Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ReinierT schreef: za 8 mei 2021, 20:15
Starcruiser schreef: za 8 mei 2021, 09:47 Overdrijven is een kunst, Reinier, maar als je dat te veel doet, val je door de mand. Ik heb het nog even nagemeten: de rode route (Oostermaat 2.2) heeft 14 km verharde weg (= asfalt en klinkers) en niet jouw 20-25km.
Misschien overdrijf ik inderdaad. Maar naast veel asfalt/klinker stukken (al bijna de helft vd route dus met 14km), heb je ook nog alle stukken over zandwegen en over het boeren erf. Kortom geen single trail, maar brede wegen.
Tijdens rijden besprak ik al met fiets maatje dat dit een typische route lijkt , zoals ooit het mtb-en in NL begon. Zeg v1.0. Nu zou je er gravelracers tegenkomen.
Helaas zijn we niet overal gezegend met uitgestrekte beboste heuvels en moet je het soms doen met bospercelen aan elkaar knopen met asfalt. Het is niet anders.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

De rode route heeft 2 varianten. Als je de lange variant neemt, heb je 40 km (inclusief het Wechelerveld). En zonder die 14 km verhard is het altijd nog 26km, met op het nieuwe deel (aan de zuidkant van Deventer) totaal andere single-tracks dan je elders gewend bent. Ik denk bv. aan het circuit bij het klimaatpark.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Inmiddels is er in Deventer een dirt Pumtrack gebouwd bij de McDonalds.
Pumptrack Deventer



Binnenkort wordt er gestart aan een 'Bikepark' tegenover het ziekenhuis. Denk dat skill park misschien een beter woord is, maar het zijn goede initiatieven!
Bikepark
Het ziet ernaar uit dat mountainbikers nog dit jaar hun hart kunnen ophalen op sportpark Rielerenk in Deventer, het gebied tegenover het Deventer Ziekenhuis. Het is de bedoeling dat rondom de sportvelden een speciaal bikepark wordt aangelegd, vol met hindernissen. Zowel gevorderden als beginnende mountainbikers kunnen er dan terecht.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

ideaal tegenover het ziekenhuis :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Voor 2 weken terug Diepenveen en Deventer gereden. Gestart vanaf het pontje bij Olst. Gereden op de gravelbike. Ideale route idd voor die fiets. Enige stukjes waar je dan een MTB mist zijn de bikepark delen. Maar om nu 40km op een trail fully te gaan rijden voor die paar stukjes lijkt me ook weer wat overdreven.

Zouden kortere lusjes moeten worden. Nu is het gewoon genieten op de gravelbike en die paar technische stukjes rijd je dan wat voorzichtiger.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik vermaak me prima op deze route's, woon er zelf relatief kort bij in Apeldoorn....over brede rechte paden gesproken...dus best lekker als je ff flink mag sturen op bijvoorbeeld het blauwe rondje Wechgelerveld.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

hanjovdberg schreef: do 27 mei 2021, 23:23 Voor 2 weken terug Diepenveen en Deventer gereden. Gestart vanaf het pontje bij Olst. Gereden op de gravelbike. Ideale route idd voor die fiets. Enige stukjes waar je dan een MTB mist zijn de bikepark delen. Maar om nu 40km op een trail fully te gaan rijden voor die paar stukjes lijkt me ook weer wat overdreven.

Zouden kortere lusjes moeten worden. Nu is het gewoon genieten op de gravelbike en die paar technische stukjes rijd je dan wat voorzichtiger.
Ik kan alle routes wel doen op een gravelracer, ook de 'heftige' routes in Nederland. Ik weet niet precies wat voor indicatie dat is.

Het bikepark wat je bedoelt is niet hetgeen er gemaakt gaat worden. Dat bestaat momenteel nog niet. Ik ben blij dat het gemaakt wordt, zeker omdat het 500 meter bij mijn huis vandaan is :D :bier:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Forau schreef: za 29 mei 2021, 22:42
hanjovdberg schreef: do 27 mei 2021, 23:23 Voor 2 weken terug Diepenveen en Deventer gereden. Gestart vanaf het pontje bij Olst. Gereden op de gravelbike. Ideale route idd voor die fiets. Enige stukjes waar je dan een MTB mist zijn de bikepark delen. Maar om nu 40km op een trail fully te gaan rijden voor die paar stukjes lijkt me ook weer wat overdreven.

Zouden kortere lusjes moeten worden. Nu is het gewoon genieten op de gravelbike en die paar technische stukjes rijd je dan wat voorzichtiger.
Ik kan alle routes wel doen op een gravelracer, ook de 'heftige' routes in Nederland. Ik weet niet precies wat voor indicatie dat is.

Het bikepark wat je bedoelt is niet hetgeen er gemaakt gaat worden. Dat bestaat momenteel nog niet. Ik ben blij dat het gemaakt wordt, zeker omdat het 500 meter bij mijn huis vandaan is :D :bier:
Hij doelt waarschijnlijk op het klimaatpark wat natuurlijk ook een bikeparkje is.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd en dat stukje rond het industrieterrein met wat drops enzo. En het zwarte lusje is ook leuker op een MTB.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Voor de geïnteresseerde, compleet rondje Diepenveen op video:
https://www.youtube.com/watch?v=SHjDHbvgF7U
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Kort clipje van de TFF in Heeten 8) https://www.youtube.com/watch?v=2bdNPWDRhHM

En nu ook de volledige route Heeten/Salland route op video
Start vanaf parkeerplaats Wechelerveld
https://www.youtube.com/watch?v=ZsdH0F_RX-0
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

De mensen van Mountainbike Netwerk Salland hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan o.a. de enorme (9 kilometer extra) uitbreiding van de Rode Route. De oude rode route heet 2.0 en de nieuwe: Rode Route 2.2.
Mogelijk verwarrend is dat zowel de oude als nieuwe naast elkaar bestaan. De nieuwe gebruikt driekwart van het oude traject. Helaas is de nieuwe nog niet op kaarten van de bekende websites te vinden. Toch jammer want de nieuwe 9 kilometers zijn voorzien van spannende single-tracks, jumps, drop-offs, kombochten (eentje is zelfs 2 meter hoog) en hele steile klimmetjes e.d.
En uniek is ook dat de nieuwe kilometers gewoon dwars door industrieterreinen gaan, zonder dat je daar heel veel van merkt, omdat ze aangelegd zijn door de groene strook.
Als je in Schalkhaar op de Kolkmansweg fietst, krijg je een keuze: pijltje linksaf is de oude route en pijltje rechtdoor is de nieuwe, spannende, uitdagende route.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Starcruiser schreef: za 7 mei 2022, 11:22 De mensen van Mountainbike Netwerk Salland hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan o.a. de enorme (9 kilometer extra) uitbreiding van de Rode Route. De oude rode route heet 2.0 en de nieuwe: Rode Route 2.2.
Mogelijk verwarrend is dat zowel de oude als nieuwe naast elkaar bestaan. De nieuwe gebruikt driekwart van het oude traject. Helaas is de nieuwe nog niet op kaarten van de bekende websites te vinden. Toch jammer want de nieuwe 9 kilometers zijn voorzien van spannende single-tracks, jumps, drop-offs, kombochten (eentje is zelfs 2 meter hoog) en hele steile klimmetjes e.d.
En uniek is ook dat de nieuwe kilometers gewoon dwars door industrieterreinen gaan, zonder dat je daar heel veel van merkt, omdat ze aangelegd zijn door de groene strook.
Als je in Schalkhaar op de Kolkmansweg fietst, krijg je een keuze: pijltje linksaf is de oude route en pijltje rechtdoor is de nieuwe, spannende, uitdagende route.
Oostermaet 2.2
https://www.mountainbikenetwerkdeventer ... 2-2-route/
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Uitnodigend stukje trail die Oostermaet 2.2 route.
Plaats reactie