Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
krosser
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 14 december 2010, 03:19

Met dit weer blijf je bezig in dat bos. Verdien je wel heel veel :-q :-q :-q :-q mee!
Zodra het wat droger en opgedroogd is, kom ik er weer (sneller) door.
praten = praten / fietsen = fietsen
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Goed bezig Starcruiser! :-q
Martijn_vK
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 1 mei 2015, 06:56
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge Team, Ghost Kato 5

Sluit mij helemaal aan bij vorige posters: kudos to starcruiser :-q

Net 'rustig' (want wennen nieuwe fiets) grootste deel rood gereden en rondje Wechelerveld.
'Boomstronken stukkie' lag er lekker bij. Wel nog een paar boompjes tegengekomen die de storm niet overleefd hebben en die ik niet even aan de kant kon trekken ... geen kettingzaag in mn rugzak 8)

-> gele pijltjes
Uiteraard ook al even met zelfde link gemeld via 'schadebutton' op website sallandse routes.

Afbeelding
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Is de route Diepenveen een beetje de moeite waard? IK vertrek zo naar m'n ouders en neem de fiets weer eens mee. Meestal pak ik dan de route Lemele, omdat daar lekkere stukje in zitten (kleine drop offs, mogelijk heden tot een klein beetje airtime etc.). Ik zoek dus vooral een route met wat speelelementen of TTF's (ronde tijden interesseren me niet).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
scandiflyer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 9 december 2007, 21:28
Mijn mountainbike: specialized epic expert carbon, werk fietsje lx
Contacteer:

Ik denk dat je de groene route heel mooi gaat vinden,
Deze vind ik de mooiste! Het is zeker de moeite waard en worden alle 3 heel fanatiek goed onderhouden met mooie afwisseling! :)
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Ok, ligt ook nog eens beter op de "route" ;). Ik zal m'm broertje ook eens vragen of hij hem al gefietst heeft.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
scandiflyer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 9 december 2007, 21:28
Mijn mountainbike: specialized epic expert carbon, werk fietsje lx
Contacteer:

[youtube] https://www.youtube.com/embed/cMrJC6nszWI" onclick="window.open(this.href);return false; [/youtube]
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Was een lekkere route (groen) :). Vooral het stuk bij het crematorium (gemengde route). Verbindingsstukken waren nu wel lekker om bij te komen en te genieten van de herfstkleuren/omgeving. Zelfs nog moeten stoppen voor schapen...weer eens wat anders dan Schotse Hooglanders ;). Na 2 keer rijden (tweede keer stuk afgesneden) een voldaan gevoel. En leuk dat er zo'n mooie route ligt in de omgeving waar ik ben opgegroeid.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Mikebikenr.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 29 april 2015, 07:31

Hallo
Ik woon al 39 jaar in Deventer, maar zal niet weten hoe de route's lopen in de buurt bij Deventer..
Vooral richting Bathmen en het Mop complex staan daar bv. De route's wel aangegeven?
Lijkt mij wel een x leuk die kant op te gaan, maar met een kaart rijden, of telefoon in de hand,is ook niet makkelijk.
Als er iemand die kant optrapt Zondag, wil ik wel een stuk aanhaken? ( ben beginner, )
Gr Mike uit Deventer
scandiflyer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 9 december 2007, 21:28
Mijn mountainbike: specialized epic expert carbon, werk fietsje lx
Contacteer:

Hallo goedenavond,
de routes zijn duidelijk aangegeven met bordjes, met mtb-logo in de kleur van de route.
oa hier vind je de routes

http://www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl ... rk-salland" onclick="window.open(this.href);return false;
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Appje gedonwload met mtb routes , werkt ook perfect!
Mooie snelle route gereden, de rode..
Two wheels addicted
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Gisteren in de Stentor een artikeltje over mtb-ers die bv. In Rande een andere route nemen dan de toegestane groene route. Het gaat over het paadje vlak na de onbewaakte spoorwegovergang. De groene route gaat daar linksom richting Diepenveen, maar sommigen nemen blijkbAar rechtsom het zeer smalle paadje rechtsom naar Diepenveen.
Dat deed ik vroeger ook, want het is een leuk pad. Sinds de groene route rij ik toch liever braaf de route.
Waarom? Om gezeur te vermijden: wandelaars zijn in staat erg goed te klagen en te zeuren en vinden altijd gehoor bij de autoriteiten.
Ik ben dus bang dat er weer krachten worden opgeroepen die zorgen dat die mooie groene route verlegd wordt naar saaie rechte asfaltwegen buiten Nieuw Rande om.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Haha, ik moet zeggen dat dat paadje indd erg verleidelijk is. Maar indd om gezeur te voorkomen en ervoor te zorgen dat de route open blijft beter om je aan de regels te houden.
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

afgelopen vrijdagmiddag de MTB route Deventer gereden (rood geloof ik). 3 jaar geleden eens een deel gereden na een zeiknatte periode waarbij ik me kan heugen dat bij het wechelerveld op stuken er extreem veel modder lag. nu lekker droog en heerlijk gebiked! de asfalt stukken zijn helemaal niet erg want je weet: er komt weer een lekker stukkie aan. Veel mensen die MTB paden onderhouden kunnen hier een voorbeeld aan nemen! complimenten!
Nooit meer op je bek, op een single TREK
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Vandaag gezien op de paarse route:
Op de Midlijkerdijk, een verharde weg ergens tussen Schalkhaar en Wesepe, een bord door locals weggezet met de tekst: mountainbikers, de weg is van iedereen, gedraag je fatsoenlijk aub.

Weet iemand waar dat op slaat? Gaan mtb-ers daar niet voldoende opzij voor trekkers of zo?
Plaats reactie