainbike: Canyon neuron
Contacteer:

Willen in de regio leiden, ook een update geven aan de leiden route en de lus naar zoetermeer mtb.

In leiden ligt de bult bij vereniging swift dat leent zich uitstekend om in het rood te rijden aansluitend aan het park cronesteyn, beiden hebben een update nodig om het een stuk spannender te maken. Hoop binnenkort hier meer over te zeggen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Beaux schreef: wo 23 september 2020, 13:26 Willen in de regio leiden, ook een update geven aan de leiden route en de lus naar zoetermeer mtb.

In leiden ligt de bult bij vereniging swift dat leent zich uitstekend om in het rood te rijden aansluitend aan het park cronesteyn, beiden hebben een update nodig om het een stuk spannender te maken. Hoop binnenkort hier meer over te zeggen.
Dat zou mooi zijn. De laatste keer dat ik in Cronesteyn was, was er schrikdraad (onder stroom) dwars over de track geplaatst (en ontbrak een schansje om deze ttf soepel te kunnen nemen; er was wel voor zachte schapenvachten gezorgd om je op te vangen).
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Beaux schreef: wo 23 september 2020, 13:26 Willen in de regio leiden, ook een update geven aan de leiden route en de lus naar zoetermeer mtb.

In leiden ligt de bult bij vereniging swift dat leent zich uitstekend om in het rood te rijden aansluitend aan het park cronesteyn, beiden hebben een update nodig om het een stuk spannender te maken. Hoop binnenkort hier meer over te zeggen.
Als Leidenaar juich ik dit initiatief natuurlijk toe. Mocht je hulp nodig hebben, laat weten.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Beaux schreef: wo 23 september 2020, 13:26 Willen in de regio leiden, ook een update geven aan de leiden route en de lus naar zoetermeer mtb.

In leiden ligt de bult bij vereniging swift dat leent zich uitstekend om in het rood te rijden aansluitend aan het park cronesteyn, beiden hebben een update nodig om het een stuk spannender te maken. Hoop binnenkort hier meer over te zeggen.
Je wilt kort gezegd de Wijk en Wouden route weer in gebruik gaan nemen?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Scoupy
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 19:58

Hoeveel mensen hebben hun fiets (of zichzelf :o ) volledig de vernieling in geholpen op die moeilijkere stukken in Zoetermeer?
Plaats reactie