Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Beter dan nu wordt het niet!
Hier staat niets.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

helemaal top, ik ga morgen is even kijken :) tnx voor de reacties!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen Zoetermeer gereden, wat een technische speeltuin! Heerlijk rondje en lag er heel goed bij. Daarna ook nog even naar Bergschenhoek gereden. Ook een top rondje. Kortom was een mooie ochtend.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

erikvlugt schreef: ma 19 april 2021, 13:33 Vanmorgen Zoetermeer gereden, wat een technische speeltuin! Heerlijk rondje en lag er heel goed bij. Daarna ook nog even naar Bergschenhoek gereden. Ook een top rondje. Kortom was een mooie ochtend.
Geen blubberboel meer dus daar?
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

MVMVML schreef: ma 19 april 2021, 14:22
erikvlugt schreef: ma 19 april 2021, 13:33 Vanmorgen Zoetermeer gereden, wat een technische speeltuin! Heerlijk rondje en lag er heel goed bij. Daarna ook nog even naar Bergschenhoek gereden. Ook een top rondje. Kortom was een mooie ochtend.
Geen blubberboel meer dus daar?
Nee zeker niet! Heel goed te doen nu
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Afgelopen 2 keer het kleine lusje aan het einde van P2 meegepakt naast de langste baan van Snowworld (officieel geen deel van de route).

Langs de trap omhoog (eindelijk mijn lichtste verzet nodig) en ernaast weer naar beneden.

Klim en afdaling zijn steiler dan iets wat je op de reguliere route tegenkomt. Zou een mooie toevoeging zijn aan de route.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vandaag voor de eerste keer sinds september weer op het parcours. Duidelijk te zien dat de onderhoudsploeg houdt van TTF's. Helaas schrok ik wel van de toestand van grotere delen van het parcours. De sporen, die de winter heeft achtergelaten, waren allemaal nog duidelijk te zien. Op sommigen plekken leek het parcours wel meerdere meters breed; op andere plekken was het hoofdspoor voorzien met talloze diepe geulen en liepen links en rechts alternatieve routes. Materiaal lijkt voldoende beschikbaar te zijn, gezien het aantal nieuwe TTF's over het parcours verdeeld. De TTF's op de kleine heuvel oogen niet echt solide en het materiaal dat wordt gebruikt past optisch niet bij de natuurlijke omgeving. Oogt allemaal behoorlijk rommelig. Een groot deel van de TTF's, die afgelopen jaar werden gebouwd waren aan het einde van het seizoen al weer gesloopt. Ik hoop dat de onderhoudsploeg ookt kijkt naar het hele (XC-) parcours. Mocht dat niet lukken, laat ik Zoetermeer dit jaar liggen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

rokl schreef: ma 26 april 2021, 12:45 Vandaag voor de eerste keer sinds september weer op het parcours. Duidelijk te zien dat de onderhoudsploeg houdt van TTF's. Helaas schrok ik wel van de toestand van grotere delen van het parcours. De sporen, die de winter heeft achtergelaten, waren allemaal nog duidelijk te zien. Op sommigen plekken leek het parcours wel meerdere meters breed; op andere plekken was het hoofdspoor voorzien met talloze diepe geulen en liepen links en rechts alternatieve routes. Materiaal lijkt voldoende beschikbaar te zijn, gezien het aantal nieuwe TTF's over het parcours verdeeld. De TTF's op de kleine heuvel oogen niet echt solide en het materiaal dat wordt gebruikt past optisch niet bij de natuurlijke omgeving. Oogt allemaal behoorlijk rommelig. Een groot deel van de TTF's, die afgelopen jaar werden gebouwd waren aan het einde van het seizoen al weer gesloopt. Ik hoop dat de onderhoudsploeg ookt kijkt naar het hele (XC-) parcours. Mocht dat niet lukken, laat ik Zoetermeer dit jaar liggen.
Moet zeggen dat ik het echt totaal anders beleef.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Idem, Zoetermeer ligt er prima bij volgens mij. Het rondje om de kleine berg is ook niet zo gek breed geworden deze winter.Ik zou niet weten waar het nu heel breed is? De mini Harry ligt er ook nog steeds behoorlijk bij! Verder loopt het overal op z'n zoetermeers: hard werken en rauw, zonder veel flow.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

markpatat schreef: ma 26 april 2021, 13:59 Idem, Zoetermeer ligt er prima bij volgens mij. Het rondje om de kleine berg is ook niet zo gek breed geworden deze winter.Ik zou niet weten waar het nu heel breed is? De mini Harry ligt er ook nog steeds behoorlijk bij! Verder loopt het overal op z'n zoetermeers: hard werken en rauw, zonder veel flow.
Zoetje is KeiHagt 8)
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

rokl schreef: ma 26 april 2021, 12:45 Vandaag voor de eerste keer sinds september weer op het parcours. Duidelijk te zien dat de onderhoudsploeg houdt van TTF's. Helaas schrok ik wel van de toestand van grotere delen van het parcours. De sporen, die de winter heeft achtergelaten, waren allemaal nog duidelijk te zien. Op sommigen plekken leek het parcours wel meerdere meters breed; op andere plekken was het hoofdspoor voorzien met talloze diepe geulen en liepen links en rechts alternatieve routes. Materiaal lijkt voldoende beschikbaar te zijn, gezien het aantal nieuwe TTF's over het parcours verdeeld. De TTF's op de kleine heuvel oogen niet echt solide en het materiaal dat wordt gebruikt past optisch niet bij de natuurlijke omgeving. Oogt allemaal behoorlijk rommelig. Een groot deel van de TTF's, die afgelopen jaar werden gebouwd waren aan het einde van het seizoen al weer gesloopt. Ik hoop dat de onderhoudsploeg ookt kijkt naar het hele (XC-) parcours. Mocht dat niet lukken, laat ik Zoetermeer dit jaar liggen.

Rommelig? In tegenstelling tot volledig strak gestreken?
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
wessel256
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 2 juli 2013, 17:22

rokl schreef: ma 26 april 2021, 12:45 Vandaag voor de eerste keer sinds september weer op het parcours. Duidelijk te zien dat de onderhoudsploeg houdt van TTF's. Helaas schrok ik wel van de toestand van grotere delen van het parcours. De sporen, die de winter heeft achtergelaten, waren allemaal nog duidelijk te zien. Op sommigen plekken leek het parcours wel meerdere meters breed; op andere plekken was het hoofdspoor voorzien met talloze diepe geulen en liepen links en rechts alternatieve routes. Materiaal lijkt voldoende beschikbaar te zijn, gezien het aantal nieuwe TTF's over het parcours verdeeld. De TTF's op de kleine heuvel oogen niet echt solide en het materiaal dat wordt gebruikt past optisch niet bij de natuurlijke omgeving. Oogt allemaal behoorlijk rommelig. Een groot deel van de TTF's, die afgelopen jaar werden gebouwd waren aan het einde van het seizoen al weer gesloopt. Ik hoop dat de onderhoudsploeg ookt kijkt naar het hele (XC-) parcours. Mocht dat niet lukken, laat ik Zoetermeer dit jaar liggen.


Ik ben het als vaste bouwer van mtb zoetermeer totaal niet mee eens alles wat we bouwen daar is en zou voor iedereen leuk moeten zijn ik ben erg benieuwd naar wat je er niet netjes / solide uitzien, het rommelige uiterlijk vind ik niet gek voor een oude vuilnisbelt.

Kom anders gerust eens mee doen met bouwen dan kan je zelf je input er aan geven en ideeën inbrengen

Mvg wessel
JorisG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 19 november 2016, 22:41

De openbare watertap staat weer aan! :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik ben ook erg blij met de aanpassingen. Helaas weinig tijd om te biken laatste tijd, maar zeker nu met de zomertijd wel af en toe ‘s avonds heen.
Het achterstuk achter de kleine berg is inderdaad breed en rommelig. Een leuke northshore zou daar voor de winter een prima oplossing zijn.
Maar ik realiseer mij ook dat het vrijwilligerswerk is en ik er zelf ook niet echt aan toe kom.
Ik blijf gewoon weg op de blubbermomenten, dan zoek ik het asfalt wel op oid.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

wessel256 schreef: ma 26 april 2021, 20:12
rokl schreef: ma 26 april 2021, 12:45 Vandaag voor de eerste keer sinds september weer op het parcours. Duidelijk te zien dat de onderhoudsploeg houdt van TTF's. Helaas schrok ik wel van de toestand van grotere delen van het parcours. De sporen, die de winter heeft achtergelaten, waren allemaal nog duidelijk te zien. Op sommigen plekken leek het parcours wel meerdere meters breed; op andere plekken was het hoofdspoor voorzien met talloze diepe geulen en liepen links en rechts alternatieve routes. Materiaal lijkt voldoende beschikbaar te zijn, gezien het aantal nieuwe TTF's over het parcours verdeeld. De TTF's op de kleine heuvel oogen niet echt solide en het materiaal dat wordt gebruikt past optisch niet bij de natuurlijke omgeving. Oogt allemaal behoorlijk rommelig. Een groot deel van de TTF's, die afgelopen jaar werden gebouwd waren aan het einde van het seizoen al weer gesloopt. Ik hoop dat de onderhoudsploeg ookt kijkt naar het hele (XC-) parcours. Mocht dat niet lukken, laat ik Zoetermeer dit jaar liggen.


Ik ben het als vaste bouwer van mtb zoetermeer totaal niet mee eens alles wat we bouwen daar is en zou voor iedereen leuk moeten zijn ik ben erg benieuwd naar wat je er niet netjes / solide uitzien, het rommelige uiterlijk vind ik niet gek voor een oude vuilnisbelt.

Kom anders gerust eens mee doen met bouwen dan kan je zelf je input er aan geven en ideeën inbrengen

Mvg wessel
Ik ben erg blij met wat er de laatste tijd gebouwd wordt op Zoetermeer. :-q
Plaats reactie