Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Is het een beetje leuk om als toeschouwer langs de kant te staan? Of heb je het na 5 min wel gezien?

Hebben ze toevallig ook bordjes neergezet?! :lol:
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Je zal je er best kunnen vermaken als het weer een beetje meezit. 8)
Maar je kunt natuurlijk ook zelf meedoen. Ik denk dat ik me wel ga inschrijven voor de funklasse. Kan toch moeilijk verstek laten gaan op m'n "thuisparcours"...
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

hoe fun is de fun klasse? Houden ze dat loslopend vee dan wel aan lijntjes? of is dat de charme van het parcour :D
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

In de funklasse wordt over het algemeen nog best doorgereden. Maar als je nooit mee doet weet je nooit waar je staat. :wink: De sfeer is in ieder geval gemoedelijk, het gaat immers om de "fun". Over die beesten zou ik me al helemaal geen zorgen maken, die zul je er echt niet aantreffen tijdens de wedstrijd.
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

moretel schreef:Ook de drop off vlak voor het paardespoor zal wel garant staan voor wat buitelingen.
Tsja, daar snap ik echt weinig van. Beetje ongelukkige keuze voor een "afstapje". Die andere twee zijn wel grappig, maar weinig spannend...
Ik ben wel benieuwd naar het onderhoud, binnenkort maar even polshoogte nemen...
B-Biep
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 5 januari 2009, 21:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro ´09

Ben gister een paar rondjes wezen rijden op het parkoer, de gemeente heeft de bomen en struiken gesnoeid / afgezaagd op zich prima alleen een beetje jammer dat ze met trekkers sommige sporen en paden kapot hebben gereden. Dit hebben ze dan weer aangevuld met gebroken puin (slakken / repak ??) Echt levengevaarlijk! Vooral in of na een bocht.

Zou dit later nog met wat anders bedekt worden ? ik zal de gemeente hier eens een mailtje over sturen.

Ook heb ik geruchten gehoord dat een nabij gelegen lbs icm snowworld een fietsclub en verhuur gaan opzetten. Weet iemand meer?
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

En dan willen ze dus gaan concureren met Ayers Rock? Ik heb nou niet het idee dat er zoveel fietsen verhuurd worden daar.

Ziet iemand wel eens gehuurde fietsen rijden, afgezien van het in mijn ogen sporadische groepjes die er dan ook een 'begeleider' bij hebben?
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

ik zou niet eens weten hoe de gehuurde mtbs eruit zien haha

ben het wel van plan om wat vrienden mee te nemen, dus zou dan wel eens moeten gaan kijken daar. maar nog nooit huur mtb's kunnnen herkennen nee...
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

B-Biep schreef:Ben gister een paar rondjes wezen rijden op het parkoer, de gemeente heeft de bomen en struiken gesnoeid / afgezaagd op zich prima alleen een beetje jammer dat ze met trekkers sommige sporen en paden kapot hebben gereden. Dit hebben ze dan weer aangevuld met gebroken puin (slakken / repak ??) Echt levengevaarlijk! Vooral in of na een bocht.
Dan weet je zeker niet meer hoe het eruit zag voor dat ze er 'puin' in hadden gegooid? Die sporen kwamen nl niet van hun maar van de mtb'ers. Ik vind het er veiliger op geworden, al ben ik er nog niet na de eerste regen buien geweest, misschien heeft dat wat veranderd... Overigens; dit puin vind ik een stuk beter als het spul dat ze in Bergschenhoek gebruiken, dit ligt veel minder los.
bikerbob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 6 november 2008, 13:31
Mijn mountainbike: heeft grote wielen!!

~Erwin~ schreef:
B-Biep schreef:Ben gister een paar rondjes wezen rijden op het parkoer, de gemeente heeft de bomen en struiken gesnoeid / afgezaagd op zich prima alleen een beetje jammer dat ze met trekkers sommige sporen en paden kapot hebben gereden. Dit hebben ze dan weer aangevuld met gebroken puin (slakken / repak ??) Echt levengevaarlijk! Vooral in of na een bocht.
Dan weet je zeker niet meer hoe het eruit zag voor dat ze er 'puin' in hadden gegooid? Die sporen kwamen nl niet van hun maar van de mtb'ers. Ik vind het er veiliger op geworden, al ben ik er nog niet na de eerste regen buien geweest, misschien heeft dat wat veranderd... Overigens; dit puin vind ik een stuk beter als het spul dat ze in Bergschenhoek gebruiken, dit ligt veel minder los.
Totaal mee eens, rij hier gemiddeld 2/3 keer in de week, dit is echt een verbetering tov van de eerdere sporen. Vooral het stukje aan de kant van de klimwand waar je de afdaling uit het bos hebt, daar kun je nu tenminste normaal sturen. :-q
moretel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 15:10
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp; Woon -Werk fiets : Focus Wasgo
Contacteer:

dope-on-wheels schreef:ik zou niet eens weten hoe de gehuurde mtbs eruit zien haha

ben het wel van plan om wat vrienden mee te nemen, dus zou dan wel eens moeten gaan kijken daar. maar nog nooit huur mtb's kunnnen herkennen nee...
In een van de zoetermeerse blaaadjes, welke weet ik niet meer want er verschijnen er zoveel, staat dat Ayers Rock in samenwerking met een fietswinkel nieuwe MTB's heeft aangeschaft. Ook staat met een groot bord aangegeven dat je daar fietsen kunt huren.
Zij die gaan fietsen groeten u
bikerbob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 6 november 2008, 13:31
Mijn mountainbike: heeft grote wielen!!

moretel schreef:
dope-on-wheels schreef:ik zou niet eens weten hoe de gehuurde mtbs eruit zien haha

ben het wel van plan om wat vrienden mee te nemen, dus zou dan wel eens moeten gaan kijken daar. maar nog nooit huur mtb's kunnnen herkennen nee...
In een van de zoetermeerse blaaadjes, welke weet ik niet meer want er verschijnen er zoveel, staat dat Ayers Rock in samenwerking met een fietswinkel nieuwe MTB's heeft aangeschaft. Ook staat met een groot bord aangegeven dat je daar fietsen kunt huren.
De fietsen zijn Specialized Rockhoppertjes (zilverkleurig) 2009, deze worden geleverd door van Herwerden in Voorburg. Leuke bikes!
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

Ja dat bord kan je niet missen nee... maar nooit geweten welke bikes dat waren.

speci fietsen zijn zeker niet verkeerd. zijn ze al te huur nu? ook meerdere maten? 15" tot 21" ? prijs?
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Ayers Rock verhuurt mountainbikes van het merk Bulls. Prijs: 15 euro p.p. per dag inclusief helm. (bron)

Gistermiddag nog even geweest. Het puin wat gebruikt is voor het onderhoud is inderdaad wel een stuk grover dan dat in Bergschenhoek, maar gevaarlijk wil ik het niet noemen. Het heeft wel nog wat regenwater nodig zodat het wat vaster wordt.
Het dropje op de eerste berg heb ik nu ook gevonden. Wel grappig...
~Erwin~
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 15:18

Vandaag zag ik dat iemand zelf wat mtb bordjes heeft gemaakt om van de kleine berg naar de grote te gaan ;)

Ik zal wel eens mijn GPS track posten, ik fiets een rondje van +/- 10 km zonder 1 keer dubbel en wel een lekker logisch parcours. Dat is dan iets van 300 hoogtemeters, dus best aardig voor Zuid Holland. We kunnen ook wel een keer een 'meeting' doen dat we op een zondagochtend even met zijn alle het rondje fietsen, vooral handig voor de mensen die niet bekend zijn dan.
Plaats reactie