Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Dutchy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: di 3 augustus 2010, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts

Deventer Inwoner hierzo :)

Weekenden meestal Holten,
Doordeweeks, langs de ijssel, of kolkbos idd. :-q
Het geld groeit me niet op de rug, en daar baal ik van!
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

btw:
Netwerk van mountainbike-routes door Olst-Wijhe, Deventer en Raalte

vrijdag 16 juli 2010 | 19:37
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

OLST-WIJHE - Er wordt gewerkt aan de netwerk van mountainbike-routes dat loopt tussen de Sallandse Heuvelrug en de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte.
Er wordt nu gewerkt aan de eerste fase van het netwerk en dat zijn twee routes van dertig kilometer lang. Waar deze precies komen te liggen, moet nog verder worden uitgewerkt. Wel is duidelijk dat deze twee trajecten op grondgebied van de gemeente Deventer en Olst-Wijhe komen te liggen.

De wens voor een dergelijk netwerk leeft al langer bij verschillende organisaties, zoals het Sallands Bureau voor Toerisme (SBT). Het zou een extra impuls voor de recreatie en toerisme in Salland betekenen. Vandaar dat Olst-Wijhe ook heeft besloten 1.500 euro te stoppen in dit project. SBT heeft de gemeente Deventer om een bijdrage van 5.000 euro gevraagd.

Inmiddels is ook al overleg gevoerd met grondeigenaren als bijvoorbeeld Stichting IJssellandschap om zo te peilen of deze partijen ook willen meewerken aan een mountainbike-netwerk.

In augustus en september van dit jaar zullen de routes definitief worden gemaakt en in september en oktober wordt uitgezocht hoe de routes bijvoorbeeld worden onderhouden en hoeveel ze gaan kosten. Daarna zal het vooral zaak zijn om genoeg geld bij elkaar te krijgen om de paden ook echt aan te leggen. De financiële bijdragen van de gemeenten zijn namelijk nodig om alle noodzakelijke voorbereidingen te kunnen doen. Waarschijnlijk zal een groot deel van de kosten worden betaald met een bijdrage van de Leader-groep Salland.

De mountainbike-routes in de gemeente Deventer worden in mei 2011 in gebruik genomen en de routes van Raalte en Olst-Wijhe zijn dan vanaf juni 2012 begaanbaar voor fietsers.
bron
Iemand hier al iets meer van vernomen?
Dutchy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: di 3 augustus 2010, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts

als je nou eens eventjes de onderste regel leest. dan is het toch duidelijk, of bedoel je iets anders?
Mijn oom werkt bij de gemeente en heb hem ff gevraagd hoe het nou zit mbt tot waar de route's precies komen te liggen, maar dit is nog niet duidelijk.afwachten maar, kijk er in ieder geval reikhalzend naar uit :D
Het geld groeit me niet op de rug, en daar baal ik van!
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Zal heel interessant worden wbt hoogemeters daaro 8)
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Dutchy schreef: Mijn oom werkt bij de gemeente en heb hem ff gevraagd hoe het nou zit mbt tot waar de route's precies komen te liggen

Zoiets lijkt vind ik bijvoorbeeld wel interessant om te weten, maargoed dat is dus nog niet helemaal duidelijk.
Dutchy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: di 3 augustus 2010, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts

Zucht.. het is al wel weer een poos geleden dat dit idee er kwam, en nu is het weer in de doofpot beland..
wanneer krijgen we nou eens duidelijkheid. :roll:

wat dat betreft is dat bericht van 16 juli hoopgevend, maargoed.Zo'n soort bericht was er een jaar geleden ook al.. :-{
Het geld groeit me niet op de rug, en daar baal ik van!
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Dutchy schreef:Deventer Inwoner hierzo :)

Weekenden meestal Holten,
Doordeweeks, langs de ijssel, of kolkbos idd. :-q
Yo Dutchy,ik wil wel een keertje met je mee fietsen als dat mag,Holten,kolkbos maakt niet uit :-q
Als mijn ploegendienst een beetje meewerkt :wink:

Greetz.
Hein
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


RoyH
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: za 22 mei 2004, 10:33
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 7.9

Nog een Deventer inwoner hier :) Fiets meestal stukje dijk richting Olst om vervolgens rechtsaf te slaan bij de Sallandseweg richting Diepenveen en vanuit daar weer terug naar de Keizerstraat
Toch..??
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Fiets liever even naar Apeldoorn :tong
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Altijd gezellig :-q
Odan
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 11 augustus 2010, 18:56
Mijn mountainbike: Focus Black rider
Contacteer:

alhambra schreef:Hey Remon (neem ff aan dat dat je naam is).
Deventer is idd niet super maar er zijn wel wat plekken die redelijk zijn.
Bos om en bij klooster sion.
Vanaf daar kan je door het bos naar diepenveen, langs de golfbaan o.a.
Als je dan diepenveen doorsteekt kan je naar bos van stratenus (althans zo ken ik hem) waar je ook aardig kan fietsen. Dit ligt eigenlijk langs de dijk naar olst net buiten deventer.
Vandaar af kan je weer binnen door richting olst (bunkerbos) ook daar weet ik de naam niet zeker van maar deze ligt ook langs de dijk naar olst en er liggen in het bos een paar bunkers.

P.s. hoe oud ben je, misschien kunnen we is samen rijden, ik ben een oude vent met weinig conditie dus verwacht niet alles van me.
O ja elke andere biker uit de omgeving van Deventer mag zich ook bij me melden, ik zoek al tijden wat " fietsmaten" .
Nou dat zou ik wel eens kunnen zijn! Ik kan de 26ste mijn bike ophalen en kan niet wachten om eens lekker te gaan crossen.
Wat betreft je leeftijd, nou ik ben de 40 ook reeds gepasseerd, ben wel redelijk fit alleen erg onervaren!
Dus.... :P
Groet Odan
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Dan rijd ik óók mee,...'hoe meer zielen,hoe meer vreugd' zal deze topic in de gaten houden
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


Landman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 6 december 2005, 00:20
Mijn mountainbike: Specialized epic comp 29

Even wat nieuw leven in dit topic. Ik fiets sinds kort ook in en om Deventer, oorspronkelijk veel in Apeldoorn gefietst. Dus ben behoorlijk verwend wat dat betreft. Holterberg/Nijverdal, ook geweest, enorm mooi. Maar voor even een kort rondje knallen ben ik toch niet bekend genoeg in Deventer. Zijn er mooie plekken/korte routes om te mountainbiken in Deventer? En zijn er mensen die eens mee willen toeren?
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Landman schreef:Even wat nieuw leven in dit topic. Ik fiets sinds kort ook in en om Deventer, oorspronkelijk veel in Apeldoorn gefietst. Dus ben behoorlijk verwend wat dat betreft. Holterberg/Nijverdal, ook geweest, enorm mooi. Maar voor even een kort rondje knallen ben ik toch niet bekend genoeg in Deventer. Zijn er mooie plekken/korte routes om te mountainbiken in Deventer? En zijn er mensen die eens mee willen toeren?
Een kort rondje? heb wel eentje op de GPS staan van 45 Km van Colmschate richting Eefde,dus eigenlijk een ritje Achterhoek.
Rondje Bussloo 30 Km,maar dat is merendeel on the road (om in het voorjaar weer een beetje te trainen)

" heb je Lemeleberg óók al eens geprobeerd? " route is 12 Km,....half uurtje met de auto vanuit Deventer

Een keertje toeren niets mis mee,ligt eraan wanneer werk in ploegendienst...dus dat wordt agenda trekken.
Weet jou leeftijd en conditie niveau niet,dus kan deze ouwe knakker je een beetje bijhouden? :lol:

Hoor het wel,pb anders FF :-q

Greetz,
Hein
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


Odan
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 11 augustus 2010, 18:56
Mijn mountainbike: Focus Black rider
Contacteer:

Ik fiets (weer) vaak in Diepenveen. Ben bijna een half jaar uit de roulatie geweest vanwege een complexe duimbreuk.
Meestal start ik achter de rotonde richting de dijk naar Zwolle (bij dat Chinees restaurant de Rozentuin o.i.d.)

Er zijn dan aan de overkant verschillende mooie (ruiter)paden waar je lekker modder kunt happen e.d.
Vermaak me daar echt prima.

P.s. He Hein, alles goed? Tis alweer een tijd geleden hé?

Groet Odan
Plaats reactie