Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Afbeelding
Dit is een stukje trail. Was deze zomer nog singletrack van 40cm breed ofzo :-?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Hoeveel duidelijker moet je het nog maken? Als je dat ziet dan keer je toch om? :roll: niet omdat je bang bent voor de modder, maar gewoon omdat je de track sloopt...

En wat dat betreft zijn er op Zoetermeer mogelijkheden genoeg om je rondje af te breken.

wel mooie foto trouwens :-q
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Hier in Hoofddorp ligt alles er ook slechter bij dan ik de afgelopen jaren heb gezien. Gisteren, al rijdend langs de tracks, uitsluitend uiterlijk zeer herkenbare ‘lockdown rijders’ erop gezien. En niet 1 of 2...

Het overgrote deel van de al veel langer rijdende bikers slaat de slechte delen altijd over. Dan herstelt het zich na enige droogte altijd redelijk. Maar nu ..... :((
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Zucht..... ziet er triest uit.
Maar ik zie hier op het forum ook knakworstjes die vinden dat ze gewoon door kunnen ploegen.
Ik woon in Zoetermeer, maar sla bewust al weken over. Skiberg Bergschenhoek is nu beste optie of gewoon bike in de auto en naar een zandbak-route. Woensdag Westerschouwen :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Eind januari bouw dag op een paar plekken van de trail. Mss tijd om te helpen?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Bovenstaande foto is binnen 100m van de start genomen. Als je dan nog niet begrijpt dat je beter om kan keren....
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Als je niet bekend bent op de route hoop je toch dat het verder op de route beter is. Ik was er vorig weekend met mijn zoontje, het eerste kleine stukje singeltrail is hoopgevend, en dan volgt dat stuk door het gras. Ik had verwacht dat het op de berg wat beter zou zijn, maar dat viel dus tegen. Daarop hebben we het al snel voor gezien gehouden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik vermijd de West-Hollandse parcours eigenlijk in de winterperiode.
Zo ergens rond Maart/April zullen ze wel weer te doen zijn.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

frank1977 schreef: ma 11 januari 2021, 15:13 Als je niet bekend bent op de route hoop je toch dat het verder op de route beter is. Ik was er vorig weekend met mijn zoontje, het eerste kleine stukje singeltrail is hoopgevend, en dan volgt dat stuk door het gras. Ik had verwacht dat het op de berg wat beter zou zijn, maar dat viel dus tegen. Daarop hebben we het al snel voor gezien gehouden.
Nou met de neerslag van afgelopen maand, het aantal zonuren (dat je op de vingers van 1 hand kan tellen), het windstille weer en de temperaturen rond het vriespunt hoef je toch niet echt helderziend te zijn om te kunnen bedenken dat het er wel eens erg nat bij kan liggen op een kleiondergrond....
Downhill is geen grapje
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dhr Snelbroek schreef: ma 11 januari 2021, 12:47 Eind januari bouw dag op een paar plekken van de trail. Mss tijd om te helpen?
Ligt er een beetje aan hoe de lockdownellende zich gaat ontvouwen. Op dit moment ben ik al blij als ik ergens even paar uurtjes kan fietsen.
Maar als de tijd er is kom ik wel.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

daniel1975 schreef: ma 11 januari 2021, 12:25 Skiberg Bergschenhoek is nu beste optie
Bergschenhoek (Dirty Hill) gaat juist naar Vlaardingen en Zoetermeer om Bergschenhoek niet te slopen :winkie:
Mooi dit zo :-q
Iedereen doet aan trailrespect voor zijn "eigen parcours" en gaat wel ergens anders rijden
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

B100 schreef: ma 11 januari 2021, 16:41
frank1977 schreef: ma 11 januari 2021, 15:13 Als je niet bekend bent op de route hoop je toch dat het verder op de route beter is. Ik was er vorig weekend met mijn zoontje, het eerste kleine stukje singeltrail is hoopgevend, en dan volgt dat stuk door het gras. Ik had verwacht dat het op de berg wat beter zou zijn, maar dat viel dus tegen. Daarop hebben we het al snel voor gezien gehouden.
Nou met de neerslag van afgelopen maand, het aantal zonuren (dat je op de vingers van 1 hand kan tellen), het windstille weer en de temperaturen rond het vriespunt hoef je toch niet echt helderziend te zijn om te kunnen bedenken dat het er wel eens erg nat bij kan liggen op een kleiondergrond....
Duizendmaal excuses dat ik niet op de hoogte ben van alle ondergronden op de trails.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Rembrandt schreef: di 12 januari 2021, 12:51
daniel1975 schreef: ma 11 januari 2021, 12:25 Skiberg Bergschenhoek is nu beste optie
Bergschenhoek (Dirty Hill) gaat juist naar Vlaardingen en Zoetermeer om Bergschenhoek niet te slopen :winkie:
Mooi dit zo :-q
Iedereen doet aan trailrespect voor zijn "eigen parcours" en gaat wel ergens anders rijden
Je moet geen zaken insinueren waar je niet precies van weet hoe het écht zit. Sowieso worden er in B'hoek al 3 maanden geen trainingen gegeven (iets met lock-down), toevallig is er net afgelopen weekend een kinderklasje gestart dat inderdaad een keertje in VLD is wezen rijden. Wordt wel vaker door een trainingsgroepje ergens anders gereden, je suggereert nogal wat dat dit zou worden gedaan met de intentie om andere parcoursen te slopen.

Bovendien doe je nu ook net alsof er op B'hoek alleen DH rondrijdt, denk dat op dit moment 95% losse rijders en andere clubjes rond rijden....
Downhill is geen grapje
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Laatste keer dat ik er was lag de ski berg echt niet heel verkeerd erbij.
Is dat inmiddels ook slecht dan?
Bicycle, bicycle, bicycle
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

daniel1975 schreef: di 12 januari 2021, 17:19 Laatste keer dat ik er was lag de ski berg echt niet heel verkeerd erbij.
Is dat inmiddels ook slecht dan?
Skiberg en middenberg liggen er nog redelijk bij (is de afgelopen periode nog aardig wat werk in gestoken), laatste stukje langs evenementenveld en een stukje bovenop de skiberg begint slecht te worden.

Kleine berg/heuvel B is momenteel wel echt slecht aan het worden
Downhill is geen grapje
Plaats reactie